Traxxas Rustler op zoek naar de 160 km/h

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Douwe74, 27 jun 2011.

  1. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Ah, da's een mooie leeftijd. Ik heb m'n zoontje (van 1) wel eens meegenomen tijdens zo'n speedrun maar dan laat ik hem wel vastgesnoerd in de kinderstoel in de auto zitten. M'n Rustler weegt een dikke 3 kilo en met die hoge snelheden kunnen er dan beste ongelukken gebeuren.
     
  2. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Daar maak ik graag gebruik van, zodra ik weer een poging wil gaan wagen dan laat ik het je weten!

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  3. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Die van mij reed onlangs de RC8 van 4,5 kilo ff op m'n enkels. "oh sorry pap". :mad: Toen was ie de zender ff kwijt zeg maar. Vandaag vloog ie een stukje met onze nieuwe electro glider, leuk joh kinderen. Maar goed, terug :eek:ntopic:
     
  4. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Net nog even een poging gewaagd met de 25/34 vertanding op 4S maar dat ging niet helemaal goed. De opwarm rondjes gingen aardig maar toen de camera aan stond hield de auto er ineens mee op, net toen ik naar de 'start' aan het rijden was.

    Het lijkt erop dat de TrackStar 150A ESC het loodje heeft gelegd maar dat zal ik morgen eens wat beter bekijken. Gelukkig gebeurde het niet op topsnelheid want alles viel ineens uit (je hebt dus geen rem of stuur meer) en dat had een lelijke crash kunnen worden.... * phew * :rolleyes:.
     
  5. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Misschien een losse ubec inbouwen dat je besturing het iig blijft doen.
     
  6. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle

    Maar wel 120 km/h op de teller in het opwarmstukje Douwe ;)

    Jammer van de regelaar idd, maar wel heel gaaf om zo'n kleine wagen zo snel langs te zien rijden zeg, pfffff :worship:
     
  7. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Dat is inderdaad een hele goede tip, dank! :D

    Ik heb hier nog wel ergens zo'n ding rondslingeren, deze ga ik er nu zeker inbouwen.

     
  8. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    Welke motor licht er eigenlijk in? De Turnigy motor die bij de Trackstar ESC hoort?
     
  9. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Yep, de Turnigy TrackStar 2560 Kv.

     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2011
  10. tigiy

    tigiy

    Lid geworden:
    8 jul 2009
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Den Haag
    is er al enige vooruitgang??
    Ik ben erg benieuwd:p
     
  11. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Ik ga een nieuwe ESC bestellen (een Xerun 150A ESC) en de motor vervangen voor een CC 2200Kv motor die op 6S gaat lopen.

    Over een paar weken hoop ik weer een aantal nieuwe runs te kunnen doen :D.
     
  12. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Wat later dan gepland maar eindelijk heb ik weer een beetje gesleuteld aan m'n Speed Rustler :D.

    22. De opgeblazen TrackStar 150A ESC is vervangen door een HobbyWing Xerun 150A exemplaar.

    [​IMG]


    23. De TrackStar 2650Kv motor is vervangen door een Castle 2200Kv motor. Ook zijn hier de GTR shocks goed te zien; met deze shocks blijven de drive shafts (heavy-duty Slash 4x4) mooi horizontaal staan en als het goed is zijn ze dan wat beter bestand tegen het brute geweld van de motor.

    [​IMG]


    24. De pinion gear is een HPI 25T, de spur gear is een Integy 34T. De boel gaat uiteraard aangesloten worden op een 6S LiPo (2x3S 5000mAh 30C Zippy Flightmax in serie geschakeld).

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2011
  13. driftcar89

    driftcar89 Guest

    Monster

    Heey Douwe..

    dit wordt echt een zieke Rustler....

    Ik blijf dit volgen..
    bij deze een abbo
     
  14. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Okay op basis van de nummers weet je dat de gearing insane is maar het is toch even anders als je het kan ZIEN:p

    GOGOGOGOGOGOGOGO
     
  15. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ja, ik wil nou ook wel eens een filmpje zien hee :rolleyes:
     
  16. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Lol, ik heb morgen weer 'papa-dag' en zal eens kijken of ik een filmpje kan schieten :D.
     
  17. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Zo dat was geen succes, ik was iets te scheutig met het gas en de auto brak uit en sloeg over de kop (met een snelheid van 117 km/h zag ik later). Op zich geen groot probleem, het was alleen jammer dat hij daardoor ook in het water belandde :rolleyes:. Als de sodemieter dat ding uit het water gevist en de boel uitgezet. Nu liggen de ESC, Rx en de LiPo's op de verwarming en ik zal over een paar dagen eens kijken wat de schade is :shock:.

    Normaal staat er op die plek ongeveer 50-60 centimeter gras/onkruid en dat remde altijd genoeg af, helaas was het nu allemaal keurig gemaaid...

    Niet zo snugger van mezelf dus maargoed, weer een wijze les :cool:.

    Zals straks/vanavond even het filmpje plaatsen.
     
  18. rc-car mark

    rc-car mark

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    breda
    Oeps is het eerste wat in me opkwam, heftig! heeft de auto nog fysieke schade opgelopen? hopen dat de elektronica het overleeft.
     
  19. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Verder lijkt alleen een achterste hub carrier kapot maar ik ga alles nog wel even beter checken.

    Ik had een beetje haast omdat m'n zoontje van twee in de auto zat te schreeuwen dat hij er uit wilde, dat ga ik ook niet meer doen, dat gaat nl aardig ten koste van de focus ;).
     
  20. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    oh man.... gezwicht onder druk van forumleden en dan schade. Ik hoop dat het meevalt!
     

Deel Deze Pagina