Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Yes dat moet prima gaan, zeker aangezien het ook een 3s is(hoe hoger de spanning hoe groter het vermogen wordt bij dezelfde stroom). Nu alleen kijken of die past en eentje in DE WAREHOUSE OF NL WAREHOUSE kopen (dat staat dan ook in de titel waar de lipo vandaan komt, staat er niks komt ie uit de usa).
Uit de USA? Dat lijkt me dan eerder China.

Vandaag mijn rustler wat verlaagd. Morgen toch nog iets verder verlagen en dan kijken wat z'n top is op een 5800mah 35c 2cell.

Hoe meten jullie hier je snelheid? Ik heb een app op mijn telefoon dus gooi die er in maar of dat betrouwbaar is???
Ik gebruik een EagleTree eLogger.

Met een telefoon ligt het een beetje aan de kwaliteit van de GPS die erin zit. Grote kans dat die zo traag is dat je de topsnelheid net mist (omdat je die maar kort rijdt).

Zo eentje bijvoorbeeld?

Turnigy 5000mAh 3S 20C Lipo Pack

Zou dan 5A x 20c = 100A tegenover 60A van de esc.
Lijkt mij wel ok dan of is dit iets te simpel gedacht?
Of misschien beter een hardcase? Heb momenteel 2 4000mah 30c turnigy's met zwarte hardcase en ben er wel tevreden over.

edit: zie net dat ze van turnigy geen hardcase hebben in 3 cel.

Hardcase blijft beter intact. De softcase verpakking begint al meteen te scheuren aan de zijkanten. Kan ook niet tegen hardere klappen en op en neer schuiven. Ga voor minimaal 30C, 20C is laag en haast ieder lipo bedrijf overdrijft een beetje met de C waarde. Loopt op den duur ook ietsjes terug. Ik rij met 5200mah 30C (160C burst geloof ik) hardcase van turnigy. Super
accu's!:thumbsup:

Als er niets staat komt hij toch uit Hong Kong?
De USA heeft ook een " eigen " Warehouse..
Maargoed dat doet verder niets af van de tip van jou, inderdaad even in het NL warehouse of in het DE Warehouse kopen, dan heb je geen gedoe met eventuele invoerkosten.

EDIT : Sorry, pagina gemist!

Yes dat moet prima gaan, zeker aangezien het ook een 3s is(hoe hoger de spanning hoe groter het vermogen wordt bij dezelfde stroom). Nu alleen kijken of die past en eentje in DE WAREHOUSE OF NL WAREHOUSE kopen (dat staat dan ook in de titel waar de lipo vandaan komt, staat er niks komt ie uit de usa).

Graag zou ik een 3s lipo willen aanschaffen van HK.
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen waar misschien op te letten ofzo want de prijzen lopen namelijk nogal uiteen.
Je hebt er zowel van 7 dollar als voor 13 en meer.
Is 20c genoeg of misschien toch beter voor 30-35c gaan?
Om de prijs te drukken moet de lipo niet de grootste capaciteit hebben aangezien het enkel zal dienen om eens een speedrun te doen ofzo,hoeft geen half uur te presteren want dan rook ik de motor op.

Lipo zal worden gebruikt in mijn rustler (uiteraard) met een ezrun 9T motor en 60A esc.

Ik heb een Zippy 3S 30C 5000mAh en hij geeft echt superveel power, zoveel dat mijn Rustler gewoon niet echt meer onder controle te houden is en dat je echt serieus moet concentreren wat je doet omdat het gewoon zo hard gaat. Met deze accu haal ik gewoon snelheden tegen de 120 aan.

Hij gaat ook nog lang mee. Zeker 25 minuten.

Effe plaatjes van mijn nieuwe caster blocks en een zelf gemaakte skidplate uit aluminium.

2w5u82b.jpg

2wn8qw4.jpg

Jawel hoor. Makkelijk. Het enige wat eraan veranderd is zijn dat ik RPM draagarmen heb. Achter bespaart dat 10 gram en voor 4 gram dacht ik. Denk niet dat dat wat uitmaakt. Ook heb ik voor de bumper een gewicht vastgemaakt. Dit zodat hij stabieler is en dus geen wheelies etc. maakt.

Jawel hoor. Makkelijk. Het enige wat eraan veranderd is zijn dat ik RPM draagarmen heb. Achter bespaart dat 10 gram en voor 4 gram dacht ik. Denk niet dat dat wat uitmaakt. Ook heb ik voor de bumper een gewicht vastgemaakt. Dit zodat hij stabieler is en dus geen wheelies etc. maakt.
Met alleen RPM armen, een beetje extra gewicht als ugrades makkelijk 120km/h halen verwijs ik naar het land der fabelen totdat ik een video heb gezien waar het tegendeel bewezen wordt.

Ik heb een Zippy 3S 30C 5000mAh en hij geeft echt superveel power, zoveel dat mijn Rustler gewoon niet echt meer onder controle te houden is en dat je echt serieus moet concentreren wat je doet omdat het gewoon zo hard gaat. Met deze accu haal ik gewoon snelheden tegen de 120 aan.

Hij gaat ook nog lang mee. Zeker 25 minuten.

Ik denk toch dat ik het voorlopig even bij mijn Rustler hou. Ik kijk zeker verder.

Misschien dat ik ook wel een nitro auto erbij neem, toch nog eens proberen, maar dan wordt het zeker niet zo duur als ik vooraf deed (voor 400+ euro een Bullet aanschaffen maar bleek uiteindelijk een slechte wagen te zijn (voor mij)).
doet hij 75-80 onroad of offroad? Onroad vind ik het echt niet snel, mijn Rustler haalt echt supermakkelijk snelheden ver boven de 100. Maar offroad vind ik het wel snel. Mijn Rustler zal dat uiteindelijk niet halen denk ik, maar ik wil gewoon een 4WD met zoveel power. Een Rustler 4WD zou wat dat betreft echt ideaal zijn.

Even later

.

Mijn Rustler zal dat uiteindelijk niet halen denk ik,

Prima, man, dat jij in je eigen dromen geloofd, maar dit niet ventileren als praktijk ervaringen ...., en als" hard bewijs".
Er zijn mensen die de auto flink modificen om a: stabiel op de weg te blijven bij dergelijke snelheden(120km/h) , en B: ook nog die snelheid halen met een ander set-up qwa electronics .....
Ik had al eerder aan je gevraagd wat jouw setup is , en dan niet een setup over kalken van iemand die het wel heeft gehaald en gemeten , maar graag met " bewijs", maarrrrr iemand die niet weet hoe je een esc moet kalibreren zal dat geen probleem zijn ......
Keep on dreaming ...

P.s rpm maakt juist de auto " slapper" terwijl je juist een " stijvere " auto wilt hebben bij zulke snelheden .::wink:

no way 120km/h door die aanpassingen :rolling::rolling::rolling:

Ik heb destijds de mijne verlaagd, foam banden derop.
Andere kap van een baja voor minder weerstand. Alles van rpm staat op mijn auto.
Nieuwe lagers erin , skocktowers vervangen door alu en alu shocks.
Rpm bumper omgedraaid en spoiler van revo derop achteraan.
Vertand naar 31/76.
Dan met gps gemeten hooguit 105km/h.

degene die harder gaan moeten andere motor en esc steken. Ook transmissie enz veranderen.

Serieus man, beide, lees wat beter.

@Pete®tje, ik zei in mijn vorige post duidelijk: Denk niet dat dat wat uitmaakt.

@motorsports, idd, ik zei dat ik die snelheden niet haal op offroad. ESC had ik wel gekalibreerd, dus niet zo opdringerig, want ik zei nog dat het wel was gelukt met kalibreren.

---

@nick goes rustler, jullie geloven het of jullie geloven het niet, maar ik heb met de telefoon van mijn oom nog zeker wel 119,6 ofzo gehaald. Ik weet dat het zo is, als jullie het niet geloven is het jullie zaak.

Serieus man, beide, lees wat beter.

@motorsports, idd, ik zei dat ik die snelheden niet haal op offroad. ESC had ik wel gekalibreerd, dus niet zo opdringerig, want ik zei nog dat het wel was gelukt met kalibreren.

---

@nick goes rustler, jullie geloven het of jullie geloven het niet, maar ik heb met de telefoon van mijn oom nog zeker wel 119,6 ofzo gehaald. Ik weet dat het zo is, als jullie het niet geloven is het jullie zaak.
Volgens mij is het duidelijk genoeg ,daarvoor hoef ik niet beter te lezen

Maar :sleepy: lekker verder en probeer niet jouw :droom: op iemand anders over te brengen :!:

Suc7

Gisteren toevallig een speed app geprobeerd in mijn (echte) auto. Max speed gaf hij aan 94kmh
Terwijl ik net 70 had gereden. Dus deze app was niet goed.. Heb er nu nog een maar nig niet getest

Gisteren toevallig een speed app geprobeerd in mijn (echte) auto. Max speed gaf hij aan 94kmh
Terwijl ik net 70 had gereden. Dus deze app was niet goed.. Heb er nu nog een maar nig niet getest

Maar bij geen enkele auto klopt het wat er op de teller staat he :rolleyes:

Iedere auto heeft een afwijking. Ongeveer 7 km/h tot 10 km/h geloof ik. Maar dan nog is het verschil wel 14 km/h

Back