Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Neehoor. Ik beantwoord niemand zijn vraag echt. Als mensen vragen hebben beantwoord ik die enkel wanneer ik ze weet. Anders reageer ik niet. Op dit forum is meer dan genoeg kennis. Dus dan is er vast wel iemand die de vraag beter kan beantwoorden. De laatste posts van mij bestaan niet uit antwoorden op vragen. Mensen beweren hier dat MIJN Rustler geen 120 heeft gehaald, dat is wat zij vinden/denken. Maar ik heb toch echt gezien dat er op de teller 119,4 stond.
Ik zeg (vanuit ervaring) dat een Rustler met alleen RPM armen en een beetje gewicht geen 120km/h haalt (misschien bergaf en windkracht 10 mee).
Jij zegt: ja hoor, makkelijk.

Als jouw Rustler met RPM armen 119,4 haalt, wil ik wel wedstrijdje doen met mijn Stampede. Die gaat maar 115 nu. Als jij sneller gaat, mag je mijn Stampede hebben, en als ik sneller ga krijg ik jouw Rustler. Is dat een idee?

Ik denk dat die 119,4 op die GPS stond van een ritje achterin de auto...

Ik zeg (vanuit ervaring) dat een Rustler met alleen RPM armen en een beetje gewicht geen 120km/h haalt (misschien bergaf en windkracht 10 mee).

Als jouw Rustler met RPM armen 119,4 haalt, wil ik wel wedstrijdje doen met mijn Stampede. Die gaat maar 115 nu. Als jij sneller gaat, mag je mijn Stampede hebben, en als ik sneller ga krijg ik jouw Rustler. Is dat een idee?

Haha mooie uitdaging... ik wil wel komen kijken, waar en wanneer spreken jullie af? ;)

Lekker haantjes gedrag ... De mijne gaat sneller dan de jouwe :cool:

Maar jammer dat de meneer van de 119,4 km/h nu niet even komt met zijn komplete setup , tijd genoeg om iets zinnigs op het www te kunnen vinden lijkt me , graag ook even de naam van de app, die gelukkig maar tot circa 20 meter nauwkeurig is , zodat je bij 80 mtr speedrun al een aardig verschil hebt te pakken .

Ohja ja was op 3s en rpm draagarmen en ....

*klik, gooit deze discussie in de bin* :hammer:

Maar wat ik nu niet snap, waarom is die snelheid nu zo belangrijk?, gaat toch meer over het gedrag en fun tijdens het off road rijden ?,wat heb je aan bv 114 km/h met off-road rijden?

Wil je echt snel gaan koop je een GT auto en ga je op het circuit rijden , of koop een traxxas funny car (dragster) , dan kan je continu op je app. Gps , datalogger ect kijken of je net weer iets harder bent gegaan op een "strip"

Laatst bewerkt:
Mijn setup heb ik ook allang gegeven.

Ik hoef geen wedstrijdje te doen, want evengoed is de app niet nauwkeurig. Maar mocht hij wel nauwkeurig zijn zal de strijd nog steeds moeilijk zijn, omdat het (neem ik aan) dezelfde motor etc. heeft denk ik.

Nogmaals als jullie het willen geloven geloven jullie het anders niet, maakt mij echt niks uit.

Het gaat me niet om wie het snelst is (dat weet ik namelijk al, want ik verlies nooit weddenschappen ;) ). Het gaat me om wat ook veel anderen lezen die misschien denken "Oh, leuk. Een Rustler VXL met RPM draagarmen kopen en ik heb een auto die 120 gaat". Zo makkelijk is het dus niet.

En nee, ik heb niet dezelfde motor, anders zou ik moeite hebben om 100 te halen.
Je zult alle zeilen bij moeten zetten om de specs van Traxxas te halen. Om boven die specs uit te komen, heb je meer vermogen nodig. Of minder luchtweerstand.

beste om met een traxxas over de 120 te gaan is gewoon een xo-1 kopen.
Wat een ontzettend boeiend topic is dit zo met wellus nietus iedere x. De meeste zijn toch volwassen?
wissel liever uit mety elkaar wat je kunt verbeteren

Zojuist de pinion veranderd van 25 naar 28 ben benieuwd wat het scheelt in snelheid.. met een nimh accu.

Hoe zit het trouwens met het TQI dock wat heb ik allemaal nodig om de snelheid en temp te kunnen meten. Iphone op je rustler vast tapen is ook niet ideaal :)

beste om met een traxxas over de 120 te gaan is gewoon een xo-1 kopen.
Wat een ontzettend boeiend topic is dit zo met wellus nietus iedere x. De meeste zijn toch volwassen?
wissel liever uit mety elkaar wat je kunt verbeteren

Het is leuk om je persoonlijk record te verbeteren en wil je echt willen weten of je auto het snelst is.. dan zeg ik hou een wedstrijd. Dan weet je zeker of je auto sneller is.

En als je niet sneller bent.. dan je auto weer aanpassen om het wel te zijn.. dat is toch de sport?? vindt ik..

Idd laat het maar gaan. Voor de zoveelste keer wat ik heb gezien heb ik gezien, dat kan ik niet veranderen, of wel?

Het blijven desnoods offroad auto's waarmee we horen te bashen. Dan hebben de mensen die een brushless motor hebben het mooi meegenomen dat ze onroad ook verschrikkelijk snel zijn.

Tevens denk ik niet dat je het verschil merkt van 110 en 120. Voor een offroad auto vind ik dit een knappe prestatie opzich, sowieso als hij boven de 100 gaat. Koop dan idd een XO-1 als je snelheden wilt pakken, zoals d3nn1s zei.

Maar ik denk dat het vrij logisch is dat als bijvoorbeeld mijn broertje een Rustler VXL koopt, en ik zet mijn gewicht op de voorkant dat hij met dezelfde telefoon ook die snelheid zal halen, nogmaals volgens de telefoon. Die RPM draagarmen zullen zoals ik eerder gezegd had waarschijnlijk niks uit maken.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet heel veel speedruns doe, dat is niet waarvoor ik een offroad auto heb. Nou is een Rustler VXL geen baas is in offroaden, dat weet ik. Dan moet je idd zo een Stampede 4x4 hebben, of een Savage of zo. Maar met goeie bandjes, ik heb de Proline Dirt Hawgs, doen het perfect naar mijn mening op offroad. Echt veel grip.

Skatebaantjes enzo versta ik niet echt zo zeer onder onroad, maar dat doe ik natuurlijk wel met de anaconda's die er nu onder liggen.

Ik heb eerlijk gezegd ook meer om de Rustler VXL gekozen om de power. De Bandit VXL vind ik echt niet mooi, maar dat is persoonlijk. De Stampede 4x4 was er toen niet, maar heb gelezen en gehoord dat deze een beetje lomp is, te hoog en valt soms om etc. Weet niet of dit waar is. Dus daarom heb ik bewust niet voor een Stampede VXL (2WD) gekozen. De Rustler VXL vond ik de stoerste en mooiste van allemaal en had er zelf ook al een keer mee gereden en reed prima (Rustler XL-5) van mijn neef toen der tijd. Verder tsja. 70+MPH trok mij ook wel aan, en was bekend dat het een erg sterke auto is.

Back