Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Heb op beide Rustlers enkel een fan op de ESC zitten. Ik heb geen tot weinig problemen ondervonden tot nu toe.

Idd. Heb ook een ESC fan, gewoon de Velineon VXL-3s fan en hij is prima. ESC blijft echt netjes koel. Twee minpuntjes, maar zijn niet heel erg:

Als je offroad gaat wordt hij natuurlijk vies, en sinds dien als ik mijn auto aan doe maakt het een vervelend geluid op het begin. Na 40 seconden is het weer normaal. Dus het is maar de eerste secondes.

Als je een paar keer hard over de kop gaat of ergens tegenaan stoot, wil hij wel eens los schieten van je ESC. Heb dit heel simpel opgelost, gewoon een hele dunne trekband erom heen, netjes afgeknipt en klaar! Die gaat nooit meer los, tenzij ik het wil en dus doorknip :rolleyes:

Ik heb nog nooit last gehad van een loszittende fan, terwijl mijn off-road Rustler al heel wat te verduren heeft gehad. Hahaha.

Ik heb nog nooit last gehad van een loszittende fan, terwijl mijn off-road Rustler al heel wat te verduren heeft gehad. Hahaha.

Nah dat is het niet zozeer. Hij ging op het begin op offroad nooit los, alleen op het begin als ik hem aan deed maakte hij op een gegeven moment een raar geluid zoals ik zei.

Loszitten begon pas na een paar behoorlijke stoten. Onroad. 3s. Is niet zo fijn, gaat best hard namelijk :rolleyes:

Vandaar dat hij gewoon een paar keer is losgeschoten en dat de stangen misschien wel een beetje beschadigd zijn nu. Maar een trekbandje lost alles op!

Collega's,

Gisteren was ik aan het rijden met mijn off-road Rustler totdat hij niet meer vooruit kwam. Ik dacht zelf aan een losgeschoten pinion. Echter bij het checken kwam ik erachter dat ik de complete spur en slipperclutch, met alles d'r op en d'r aan, er uit kan trekken.

Ik heb hem verder nog niet uit mekaar gehaald, maar weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Groeten,

Dennis.

Misschien de as waar je slipper aan zit gebroken?
Ik neem aan dat de moer en de veer er nog wel op zitten?

Uit de behuizing?
Zoja, dan gok ik op een gebroken pinnetje die door de as gaat..

Dat is het waarschijnlijk wel ja. Heb ik al vaker gezien.

Hier een handigheidje voor de bodyclips;
Benodigdheden;

full

En een bodyclip.
Vervolgens een tailwrap in een lus maken en aantrekken met een bodyclip eraan. Knip (oude) brandstofslang van een nitro auto 2cm lang en schuif deze over de wrap.
full

De 2e tailwrap tegen de slang aanduwen, en de uiteindes afknippen.
full

Nu kun je gemakkelijk de clips eraf halen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat hebben die bodyclips te maken met het feit dat ik de spur met slipperclutch eruit trek? Volgens mij niet veel.... :p

De stampede body zal wat hoger zijn, waardoor je misschien je bodyposts wat moet verhogen, of de kap heel laag zetten.

Of bodyposts gebruiken die langer zijn dan de normale,van een andere soort wagen of merk. Zo van die dingen he :D modelBOUWEN

De as waarop je spur zit, zit aan het tandwiel binnenin de gearbox met een pennetje (kijk naar onderdelen #3793 op de exploded view van je gearbox). Dat wil nog wel eens sneuvelen. Misschien is dat bij jou gebeurd.

@Stammetje: Er staat rustler vxl in de post ;)

ik heb net gekeken, maar dit was het probleem niet.
ik heb alles uit elkaar gehaald maar heb nergens iets kunnen vinden wat anders is dan normaal.

de motor loop wel een beetje stroef, zou het daar door kunnen komen?
of weten jullie of het ergens anders door kan komen

Collega's,

Gisteren was ik aan het rijden met mijn off-road Rustler totdat hij niet meer vooruit kwam. Ik dacht zelf aan een losgeschoten pinion. Echter bij het checken kwam ik erachter dat ik de complete spur en slipperclutch, met alles d'r op en d'r aan, er uit kan trekken.

Ik heb hem verder nog niet uit mekaar gehaald, maar weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Groeten,

Dennis.

Iemand? :p

Back