Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Aanschouw mijn stampede kap op de rustler;

full

Sorry, de ipad zet ze op de kop. Ik heb 2 gaatjes geboord in de shocktower 3mm en daar 2 batterijhouder "dingetjes" ingeschroefdzie foto;

full

Verder heb ik niets veranderd. Je zou de voorste bodyposts een 10mm kunnen inkorten. En nog even de plaats van de bodypost aftekenen en doorboren (6mm)


full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt er waarschijnlijk ook aan welk merk je hebt en dus de kwaliteit. Ik trek met een Zippy 5000mAh 3s ongeveer 20-25 minuten, soms zelfs 30 minuten en met mijn Turnigy Nano-Tech 5000mAh 2s ongeveer 35-40 minuten.

Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je doet hé. Met 2s ga ik niet echt speedruns doen. Met 3s wel. Dus het ligt ook aan je rijgedrag.
 
Merk bij mezelf ook dat het heel erg variabel is inderdaad, de ene keer rij ik in 30 minuten 5000mAh leeg op 6S (revo), de andere keer rij ik er 2 uur mee.
Die 30 minuten is dan op een strand met veel speedruns, erg leuk, maar ook zo je accu's leeg. 2 uur lukt meestal wel in een bos, waar je vooral gewoon langs een pad loopt en over allerlei hindernissen rijdt.

Gewoon zorgen voor een tas met genoeg volle accu's :D
 
2 uur lukt meestal wel in een bos, waar je vooral gewoon langs een pad loopt en over allerlei hindernissen rijdt.

Gewoon zorgen voor een tas met genoeg volle accu's :D


Geen tas , neem een stalen kistje, bv een munitie kistje , om je lipo's te vervoeren , als er wat gebeurt heb je zo een bosbrand met een "tasje.
Haal de seal weg uit de munitie kist , zodat de druk weg kan , en je bent veilig bezig....(kost circa 15 euro , en scheelt heel wat natuur schade e.d)
 
Oke dus ik wil mijn vxl aanzetten en low voltage detection aanzetten.
Ik schakel hem in alles oke ik houd de button voor 10 sec ingedrukt om low voltage aan te zetten. En nu begint hij gewoon rood te knipperen. IK kan niks doen om hem af te zetten of iets anders daarvoor moet ik de batterij uitrekken.
Alsjeblieft HELP
 
bahbah... : (
net met mn rustler vxl gereden, 28/86 gearing en 2cel lipo.
komt mn neef met een f1 nikko auto, die even hard rijd...
raar
EDIT: mn rustler trekt op die vertanding trouwens totaal geen wheelies, zelfs niet met de slipper clutch helemaal vast.
 
Laatst bewerkt:
bahbah... : (
net met mn rustler vxl gereden, 28/86 gearing en 2cel lipo.
komt mn neef met een f1 nikko auto, die even hard rijd...
raar
EDIT: mn rustler trekt op die vertanding trouwens totaal geen wheelies, zelfs niet met de slipper clutch helemaal vast.

Dan moet er hoe dan ook iets mis zijn. Heb je de auto nieuw gekocht of tweedehands?

Een Nikko auto is gewoonlijk een speelgoedauto die hooguit 35 km/h gaat denk ik. Met mijn Rustler met een 28/86 vertanding met een 2s haal ik zeker een behoorlijke snelheid, schommelt tussen de 73-80 km/h. En dat verschil is zo groot omdat ten eerste mijn lipo's echt superveel power afgeven, en ten tweede heb ik dan als ik op denk ik 50-55 km/h zit en dan volgas geef, dat mijn auto gaat zwabberen en met de neus omhoog wilt.

Met andere woorden. Als ik vanaf 0 volgas geef, kantelt mijn auto om. En dat met de slipperclutch gewoon helemaal volgedraaid, en dan een slagje terug.

Dus iets klopt niet.
 
ja de auto is tweedehands, gekocht van bmstar op het forum.
ik ontdekte meteen al dat er dingen niet klopten, een kapotte shock, barst in de bulkhead, ben benieuwd wat ik nog ga tegenkomen.
EDIT: de lipo die ik gebruik zat er ook bij, een maxxtrax met 4000 mah en 25c en 50c burst.
 
Laatst bewerkt:
ja de auto is tweedehands, gekocht van bmstar op het forum.
ik ontdekte meteen al dat er dingen niet klopten, een kapotte shock, barst in de bulkhead, ben benieuwd wat ik nog ga tegenkomen.

Dan moet er toch iets niet goed zijn hoor. Mijne trekt met 2s op deze vertanding gewoon wheelies, met de slipperclutch helemaal niet strak. Ik rij alleen op deze vertanding. Op hogere is hij niet te rijden, gaat veel te hard, dat doe ik echt als ik de top wil pakken.
 
ik heb het idee dat het aan de transmissie ligt, zou dat kunnen?
op 8,4 nihm gaat hij ongeveer net zo langzaam.
de 50 zal hij niet halen.
 
is er in de omgeving van heerlen-brunssum niet een ervaren modelbouwer waar ik langs kan gaan met de rustler voor hulp?

EDIT: en nog iets, de esc en de motor worden op de 2s ontzettend heet, je kan de motor niet aanraken na 10 minuten rijden.
ik dacht dat er misschien in de transmissie iets niet goed is waardoor hij veel meer kracht nodig heeft en dus warm word en langzamer is.
 
Laatst bewerkt:
Meten is weten!, niet gokken of natte vinger werk mbt de temperatuur !,bij elke mens is dat verschillend en geen goede richtlijn!

Mbt de motor, mogelijke kans op een demagnetiserende rotor...., dus de magneten zijn te heet geweest en verliezen kracht ....
Of slechte lagers motor , aandrijflijn, wielen , ect
 
maar als de lagers van de motor versleten zijn zou hij toch wel een wheelie moeten maken?
EDIT: en hoe kun je eraan zien dat hij demagnetiseert?
ik had gisteren de auto helemaal uit elkaar gehaald na de laatste run zelfs de velineon om een kijkje te nemen in dat ding, om even naar de lagers te kijken.
ik haalde de rotor eruit en toen kwam er een tang tegenaan.
ik kreeg hem met geen mogelijkheid eraf getrokken, je kon hem alleen eraf schuiven.
 
Laatst bewerkt:
Versleten motorlagers kunnen veel wrijving veroorzaken waardoor het vermogen een stuk minder wordt. Demagnetiseren gebeurt bij vrij hoge temperaturen en is moeilijk handmatig te constateren als het verschil niet heel erg groot is.
De magneten zijn ook nog aardig krachtig als ze een groot deel van hun kracht verloren zijn.
Lagers vervangen is niet de grootste investering. Een stuk lager dan een nieuwe motor in ieder geval.
 
. Demagnetiseren gebeurt bij vrij hoge temperaturen en is moeilijk handmatig te constateren
jawel, als een rotor is gemagnetiseerd of gedeeltelijk, kan je dit wel degelijk voelen als je aan de rotor draait bij uitgebouwde motor, de "weerstand" van de magneten tov van de spoeldraden is eens zo laag .
De magneten zijn ook nog aardig krachtig als ze een groot deel van hun kracht verloren zijn.
Als een magneet te heet is geweest , dan neemt het magnetisme af,en dat is niet met 20 0f 30 % ...
Lagers vervangen is niet de grootste investering. Een stuk lager dan een nieuwe motor in ieder geval.
Je hoeft niet gelijk een nieuwe motor te kopen , een nieuwe rotor is al voldoende bij de velineon serie , dat is het ook raadzaam om gelijk de motor lagers te vervangen, omdat de motor toch open ligt , igg geen "huistuin en keuken lagers"nemen voor de motor, maar eerst de lagers vervangen en daarna evt. de rotor is een "goedkopere"weg ;), en je zo ook erachter kan komen of het de lagers waren of de rotor of allebei .

De vraag is , hoe heet is de motor?, en wat is de staat van de aandrijflijn ?, dus draaiende delen ect .

Nogmaals na 10 minuten rijden, en geen vinger erop kunnen leggen, is geen graadmeter , een temperatuur meter is nauwkeuriger , en ja ook een auto heeft oh nodig ,zeker is het raadzaam om bij aanschaf 2e hands alles na te lopen en evt te smeren ....
 
maar ik denk eigenlijk niet dat het aan de lagers ligt, want dan zou hij wel een wheelie moeten maken.
de lagers hebben alleen werking op de topsnelheid, toch?
 
Back
Top