Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik ben gisteren ook met de kids op de brunsummerheide gaan rijden :)

De rustlers hadden niet bijzonder veel grip met de standaard bandjes ... wil gaan kijken voor zandhappers, maar als die badlands het goed doen zal ik daar eens naar kijken.


Het zand is echter moordend voor de wagens :P .. 2 lagers kunnen weggooien.

Ik heb 2 vraagjes.
- Ik vind de auto slecht uit de vering komen ... wat kan ik daar aan doen?
- De XL5 van mijn kids heeft nog een oude esc, kan daar alleen nimh in doen. Is het voldoende om alleen de esc te upgraden om lipo's te kunnen gebruiken? Of moet dan ook de motor mee geupgrade worden?


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De originele banden van de rustler zijn ruk voor in los zand. Badlands of sandpaws zijn daar goed voor. Alleen de Sandpaws zijn echt puur voor over los zand of water, en de badlands kunnen ook goed over gras. Ze slijten inderdaad amper. Welke set heb je in je rustler zitten? Een brushed set heeft alleen een zwarte en rode kabel naar de motor lopen, een brushless heeft er 1 meer. De originele xl5 esc kan 2S lipo's hebben. Maar meer ook niet. Ik zou een vxl set kopen, zit levenslang garantie op bij fatsoenlijk gebruik.
 
Heb een xl5 esc op ebay gevonden die niet al te duur was. Anders wordt het meteen weer zo'n dure upgrade :)

Ook de badlands besteld .. en reserve lagers :p


Kunnen we volgend weekend weer crossen!
 
Leuk!
Ik ben vandaag ook weer op de Brunssummerheide gaan rijden :)
2 en een half uur lang op 4 lipos. De laatste is niet helemaal leeg.
De badlands zijn echt geweldig. Op gras, los zand en modder, ik maak overal wheelies op 2s lipo :)
Ik weet niet waar je ongeveer woont maar misschien kunnen we een keer samen naar de hei :)
Ik rij altijd samen met een vriend die ook een rustler heeft.
Ik moet zelf ook weer wat spullen gaan bestellen:
-RPM Bumper.
-reserve 83t spur. (Ik heb er altijd wat op voorraad voor het geval het nodig is)
-aluminium shock caps. (Ik heb al 1x een losse shock cap gehad van het springen)
-lagers.
-misschien nog reserve hub carriers en steering blocks.

Ik haat het om op onderdelen te moeten wachten :)

EDIT:
Na 4 lipos leeg achter elkaar keeg knallen is de motor niet boven de 35 graden geweest :)
De regelaar en de lipos bleven zo koud dat ik ze niet eens heb gemeten.

Ik heb op YouTube iemand gevonden die dezelfde motorset als ik in de rustler heb in de 1:8 E-revo gebruikt op 4s :)
En hij maakt heel veel wheelies :)

Zou ik trouwens zwaardere connectors moeten gebruiken?
Ik gebruik nu deans op de 120 ampere esc. Als ik er een verse lipo in doe moet ik soms met een stanley mes een zwart laagje van de connectors krassen omdat hij het anders niet doet.
De connectors worden niet overdreven warm.
 
Ongeveer 3 minuten van Treebeek ;) .. moeten we idd een keer doen!

Heb nu 2x2s en 2x3s. Die 3s heb ik nog nooit gebruikt omdat ik niet op de maat had gelet (zijn te lang). Ik heb echter in een andere thread gezien dat je de battery compartiment kan aanpassen om ook de lange 3s erin te krijgen. Binnenkort eens de multitool erin zetten, dan kunnen die 2s'jes in de XL5.
 
Ja, dat klopt. Heb je toevallig Zippy Traxxas lipo's?
Daar heb ik één 3s van maar die hebben van die harde balance kabels die steeds weer afbreken. De 4 nieuwe lipo's zijn Zippy hardcase 5200mah 2s voor zo'n 23 euro per stuk dacht ik :)
 
Dat is niet goed, zit het echt vast aan de stekker, of lijkt het gewoon troep/modder?
Als het echt vrij vast zit aan de stekker, zou ik opzoek gaan naar andere stekkers, die beter zijn.
Bullets oid.

Zou ik trouwens zwaardere connectors moeten gebruiken?
Ik gebruik nu deans op de 120 ampere esc. Als ik er een verse lipo in doe moet ik soms met een stanley mes een zwart laagje van de connectors krassen omdat hij het anders niet doet.
De connectors worden niet overdreven warm.
 
Ik heb net de 3s lipo gerepareerd. Ik heb nu de offroad gearing in de rustler liggen en ik kreeg hem gewoon niet boven de 3/4 gas. Ik had een hele lange, brede weg, maar het ging gewoon te snel. De motor was na de speedruns nog ijskoud. Ik denk dat ik zonder problemen naar een 76/28 vertanding of zelfs 76/31 kan gaan, maar dan heb ik een vliegveld nodig. Ik wil wel gaan kijken voor een GPS logger, want ik wil echt weten hoe hard hij gaat.
Ik denk (is maar een gok) dat ik net op de offroad gearing zo'n 90 kmh heb gehaald. Met een goede onroad gearing (en fatsoenlijke onroad banden) moet ik makkelijk 120 of nog hoger halen. Al helemaal als de VXL combo al 115 haalt.

Ik ga er geen onroad wagen van maken, ik wil gewoon even weten hoe hard hij gaat.
Gisteren sprak ik op de Brunssummerheide nog met een man:
Dat ziet er leuk uit! Hoe hard gaat hij?
Ik: ik denk over de 70kmh.
Hij: dat geloof ik niet...

Haha
 
Ik heb met de rustler 116km/h gehaald op 3s lipo en 76/28 op offroad banden.Dit was met een andere motor met een hoger kv getal dan de vxl.
Dit zijn snelheden die makkelijk te halen zijn.Alles daarboven moet je toch echt het een en ander gaan aanpassen,en zwaardere elektronica enz.
Ik heb nog wel een mamba monster liggen mocht je de 160km/h willen bereiken ;)
 
Mijn motor is al bijna een 1:8 haha.
De motor is een HobbyWing EZrun 3656 3400kv 4pole en de regelaar een HobbyWing WP-SC8 120 ampere die tot 4s lipo mag.
Ik heb op YT iemand gevonden die hem in een Erevo 1:8 gebruikt, en het is een wheelie machine haha.
 
Ook voor een redelijke prijs? ;)

Met badlands en 31/76 2 keer heen en weer en 124km/h gehaald. Met een motor van 3500kv, wat vergelijkbaar is met de vxl ;) Daarna nooit meer. Motor werd wel al snel heet.
 
Oke, ik ga een 31 pinion en 76 spur halen en een weg zoeken die voldoet. Kunnen de badlands die snelheid aan of kan ik de standaard banden gebruiken? (ik heb ze opnieuw gelijmd omdat ze los gingen)
Ik vindt het eigenlijk een beetje zonde van de badlands dus misschien ergens wat onroad bandjes kopen.
Welke banden zijn goed bestand tegen deze snelheid en niet te duur?
Ik ga ze toch niet veel gebruiken.
 
Back
Top