Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Nee hoor, is niet echt nodig.
Gewoon kopen/vervangen wat er stuk gaat.
Het enigste zijn misschien wat kwasten om hem schoon te maken?
Oh, en goed gereedschap!

Oke dan ga ik dat doen. Zijn dingen als olie, smeermiddel, cooling fans, wheelie bar of andere tandwielen nuttig om alvast te kopen?

Ik vraag mij af hoe je ooit kan rijden met 3s, als ik een beetje gas geef op 2s vliegt hij al ondersteboven.:rolleyes:

3s moet je ook alleen maar rijden als je speed runs gaat maken.
Gewoon normaal gebruik is 2s ruim voldoende.
Offroad 3s is overkill een keer goed gas geven en de Rustler staan andersom.
Een wheelie bar is leuk in het begin maar mijn zoon 12 jaar rijd zonder.
De eerste 5 maanden heeft hij wel met een wheelie bar gereden maar nu zonder en dat gaat prima.

MIPs op een Rustler is inderdaad een kostbare aangelegenheid. En mijns inziens ook niet echt nodig. Zeker niet met de standaard motor en ESC aan boord. Je kunt de assen van een 4x4 Slash/Stampede gebruiken. Die zijn steviger dan de standaard Rustler assen.

Races worden niet echt georganiseerd via het forum, maar meestal via banen in Nederland, of in het meetings gedeelte, daar zoeken mensen om met elkaar te rijden.

Hierbij de nieuwste schade , na een dagje racen door de kids terwijl ik werken was . :)
schade 1_resized (Small).jpg
schade2_resized (Small).jpg
schade3_resized (Small).jpg

De 2 stampedes van de kinderen zijn er met de schrik vanaf gekomen !

Laatst bewerkt:
Hallo, ben zelf een RC electro heli piloot (geweest), van auto's heb ik niet zo veel verstand dus heb ik even de hulp nodig van mensen met wat ervaring met een rustler
Mijn zoontje heeft de 'standaard' traxxas rustler xl5 maar wil die upgraden (9-jarige met zijn eigen spaarcenten) dus ik zoek samen met hem een economisch brushless setje bij HK (regelaar, motor) en Lipo's. Heeft iemand van jullie een goed setje lopen van HK in zijn rustler die er tevreden van is en kun je zeggen welke?

Hallo, ben zelf een RC electro heli piloot (geweest), van auto's heb ik niet zo veel verstand dus heb ik even de hulp nodig van mensen met wat ervaring met een rustler
Mijn zoontje heeft de 'standaard' traxxas rustler xl5 maar wil die upgraden (9-jarige met zijn eigen spaarcenten) dus ik zoek samen met hem een economisch brushless setje bij HK (regelaar, motor) en Lipo's. Heeft iemand van jullie een goed setje lopen van HK in zijn rustler die er tevreden van is en kun je zeggen welke?

Kijk eens naar een 2dehands vxl set, kan je vinden voor 75-90 euro. Is dan wel 2dehands maar kwalitatief beter dan hobbyking.

Ik heb voor men dochter een Yellow RC Rush Brushless Combo 60A, 4350kV gekocht (125 euro bij de plaatselijke traxxas winkel) . We zijn er zeer tevreden over . We kunnen de stampede bijna niet meer bijhouden met onze vxl's .
Op hobbyking heb ik ook al veel mooit zien voorbijkomen maar we moesten toen snel een motortje hebben . ( We hebben alledrie geen geduld ) :)

Gister nieuwe onderdelen binnen gekregen dus we kunnen weer lekker aan de slag. De Rustler rijdt echt heel goed. Gister eerst op het industrietrein gereden en daarna offroad. Alleen offroad raakt hij vrij snel oververhit. De esc en motor worden enorm warm, zal wel door het zand komen waar die geen grip heeft met standaard banden. Eens kijken of er een fan op te zetten is, de standaard Traxxas fan vind ik veels te duur.

[

Peter ,
hoe warm is enorm warm ? Ik dacht dit namelijk ook en heb me een temp meter gekocht op hobbyking ? 12 euro? en alles lijkt wel mee te vallen .
50 graden onroad en 70 graden offroad . Alleen de stampede met de yellow rush combo durft hier wel eens boven gaan . ( wel lang volle snelheid enzo ...)

Ja ik heb ook die temp meter maar die was ik vergeten. Zo warm dat de auto in fail safe sloeg en ik hem 20 min moest laten koelen. Dit zelfs twee maal. Nou was er ook wel erg veel zacht zand dus ik begrijp wel dat hij dan hard moet werken.

Back