Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Inderdaad lager vertanden denk ik.
Denk er ook aan dat het nu buiten nog relatief koel is, dus van de zomer word hij nog warmer.
Dus gear met een iets bredere marge.
 
Dus hoe meer offroad het wordt hoe minder tanden je moet gebruiken. Op Hobbyking zijn er heel erg veel. Hoe weet je wanneer ze in je auto passen, in mijn geval de Rustler Vxl?

Edit: ik zie het al gewoon kijken naar de breedte van de motor pin/shaft. Op naar 21 tanden.
 
Laatst bewerkt:
hallo iedereen! ik ben cor 37 uit oosterwolde friesland..wachtend op vakantiegeld..dus over 14 dagen rustler vxl netzo..dit topic(en de vorige) goed gelezen..ingelezen voor een 3 maand en google is je beste vriend soms..youtube staat vol met drake die en die...die op snelheid gaan(en ondertussen vergeten dat gps niet alles is) ikzelf wil wat rondrijden op de industrie..met n' maatje met een nitro carson..nu weet ik het hele RPM verhaal en de banden al...en dat komt erop of haal m zo..intergry laten liggen enz..maar misschien een aparte vraag..hoe maken jullie alles schoon en is een busje wd40 genoeg om te smeren?? fijne avond gegroet corro
 
Na een ritje alles controleren en met (tanden)borstel ergste troep eraf halen. Om de zoveel ritjes gaat hij uit elkaar voor een grotere schoonmaak. Dan worden de nodige vetten en oliën weer ververst.
 
@ Peter Aalbers: Let ook op de module/pitch van de tandwielen!
Anders gaat het niet goed, volgens mij heeft de Rustler .48 pitch, maar pin me er niet op vast.

@CORRO : Welkom op het forum, en top om zo veel zoekwerk te doen!
WD40 gebruik ik liever niet omdat dit een vettig laagje achter laat, wat zand aan trekt.
Ook heb ik eens gehoord dat het de olie die in de lagers zit een beetje oplost.
Olie is niet echt nodig, dat zit al in de lagers, en in de schokdempers, dus meer olie is niet nodig.
Een kwast en tandenborstel werkt inderdaad goed, maar sinds ik een compressor heb gebruik ik die alleen nog maar :)
 
Ik heb dat ook met de wielen op mijn Slash.

Er zit behoorlijk wat onbalans in, op de baan doet hij het echter best goed.
 
Goed is anders maar het kan niet echt kwaad direct.
Heeft u wel eens door water of nat gras oid gereden?
Anders kan het zijn dat dat in de banden is gekomen, en voor onbalans zorgt.
Even 2 gaatjes 180 graden van elkaar in de band knippen/ponsen/smelten en goed gas geven zodat het zand/vocht uit het foam kan.
 
Er heeft zand in gezeten. Ik heb 1 kant losgekookt gehad om dat eruit te halen (en er zat veel in).
Nu heb ik de gaatjes in de velg dichtgeplakt met isolatietape, aan de buitenkant (band) zitten standaard gaten maar zand komt niet makkelijk door de inserts heen.
 
Ik doelde eigenlijk op Peter Aalbers, maargoed ;)
Raar dat er zoveel zand in komt, u rijd toch op een circuit?
De gaten zijn vooral voor water/dunne modder.

Van welk merk zijn de banden?
Ik heb ze namelijk nog niet vaak gezien met gaten er al in!
Alleen Proline geloof ik?
En hoe groot zijn de gaatjes?
 
Morgen rijd ik op een kleibaan, ik heb een tijdje in de buurt op zand gereden.

De banden zijn van JConcepts (subcultures uit mijn hoofd). De gaatjes aan de buitenzijde zijn een mm of 3-4 uit mijn hoofd (spullen zijn al gepakt voor morgen)
 
Koken ja? Hoe werkt dat allemaal? Is er niet ergens een soort rc auto tutorial te vinden? Mijn banden hebben standaard 2 gaatjes per band. Ze zitten waarschijnlijk vol met water en zand. Dus dit zal het wel zijn of er is iets mis met de gearing. Voor nu maakt het toch niet uit want ik heb hem flink tegen een stoeprand aangereden. Een voorwiel is losgeraakt en een schokdemper is open geknapt.

 
Je legt de kant die los wilt hebben in het water en je kookt het een minuut of 10. Dan zou de secondenlijm kapot moeten zijn. Indien nodig leg je het wiel even terug.

Ik heb wel begrepen dat sommige inserts er niet tegen kunnen. Ik heb gewoon geprobeerd, mijn banden waren sowieso waardeloos op dat moment.
 
Closed cell foams kunnen inderdaad niet tegen koken, maar met de standaard banden kan het prima.
Er staan flink wat filmpjes over op Youtube, zoek eens op RC car tire removal of iets dergelijks.
Ikzelf vind de aceton methode erg fijn, omdat ik mijn vingers dan niet brand, en de band en velg niet kunnen smelten.

Zo te zien op de foto is de shockcap eraf, upgrade deze naar aluminium, dan knapt hij het haast nooit meer af.
Met de plastic caps gebeurd dat erg snel.
Verder zou ik de gebroken onderdelen ( steering knuckle en caster block ) vervangen door aluminium, maar daar zijn de meningen over verdeelt, RPM is ook goed, en iets goedkoper.
 
Back
Top