Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Hallo allemaal, mijn naam is Mark en sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een YellowRC brushless wagen. Deze wagen gekocht om kennis te maken met de hobby. Het bevalt zeer goed en ik zit nu verder te kijken naar een opvolger van mijn huidige wagen.

De Traxxas lijkt mij een mooie opvolger. Sneller, steviger en legio aftermarket onderdelen te verkrijgen! Als ik de wagen zo bekijk kan je erg makkelijk aan sleutelen.

Ik twijfel nog om een nieuwe Rustler VXL of een tweedehands te kopen. Op marktplaats heb ik een volledig gereviseerde wagen gevonden voor een hele leuke prijs!

Wel had ik meteen een vraag! Heeft de ontvanger van de Rustler een vrije poort om bijvoorbeeld verlichting op aan te sluiten?

Elke ontvanger zou in principe nog een extra poort moeten hebben voor evt verlichting en dergelijke.

Ik heb nog een Rustler staan, stuur maar een PM

Het zijn inderdaad prima auto's van wat ik zo hoor, en inderdaad heel veel aftermarket support en onderdelen op voorraad.
Darkeclipticheart heeft op Youtube ook duidelijke video's staan over hoe je bijvoorbeeld het diff of de transmissie herbouwd, als je zelf niet meer weet hoe het zat.
Er zit bijna altijd wel een vrije poort op een ontvanger, desnoods gebruik je een Y kabel op kanaal 1 of 2 en doe je daar de verlichting in.

Hallo allemaal,

Vandaag was het dan zover, mijn eigen Rustler! Vanmiddag in natte omstandigheden meteen een testrit gemaakt, ging alsnog prima! Ook meteen verlichting ingebouwd. Een kant en klaar set gekocht met BEC-aansluiting, deze kon ik zo op de BEC-stekker voor de ventilator aansluiten. Hieronder een aantal foto's van de verlichting;

20151212074731.jpg 20151212074750.jpg

De kap zat hier nog niet helemaal vast, dus de lampjes lijken wat scheef te zitten. Mochten er nog vragen zijn over de montage, stel ze gerust!

Zo, net even een testrondje gedaan met lampjes en de 28t pinion. Ik klokte de topsnelheid op 64 km/h in barre omstandigheden! Bizar om te zien hoe snel het wagentje dan bij je wegspuit! Morgen weer eens proberen met droog wegdek, wie weet dan over de 70 km/h :) Is het voor topspeed runs nog aan te raden om de slipper clutch helemaal vast te draaien?

Spurgear heb ik goed afgesteld. Staat prima om speedruns mee te doen :-)
Als je de 76t erop zet, draai de moer van slipper helemaal vast en dan een tikje naar links. De slipperclutch slip namelijk best snel... Een kwart tot een halve slag naar links is al genoeg!

Laatst bewerkt:
Prima! Dan doe ik daar verder niks mee.

Ik moet zeggen dat ik de Rustler eigenlijk makkelijker vind rijden dan mijn YellowRC, ondanks dat hij een stuk sneller is! Je kan veel geleidelijker optrekken, met de YellowRC sta ik met regelmaat achterstevoren haha :)

Draai bij de yellowRC de achterdempers wat losser. Dat zorgt voor iets meer tractie en kun je beter rechtdoor blijven rijden.
Zakt hij achter dan te ver door is het handig om er wat dikkere olie in te doen.

Met kalibreren wordt bedoelt dat je bij een rc instelt dat 0% input op het stuur ook 0% input op de servo is en dat +-100% op het stuur de maximale uitwijking is, die de auto aan kan, op de servo. Dit geldt eveneens voor het gas/rem systeem.
Hoe je dit moet doen, kan je in de handleiding van jouw zender vinden tevens kan je how to's op het internet vinden.

Handleiding van de regelaar staat dit in.Wilt gewoon zeggen dat je de regelaar aanleert wat vol gas en vol rem is en alles daartussen,waardoor je dus lineair gas kan geven van 0 tot 100 procent.Veel mensen vergeten dit en denken dat gewoon de regelaar inpluggen in eender welke ontvanger voldoende is,niet dus… Want elke zender is anders en zal je dus opnieuw moeten inleren.Ook je topsnelheid kan hieronder lijden,omdat je misschien maar 80 procent gas kan geven.

Hmm, ik denk niet dat de YellowRC deze functies heeft! De Rustler denk wel, maar die staat prima!
Rustler staat inderdaad prima. In principe zou de yellowrc het ook moeten kunnen. Waarschijnlijk is dit handmatig te doen door hem uit te zetten. Knopje indrukken, schakelaar aan en als lampjes dan gaan knipperen instellen. Even handleiding doorlezen denk ik.

Steven

In de handleiding heb ik daarover niks kunnen vinden. Je kan stuur en gas trim aanpassen, dat is het wel zo'n beetje haha.

Het zit op de regelaar. Dat is het ding waar de motor door wordt bestuurd. Bij de Rustler is dat het blauwe ding. De vxl-3s, waar je ook op het knopje moet drukken om de auto aan te zetten

Back