Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Als je alleen dat afgeplakte deel eraf haalt krijg je een mooie rand om te breken als je ergens tegenaan rijdt.
    Denk dat de hele wielkast eraf toch wat praktischer is.

    Achterkant zou ik niets aan doen.
    Kijk ook eens naar een JConcepts BAJR body. Dan zie je ook het effect wel wat jij wilt denk ik. Puur voor het idee.
     
  2. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Je hebt gelijk! Heb een 2 de foto toegevoegd. Zo beter? Heb alleen schrik voor de motorkap maar eens de kap naar mijn zin is wil ik wel met shoe goo of silicone en gyproc gaas aan de slag.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  3. Mark-J

    Mark-J

    Lid geworden:
    2 okt 2015
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik zou het eerlijk gezegd zo laten. Vind het altijd zonde om een mooi nieuw iets te slopen, maar dan ben ik ;)
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    De gehele body van binnen gewoon met 2 lagen zwarte duct-tape inplakken en er kan bijna niets gebeuren.
    Ik gebruik dat zelf op 2 van mijn nitro Savage kappen en die zijn nog steeds heel na diverse harde klappers ..
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ti's omdat de body als extra verkregen is bij een koop dus eigenlijk gratis, anders had ik zowizo een andere beetle genomen, modelletje zoals de tamiya monster beetle.Daarom is het ook niet zo erg om deze te gaan bijwerken ;) anders bleef ik er ook wel vanaf :D Ti's eigenlijk ook zelfs mijn kleur niet... Maar ja ze was al gespoten dus jah...
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Mocht je een andere kleur willen kun je hem gewoon aan de buitenkant overspuiten met Plasti dip uit spuitbus.
    Ikzelf heb een truggy kap gespoten hiermee en omdat het rubber achtig is vormt het gewoon mee met de kap zonder te scheuren. En goed stootvast.
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ok, heb de dremel gepakt en ben er gewoon aan begonnen. Heb de body ook verlaagd en ook de neus is wat getrimd. De neus heb ik ook verwarmd met de haardroger want ik wou deze iets meer naar beneden plooien.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er al beter uit inderdaad!
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ook effe proberen de regelaar terug te callibreren.
     
  10. Anormius2.0

    Anormius2.0

    Lid geworden:
    5 nov 2015
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Accu's heb ik 1,5 jaar lang onderhouden dmv charge/discharge/balance/storage.

    Voltages van de cellen zijn goed.
    Vanmiddag eens aan de slag met de reciever.

    Lagers zal ik ook even nakijken (alles is uit elkaar geweest en schoon/gesmeerd) daar geen rare zaken tegen gekomen.
     
  11. daan1988

    daan1988

    Lid geworden:
    31 jan 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    grave
    Beste mensen

    ik ben in bezit van een rusler vxl
    Maar nu rij ik met 2s 4000mah matrax
    Maar ik vind hem te snel trekken maar een
    Te lage top snelheid hebben. vertanding is nu 21 motor
    90 koppeling tandwiel. Zou misschien iemand
    Mij advies kunnen geven wat een betere vertanding
    Is. Alvast bedankt
     
  12. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Motortandwiel naar 23 en groot tandwiel 86. Je rij tijden zullen wel iets korter worden.
     
  13. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    Is de traxxas rustler xl5 een goede rc auto om mee te beginnen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is een prima auto om mee te beginnen.
    Alleen is de XL5 motor niet echt sterk, maar dat is simpel op te lossen met een brushless setje van 50-80 euro oid.
     
  15. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Het grote verschil is dat de een 4 wiel aangedreven is, en de andere 2 wiel aangedreven :)
    4WD rijd iets makkelijker, en zal wat verder komen in ruig terrein, maar heeft meer onderdelen, en zit dus iets moeilijker in elkaar, en heeft iets meer onderhoud nodig.
    2WD is iets uitdagender om te rijden, en heeft minder onderdelen, dus zit vaak makkelijker in elkaar, en iets minder onderhoud, alleen zal hij iets minder ver komen in ruig terrein dan een 4WD met dezelfde banden in hetzelfde terrein.
    Alleen de Rustler is er alleen in 2WD.
     
  17. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    hhhhmmmmm. Lastige keuze dan. welke zal ik beter kunnen kiezen?
    2 wd Traxxas rustler xl5
    4 wd LRP s10 blast tx2 brushed (sorry off topic)
    Ik ben nieuw in de hobby.
    Een voordeel van Traxxas is dat alle instuctie filmpjes op youtube engels zijn (Duits ben ik erg slecht in)
    En ik heb een voorkeur voor de Rustler.
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    De rustler is leuk maar de lrp ook. Alleen is het verschil hier natuurlijk 2wd en 4x4 maar ook zeer belangrijk, lrp onderdelen zijn serieus aan de prijs. Je kan beter een 2de roller kopen dan bijvoorbeeld 2 aparte diffs. Ook moet je de lrp wat aanpassen, deze heeft luide dogbones, het asje wat naar de diff pinion gaat is iets te kort, vaak zijn er losse schroeven dus zeker alles nalopen... Dit alles is wel uitvoerig besproken in het lrp topic door onderandere mezelf, poebe, indoorvlieger... Wij hebben de auto's gehad en waren als eerste om er de goede en slechte zaken over te vertellen. Ik heb zelf de rustler ook en hier rijd ik nog steeds mee. De prijs van lrp onderdelen daar heb je met gemak rpm onderdelen voor voor de rustler. Soms mis ik de 4x4 dan wel weer van de lrp en na enige aanpassingen was deze wagen ook wel zeer leuk en goed. Alleen minder stevig dan de rustler, maar de rustler kost dan nieuw weer teveel voor wat je krijgt... Effe mijn korte mening ;)
     
  19. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    blijft lastig :(
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Waar wilt u gaan rijden?
    Qua onderdelen en aftermarket support zou ik voor de Rustler gaan, deze heeft ook minder nodig om te rijden.
    Bij de LRP moet je het eea doen om hem goed rijdend te krijgen/houden.
    Daarnaast zijn onderdelen voor Traxxas goedkoper, en zit hij denk ik makkelijker in elkaar, en er is veel over te vinden als u iets niet weet, wat zeker in het begin handig is als je nog wel eens wat stuk rijd.
     

Deel Deze Pagina