Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Knallen zou ik 5700kv zeggen, baan zou ik 3800kv zeggen.
Op mijn Slash vond ik 4000kv echt prima gaan maar ik had meer rijden op een baan in gedachten.

Castle is stukken beter dan ezrun.

omdat ? op de castle meer instel mogelijkheden zijn tov de Ez?

ik heb ze beide en met de program box 2-1kan ik ook meer instellen als de standaard program box op de EZ , zelfs nieuwe firmware , de instellingen die beide hebben , zijn voor wedstrijd en hobby rijden redelijk toereikend .

Voor het rijden zeker in de lage toerentallen (weg rijden vanuit stilstand)pakt de EZ beter op als de Castle en "cogging" is bij de EZ stukken minder .

interessant, ik zit zelf ook te kijken naar een vervangende brushless set voor mijn Rustler. Ik heb al alle wielen van lagers voorzien, een alu tranny en RPM shocktowers.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. De titan motor is eigenlijk wel toerijkend voor mijn gebruik maar ik wil van de bostels af en toch wel iets meer power/koppel en misschien een iets hogere top. Ik vind accuduur ook wel belangrijk, dus het moet geen speedrun-topmotor-accuverslinder zijn ;)

Vooral offroad mis ik af en toe wat pit. Nu begrijp ik dat een motor met minder windingen sneller gaat maar minder koppel heeft. Klopt Dit?

Wat zouden jullie aanraden als set (niet te duur, wel gewoon goed) als vervanger voor de XL-5/Titan 12T (is 17 turns motor?) icm met een 7cel NiMh?

het beste is om op brushless en lipo's overgaan.
dan zou ik voor een ez-run 60A/ 8.5T gaan of een CC sidewinder V2

dat zijn wel hele goede.

welke tranny heb je nu?

Die LiPo's volgen daarna wel. Ik heb de Integy evolution II geloof ik. Ik heb hem gekocht van Stevez26. Alles binnen gelagerd en allemaal stalen tandwielen.

Alo, ik heb de hele gearbox uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en ingevet weer, zag er allemaal netjes uit... Het lijkt erop dat ik een probleem heb met de koppeling ofzo, want hij maakt het geluid alleen als de spur gear begin te draaien. Misschien kunnen jullie me helpen adhv dit filmpje wat er mis kan zijn??

YouTube - ‪Vreemd geluid gears Rustler‬‏

Motor is het niet, want zoals ik al zei zonder de spur er tussen loopt alles als een zonnetje (gearbox met de hand en motortje vrij)

En ja ik heb het vastgezet met een papiertje en nee het papiertje is niet stuk als ik hem er doorheen draai :)

Dat dacht ik eerst ook, maar als ik hem iets losser zet dan ramt ie al mn tandjes er af, ook al geef ik rustig gas. Dat was in eerste instantie ook het probleem. Daar begon het gezeik mee en nu heeft mijn nieuwe spur ook al bijna geen tandjes meer over :(

Heeft het zin om een nieuwe clutch kit te proberen?

Laatst bewerkt door een moderator:
wat zou je het best kunnen nemen ez-run 60A/ 8.5T of velineon 3500? Heeft een ez-run 60A/ 8.5T meer trekkracht dan een velineon 3500 met allebij de zelfde vertanding of is dat juist andersom? en welke heeft meer topsnelheid als ze allebij de zelfde vertanding hebben.

Vandaag de SCT met de 1410-3800kv motor gehaald bij PK.

Ben dik tevreden, alleen kwam ik er achter dat ik kwa pinion een aantal tanden kleiner moet op beter het koppel over te brengen. Kwa topsnelheid is het toch een beest!!!

Clutch kit proberen? Weet ik niet. Is het lager in de spur gear nog goed?

Ik heb een spur gear van een Jato (56T) en een pinion van een e-maxx (13T) op mijn (euh, de) Slash.
De originele tandwielen waren na een keer of 3 rijden altijd weg, deze heb ik nu denk ik een keer of 15 gebruikt en nog weinig aan te zien.

Motortandwiel en de spurgear goed zetten;), los halen, papiertje ertussen, en weer vastdraaien.

Da's waar ik ook aan dacht idd. Ik had een vergelijkbaar geluid.

Nu ik dit type: Dat kwam bij mij doordat er speling zat in de as van de spurgear t.o.v. de tranny omdat er een gare lager in zat. De as kon je heen en weer bewegen zodat je met het tandwiel alleen maar genoeg druk op de spurgear kon zetten door 'm wat scheef te forceren. Je kan op je vingers aanvoelen dat dat niet goed is natuurlijk :)
Die lager heb ik vervangen (gelijk maar alle lagers vervangen) en toen was ik er van af. Overigens heb ik er een paar dagen later er een alu tranny op gezet en dat maakt nog meer verschil. De plastic tranny "flext" toch altijd een beetje, alu is veel strakker. Ik heb nog een Rustler waar de tranny nog plastic is en dat loopt gewoon merkbaar net niet zo lekker als...

Back