Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

wat zou je het best kunnen nemen ez-run 60A/ 8.5T of velineon 3500? Heeft een ez-run 60A/ 8.5T meer trekkracht dan een velineon 3500 met allebij de zelfde vertanding of is dat juist andersom? en welke heeft meer topsnelheid als ze allebij de zelfde vertanding hebben.

het beste is een ez-run 60A met een 3500 velineon.
die krachtiger dan de 8.5T hoor ik van veel.

ik had al een tijdje last van dat de suspension pin van de rechter voorarm elke keer een beetje eruit was gedraaid.
deze keer was de hele schroefdraad eruit gedraaid waardoor je alleen maar aan hoeft te trekken of de arm los te halen.
waarschijnlijk is de schroefdraad in de arm dol, dus ik heb maar de schroef van de andere kant er in gedaan. ik kijk wel of het helpt.

ff een fotootje:

het werkt goed, blijft nu te minste zitten.
full

dat tape zit er zodat ik niet blijf haken achter de bumper, heb ik ook bij de wheeliebar gedaan.

verder nog:
full

ik verveelde me dus ik heb mijn oude bumper erop gemonteerd door twee langere gezonken schroeven te monteren met twee moertjes.

oja:
full

ff met zijn gazonmaatje op de foto.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk qua motor en zuinigheid (lees accuduur) de ESC is duidelijk, neem een sterke. Maar klopt het ook dat je met bijvoorbeeld een 13T brushless een stuk zuiniger rijdt dan met een 8.5T motor?

Ik wil egenlijk een equivalent brushless voor mijn Titan brushed motor. Met iets meer snelheid/vermogen/koppel. De Titan is een 17t (?) en ik dacht aan een ez-run 35a of 60a ESC met een 8.5, 9T of zelfs 13T motor.
Ik kan nu wel 30 minuten redelijk hard blazen met een 4600mAh NiMh LRP accu en wil dat wel minimaal evenaren...

Wie helpt deze NooB uit de brand?

De Titan is een 12T 550 brushed motor.

Als mijn 17T brushed in mijn SC10 op is ga ik over naar 10,5T brushless. Heb een 8,5T ezrun gehad (goede motor, nul problemen mee gehad) en die had net iets teveel power naar mijn zin.

Da's waar ik ook aan dacht idd. Ik had een vergelijkbaar geluid.

Nu ik dit type: Dat kwam bij mij doordat er speling zat in de as van de spurgear t.o.v. de tranny omdat er een gare lager in zat. De as kon je heen en weer bewegen zodat je met het tandwiel alleen maar genoeg druk op de spurgear kon zetten door 'm wat scheef te forceren. Je kan op je vingers aanvoelen dat dat niet goed is natuurlijk :)
Die lager heb ik vervangen (gelijk maar alle lagers vervangen) en toen was ik er van af. Overigens heb ik er een paar dagen later er een alu tranny op gezet en dat maakt nog meer verschil. De plastic tranny "flext" toch altijd een beetje, alu is veel strakker. Ik heb nog een Rustler waar de tranny nog plastic is en dat loopt gewoon merkbaar net niet zo lekker als...
Ik heb het even gecheckt en er zit totaal geen speling op de as, waar zijn alu tranny's het goedkoopst?

Check dit trouwens haha, lijkt wel een beetje het geluid wat die van mij ook maakt trouwens
http://youtu.be/8VVjkVVltZM

Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen wil ik even een 16T en18T pinion gaan halen, iemand een idee welke spur ik het best kan gebruiken? Graag voor een hoop koppel en wheelies ;-)

Morgen wil ik even een 16T en18T pinion gaan halen, iemand een idee welke spur ik het best kan gebruiken? Graag voor een hoop koppel en wheelies ;-)

Heb je al een 2S LiPo? Dan kun je die standaard 83t spur gebruiken. Zelfs met de standaard gearing 23/83 moet je op 2S uitkijken anders lig je (zonder wheelie bar) direct op je dak als een stoot gas geeft ;).

Heb je al een 2S LiPo? Dan kun je die standaard 83t spur gebruiken. Zelfs met de standaard gearing 23/83 moet je op 2S uitkijken anders lig je (zonder wheelie bar) direct op je dak als een stoot gas geeft ;).

Nee, heb nu nog geen lipo's in huis, rij op 6 cells NiMh 4500mah van Orion.

Ik trek met mijn 7 cells en 19/86 maar net wheelies. Als ik eerst een stukje achteruitrijn dan gaat het wel heel makkelijk.

Maar als ik lager gear, bijvoorbeeld 16/83 dan maak ik minder snel wheelies omdat de toeren sneller oplopen van je motor. Het hoogste koppel heb je bij de laagste toeren (dus bij 0 rpm heb je theoretiesch het hoogste koppel. ook houd de versnelling van je wagen minder lang aan en dan zakt je neus sneller.

:snipersmile:Correct me if i'm wrong :)

Nee, heb nu nog geen lipo's in huis, rij op 6 cells NiMh 4500mah van Orion.

Zit dat wel in de planning? Ik schrok me een hoedje toen ik voor het eerst van een 7 cells NiMh naar een 2S 5000 mAh 40C LiPo ging, wat een bruut geweld komt er dan ineens vrij ;).

Zit dat wel in de planning? Ik schrok me een hoedje toen ik voor het eerst van een 7 cells NiMh naar een 2S 5000 mAh 40C LiPo ging, wat een bruut geweld komt er dan ineens vrij ;).

jazeker (zie voorgande post), die nimh packs zijn voor de kleine man en omdat electro nieuw is voor mij is het een hoop uitvogelen/lezen.

Gr. YiL

Helemaal duidelijk! Thnx voor je uitleg!

Ik heb simpelweg nog geen lipo's omdat er gewoon niet uit kom welke ik moet hebben.

heb nu deze op het oog:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (DE Warehouse)

Is dit wat of beter kijken naar wat anders? Mag volgens de beschrijving van Castle op max 3s lipo's gaan rijden. Misschien 2s veiliger?

Gr.

Die zijn perfect! Direct in de winkelkar gooien, helemaal nu ze in duitsland nog op voorraad zijn. Waarschijnlijk moet je wel een kleine aanpassing in je chasis doen omdat de LiPo niet past in de huidige ruimte onder de ESC (maar dat moet je even na meten).

dankjewel voor de tip, maar gaat helemaal goedkomen!

Nu nog op zoek naar een degelijk lader voor deze 2 lipo's, suggesties zijn uiteraard welkom, hoeft geen al te ruige lader te zijn, maar een redelijk volstaat zeker!

Thnx

Nu nog op zoek naar een degelijk lader voor deze 2 lipo's, suggesties zijn uiteraard welkom, hoeft geen al te ruige lader te zijn, maar een redelijk volstaat zeker!

Thnx

Imax B6 of soortgelijke. Ook bij HK te vinden of Ebay, of lokale hobbyshop (pkracking heeft ze ook weet ik). Ze zijn er in 12V versie waarbij je een losse voeding of accu nodig hebt, of met een ingebouwde voeding (zoals de Imax B6AC). Ze breken de bank niet en werken prima, zeker voor 2S.

Thnx

Ik heb de imax b6 werkt perfect;)

Back