Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    100 youtube top5 filmpjes later:

    jouw mening over de stampede 4x4 vxl wordt gedeeld :thumbsup:

    die maar eens in de gaten houden...

    2e hands en nieuw...

    en een lader heb ik al, imax b6
    grotere lipo's daarentegen nog niet
     
  2. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Hoi,

    Ik heb geprobeerd u een PB te sturen, maar helaas lukt dat niet. Ik ben van plan mijn HPI Trophy truggy met een Mamba Monster motor, MAX8 regelaar en een set lipo's te verkopen, en vroeg me af of u hier interesse in heeft.
     
  3. Peter Aalbers

    Peter Aalbers

    Lid geworden:
    25 dec 2014
    Berichten:
    157
    Dan zou ik het wel weten als je moet kiezen tussen de Stampede en die HPI Trophy. De Trophy dus.
     
  4. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Zou ik ook doen.de max8 esc is perfecte shit echt goede regelaar.
     
  5. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    Ik heb idd geen pm ontvangen maar ben bij de plaatselijke rc-boer op de koffie geweest en die verkoopt ook maverick.

    Hij durft zijn hand in het vuur te steken voor het feit dat die qua kwaliteit/bashbestendigheid niet voor traxxas onder doet.

    Het feit dat die liever deze rc van 190 euro aan mij verkoopt samen met deze bewering ipv gewoon een stampede 4x4 vxl voor het dubbele op de toonbank te leggen geeft mij vertrouwen en ik ben van plan voor deze wagen te gaan.

    Toch bedankt allen voor het meedenken en het aanbod.

    Nu nog kiezen tussen de monstertruck of de truggy....
     
  6. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Niet bekend met maverick. De truggy is wel grappig ding en stuk groter denk ik dan de maverik. Is die maverik wel brushless en welke winkel was het?
     
  7. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    De maverick is 1:10 en momenteel brushed.

    Vlot zat om ff te wennen lijkt me en is sterk genoeg om om te bouwen naar brushless ( brushless versie is identiek verder) voor een goede €100 is mij aangeboden.

    Eerst maar eens lipo's er in en genieten van de snelheidswinst en 4wd

    Winkel is bms in hengelo gld.
    Om de hoek, dat is ook wat waard.

    De eigenaar zelf is ook een echte fanaat en racet samen met zijn zoon al jaren!
     
  8. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Jou geld jou keuze. Deel je ervaring later eens!
     
  9. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    Ga ik doen!

    Kan wel een topic openen volgens mij want ik kan er geen vinden over maverick.

    Desalniettemin bedankt voor het meedenken :friends:
     
  10. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Het klinkt natuurlijk wat minder geloofwaardig uit mijn mond, nadat ik je de Trophy heb aangeboden;

    Mijn broertje wilde ook voor een 1:10 Maverick gaan (ik weet niet meer of het een monstertruck of een stadium truck model was) , een jaar of anderhalf geleden. We zijn toen naar Toemen gereden waar hij de eigenaar van Toemen naar deze Maverick heeft gevraagd. Deze man raadde hem toen een Arrma Granite aan (dit bleek achteraf een gigantische miskoop te zijn). Een beetje achterdochtig hadden wij het idee dat het deze man simpelweg om het prijsverschil tussen de 2 ging, dus heb ik deze man gevraagd of ik het chassis van de Maverick eens mocht zien. Hij liet ons het chassis zien, maar ik was niet erg onder de indruk. Het leek mij simpel weg een onroad chassis met wat langere draagarmen, dat wel heel erg veel weg had van een Himoto. Uiteindelijk is hij toen dus voor de Granite gegaan, maar daar kreeg hij heel veel problemen mee. Daarna heeft hij een Stampede 2WD gekocht.

    Ik heb zelf ook 2 Rustlers gehad, en natuurlijk ook de problemen met de assen van de Rustlers. Als u niet meteen zo'n groot bedrag wilt uitgeven kan ik dat heel goed begrijpen, maar dan zou u beter kunnen kijken voor een Traxxas 2WD. Ze zijn maar iets duurder dan de Maverick, maar het verschil in kwaliteit is groot.

    Als u toch voor de Maverick wilt gaan raad ik u aan om er op zijn minst even wat over te lezen zodat u een wat objectievere kijk heeft op de ervaringen met deze auto.
    Dit is absoluut niet bedoelt als kritiek oid en het heeft ook niet te maken met het aanbod van de Trophy. Ik wil u gewoon wat tips geven zodat u een goede keuze maakt.
     
  11. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Zoiets dacht ik ook. MaveriHik keek ik nooit op van dat het ubersterk leek. Tis toch ook net wat je wil idd. Als geld echt wat mindere mate moet zijn rustler. Maar ach wat lul ik, heb nooit traxxas gehad en heb er geen verstand van. Of wel? Geen idee.

    Nouja. Koop er 1, try it en anders plomp je em weer op internet; kan wat geld schelen als je meteen iets leuks hebt. Mijn lhs is echt goede service en had mij meteen 4wd aangeraden. Is gwn betere bashwerk
    Nooit spijt.gehad nooit gezeik gehad.

    Maar wat is nou de ervaring en je budget. 2ehands of nieuw? Het is af en toe een schommeling van hoe en wat maar zo kan je blijven typen.
     
  12. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Ben ik helemaal met je eens :thumbsup:
    Maar het prijsverschil is natuurlijk aanwezig, maar voor wat je krijgt mag dat ook wel.

    De Rustler vond ik ook een fantastische auto. Toen ik die van mij had verkocht begon ik hem toch wel te missen, daarom kocht ik er nog een.
    Hij is niet vergelijkbaar met de Trophy, dat is gewoon een beest, maar de Rustler heeft toch zijn eigen punten die me heel erg bevielen.
     
  13. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Precies het is wat je wil. Deze jongeman wil juist hoger op de poten auto, beter voor bashen enzo. Zit je met 4wd altijd goed. Maar het is meer een grabbelton dit, we weten ook niet welk terrein precies. Alleen gras heb ik gehoord. Maar wat zijn de andere plekken? Bos of een.vlak stuk zand? Zandwinnerij of meer weilande, strand kan ook nog!

    Hiernaast is er ook de optie van gewoon uitproberen en oriënteren. Op het laatst zelf ook gedaan. Dan eens dit dan dat, binnen 2 weken soms weer een andere auto en dan weet je exact waar je over praat
     
  14. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    Gras, asfalt, stukje braakliggend terrein achter de schuur, eigenlijk alles!

    Behalve strand haha... Achterhoek...

    Ik lees idd van alles over maverick maar juist de persoonlijke mening van zo'n verkope die veeeel beter af is als die mij gewoon een stampede verkoopt voor mee dan het dubbele...
    Dat trekt me dan net over de streep.

    Ik stapte binnen met de intentie voor de 4x4 vxl te gaan notabene..

    We gaan het mee maken :thumbsup:
     
  15. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Dat ligt eraan. Als u een Maverick koopt, dan af en toe eens wat onderdelen en even later een brushless motor set verdient deze verkoper daar waarschijnlijk meer aan dan aan 1 Traxxas wagen. Natuurlijk kunnen we dit niet zeker weten aangezien niemand de inkoopprijzen weet, maar je weet maar nooit ;)

    Probeer in ieder geval niet te veel te springen met de Maverick, ik ben bang dat hij daar niet erg goed tegen bestand is. Voor gewoon rond rijden zal het niet zo'n probleem zijn.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals je ziet hebben de Maverick modellen allemaal hetzelfde chassis met andere draagarmen en bumpers. Het chassis is trouwens voor een groot deel een kopie van de Himoto Nascada (ook wel HSP genoemd):

    [​IMG]

    Ik heb op een baan gereden waar veel HSP's reden ,die wel heel erg veel op die MMaverick leken, van conrad. Ze waren erg goedkoop maar zelfs op een simpele grasbaan hadden ze vaak problemen en kapotte onderdelen.

    Voor een budget rond de 200 euro raad ik u echt de Rustler aan, ik heb nog geen auto's gezien die voor die prijs aan de Rustler kunnen tippen ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2016
    DollarHobby vindt dit leuk.
  16. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik heb je een berichtje gestuurd ivm traxxas telluride die ik heb staan.Laat maar weten als je interesse hebt.
     
  17. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Hallo,

    Ik heb hier geprobeerd te zoeken maar het is een groot topic en heb dus nog niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag.

    De Titan motor in de Rustler van mijn zoontje is aardig versleten en nu zit ik te denken aan een brushless setje.
    Welke regelaar en motor zijn betaalbaar en goed?

    Alvast bedankt voor de hulp.
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Hobbyking eens kijken. Ik vind castle prijs/kwaliteit wel goed maar misschien is dat nog te duur.
     
  19. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Welke ESC en motor van Hobbyking zijn dan aan te raden?
     
  20. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Dat is een lastige vraag. Bij Hobbyking heb je hier veel keuze in. Misschien is het wat makkelijker als je ongeveer aangeeft hoeveel je uit wilt geven aan een regelaar + motor.
     

Deel Deze Pagina