Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

"Tires and wheels - assembled - glued (All-Star black chrome wheels - Anaconda tires - foam inserts) (nitro rear/ electric front) (1 left - 1 right)
by Traxxas"

Voor jouw toepassing voorwielen lijkt me als ik dit hierboven lees.

Rustler VXL kan kapot

Na ruim 3 weken bashen komen de zwakke punten naar voren.

Middag spelen op de offroad baan van de MACH te Heemstede leek in eerste instantie slechts wat half losgetrilde bouten opgeleverd te hebben.

Helaas kwamen vanavond nog wat andere mankementen naar voren.

Ratelend geluid in de aandrijving
Differentieel naar de klootte.
Domme pech en een nieuwe TRX2388X set monteren of beter een FLM set kopen? Gebruik is puur offroad.
Sealed Diff, Rustler, FLM20010

Rechter voorwiel ophanging blijft ingeveerd vaststaan
Oorzaak is de schokbreker.
Originele set bestellen (TRX3760A) of zijn er betere vervangers?

Auto rijdt nog wel, maar wat doen zo'n ratelend diff pijn aan je techniek gevoel :cool:

Edit: slappe achterbandjes mogen ook wel vervangen worden door wat stevigers met grovere nop. Iemand tips en wordt het stuurgedrag beter door deze ook voor te monteren?

Laatst bewerkt:
Rij je alleen offroad? Of ook onroad.

Ik ben erg te spreken over de Dirt Hawg's. Zowel op hard als onverhard terrein.
Bij puur off- of puur onrad zijn er wel betere aan te raden.

Bij die schokbreker kan ook zijn dat de as krom is en hij daarom wringt.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Flying bastard
Let er wel op als je je nieuwe diff plaatst dat je je diff gaat shimmen d.m.v shim ringetjes.
Waarschijnlijk was het kapot gegaan omdat je diff teveel speling had in het diff huis.

Tik / ratel werd veroorzaakt door het stock messing motortandwiel.
Het meegeleverde grotere (zwarte) motortandwiel gemonteerd en de transmissie loopt weer als een zonnetje.

Dat was een mooie 1e revisie beurt (knip kon dicht blijven).

Alle wielen losgehad voor de grote schoonmaak en wat in de weer geweest met spuitvaseline op roestgevoelige onderdelen en gedemonteerde boutjes.

Wat goed is voor een 1:1 crossmotor zal toch ook wel goed zijn voor een RC cross-auto :cool:

Lipo en banden voor Rustler VXL

Hallo forum leden,
Ben samen met mijn zoon (10) ± één jaar in het bezit van een TRX Rustler VXL. Wij zijn voornamelijk off road rijders.
Wij zouden graag wat advies krijgen over het volgende:
1. Lipo battery voor onze Rustler (er is nog al wat keuze) zonder dat er al te veel aan het battery compartiment verbouwd hoeft te worden (onze lader heeft een EHR balanceer connector en kan 2S en 3S lipo's aan).
2. Off road banden voor onze Rustler.

Graag wat namen van shop's waar wij het bovenstaande kunnen vinden.

Alvast bedankt !!!

Heeft er iemand hier toevallig nog een Nylon T connector (female) over??

Hallo forum leden,
Ben samen met mijn zoon (10) ± één jaar in het bezit van een TRX Rustler VXL. Wij zijn voornamelijk off road rijders.
1. Lipo battery voor onze Rustler (er is nog al wat keuze) zonder dat er al te veel aan het battery compartiment verbouwd hoeft te worden (onze lader heeft een EHR balanceer connector en kan 2S en 3S lipo's aan).

Alvast bedankt !!!
Vwb accu's komt deze vaak langs in dit topic
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 7.4v 30C hardcase pack (DE Warehouse)

En die passen dus net niet en bovendien moet je er een andere stekker (Traxxas) aan solderen.

Heb zelf een stapel van deze:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly (ROAR Approved)

En dan deze kabel meebestellen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Traxxas plug Harness for 2S Hardcase Lipo (1pc)

Wil je morgen al met LiPo's rijden dan heeft de NL vakhandel deze op de plank liggen: PYTHON PLUS CAR 25C Cont. 50C Burst 5000mAh 2S 7.4V, TRAXXAS -

Hallo forum leden,

Alvast bedankt !!!

Ik heb ook die zippy werkt perfect.
En past meteen in je rustler.

En over de banden als je niet wilt lijmen zou ik voor deze gaan:
Bandenset Compleet Rear - Stampede - Stampede XL5 / VXL - Toemen Modelbouw
en anders voor:
Bandenset - Dirt Hawg - Pro-Line Tuningparts - Toemen Modelbouw

Net even een testrit gemaakt met het grote motortandwiel.
Is ff teveel voor de standaard achterbandjes :cool:

Op nat gras is de auto zelfs langzamer dan met het kleine motortandwiel vanwege continue wheelspin. Donuts draaien gaat nu ook in het gras.

Op hard zand is het zelfs lastig om geen donuts te draaien bij iets meer dan een klein beetje gas :D

Deze banden lijken me wel wat:

pro114300.jpg

Badlands 2.8" (30 Series) All Terrain Truck Tires

Kan ze echter nergens voorgemonteerd op velg vinden.

a.u.b <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

edit:

volgens mij is het wel iets van buggy formaat. Dus weet niet zeker of het op de rustler past.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Dirt Hawg's bij Proline-Shop.eu besteld. Nederlandse leveranciers hebben een beetje moeite met het verkrijgen van de bandjes van de leverancier...
Heb wel 2 1/2 week op mijn bestelling moeten wachten... Maar dat terzijde.

idd, ik had twee maanden moeten wachten dus ik heb het maar gecanceld.
ik zal binnen kort wel weer een mailtje sturen naar een webshop of hij ze al binnen heeft.

Aangezien ik ze erg vaak gebruik heb ik maar alvast een reserve setje besteld via ebay. Als je daar Dirt Hawk intoetst kom je bij een engelsman uit. Die van mij zijn al 2 dagen geleden verstuurd. Hij schijnt toch meerdere setjes te hebben aangezien de ad er nu weer op staat.

Groet Patrick

En die passen dus net niet en bovendien moet je er een andere stekker (Traxxas) aan solderen.

Heb zelf een stapel van deze:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly (ROAR Approved)

En dan deze kabel meebestellen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Traxxas plug Harness for 2S Hardcase Lipo (1pc)

Wil je morgen al met LiPo's rijden dan heeft de NL vakhandel deze op de plank liggen: PYTHON PLUS CAR 25C Cont. 50C Burst 5000mAh 2S 7.4V, TRAXXAS -
Heb je dat zelf ervaren, want heb juist nog de afmetingen tegen degene die op de traxxax site bij de specs staan gehouden... Ik heb trouwens zelf een T-connector aan mn esc hangen, dus ik moet sowieso solderen.

ik ben wel benieuwd naar de lipo's van traxxas :
Traxxas - LiPO Power Cell Batteries - Overview | traxxas.com

er zit een 12800mAh tussen, dat is urenlang bashgeweld!!

Dat is zeker inclusief pauzes omdat de thermische beveiliging aanslaat :D
Met een 4000mAh 2s LiPo slaat die soms al aan voordat de accu leeg is.

Prijzen ook gezien:
BuyTraxxas

Lang leve de knakenlipo's van Zippy en Turnigy :p
Vandaag dan wel de eerste zippy gesloopt, gleed uit mijn hand en viel precies op de kop met als resultaat een losse interne soldering. Met gerommel aan de kabels af en toe wel spanning. Kan naar het afvaldepot.

Schrijf toch liever 13,50 af dan 135,00 Euro :cool:

Vandaag op zoek geweest naar een 25T pinion of ander spurgear en andere voorgemonteerde achterbanden. Pinion nergens op voorraad en de denkfout gemaakt om dan maar een 76T spurgear te kopen (is nog sneller dan 83T spur). Heb het speedrun spurgear nu wel liggen als ik speedruns wil maken :cool:

Complete set achterbandjes scoren is gelukt en die lopen eigenlijk prima met 28/83 in de "dirt". Daaaag pizzadeeg stock-tires :bye:

Chroom variant van deze banden liggen nu achterop:

T4900_PIRATE_BAJA.jpg

Laatst bewerkt:
Back