Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Vandaag lekker aan het pion-racen op een gras/aarde veldje op de nieuwe 5000mAh 2s lipos. Gaat ie tijdens de 2e lipo ineens langzamer rijden maar meer toeren maken.
Dus gelijk stoppen en kijken voordat je iets helemaal aan diggelen draait.

Motor draaide, spur draaide, slipper clutch draaide netjes mee.... shit, in de transmissie! Gelijk allemaal doomscenarios in mijn hoofd, hahaha. Ik ben gelijk naar huis gereden om de transmissie uit elkaar te halen en snel spullen bestellen.
Wat blijkt is het de spil die de top drive gear op de inputshaft fixeert die het heeft begeven.... Gelukkig had ik net een nieuwe inputshaft binnen. Doordat deimporteur/ leverancier hem van een complete auto moest slopen omdat mijn bestelling al een week stond te wachten om compleet te worden zat de top drive gear er ook nog op :D
Dat noem ik nou een geluk bij een ongeluk!! Kon zo de nieuwe input shaft met top drive gear erin jassen, shimmen, beetje nieuw vet en dicht die handel. Binnen een half uurtje was ie weer ready for battle.

Ode aan Merrit Racing en de Hellevoetse LHS voor de goede afhandeling van de order. (mag ook wel eens gezegd worden)

Zo, dat moest ik allemaal even kwijt aan de gullie! :pc:
 
Vandaag weer even lopen knallen op de off-road baan van de MACH.
Schade: losgeraakte R-achtershock en de schroef van de L-achterbrug loopt steeds los.

Gelukkig was ik deze keer zo wijs om gereedschap mee te nemen :cool:

Kon dus weer ongedempt (geen olie in de schokbreker) verder rijden.

Maar die steeds loslopende schroef bevalt me niet...

Tot slot nog een vraag over vertanding. Met 28/83 is het op zo'n baantje voorzichtig gasgeven. Gaat dit beter met een "langzamere" vertanding of is het dan continue backflips maken?
 
Ik zou er een beetje blauwe locktite op smeren.
Let wel op: druppeltje locktite er op en dan tussen je vingers rond draaien zodat er alleen locktite tussen de groeven zit ( en dan schroeven), anders krijg je het van z'n levensdagen niet meer los :)
Normaal los je dit op door het voorwerp te verwarmen maar is in dit geval ook niet zo'n goed idee :D
 
En richt die as even, vaak is de as krom als hij los blijft lopen. Wat ik heb gedaan is rondom assen met e-clips besteld. Sindsdien geen problemen meer gehad. deze bijvoorbeeld
Wel de goeie lengte bestellen natuurlijk!

Ik zet ook alle bouten van de schoks vast met blauwe Loctite 242, evenals mijn achterwielen. Ik heb nu nooit geen loslopers meer. Lost ook erg makkelijk die 242, nooit geen problemen bij demontage.
 
Beperkende factor blijft de VXL3 regelaar. Is na de eerste 4000mAh accu al heet. Thermische beveiliging klapt er meestal in na 3/4 oprijden van de 2e accu. Ben echter geen fan van zo'n optionele fan. Wordt deze bovenop de passieve cooler geplaats of ipv?

Ik heb zo'n fannetje en ik zal je zeggen dat het erg veel verschil uitmaakt. Ik heb het nooit gemeten, maar mijn regelaar wordt niet meer heet, alleen warm
Ik rij zelf 5000mah 2s, offroad meestal en mijn rijstijl is nietrustig laten we maar zeggen. Hij is trouwens gewoon opklikbaar en zit goed stevig vast. Voor zo'n klein fannetje blaast ie ook aardig.:p
 
dan moet je idd eerste de gearbox los maken.

Motorblok moet sowieso los om de "[FONT=&quot]Suspension screw pin" eruit te krijgen. Is wel een geruststelling omdat het onderdeel niet weg kan waaien op de baan.

De tip was om de pin vanaf de andere kant te monteren, maar dat gaat niet lukken vanwege de bodemplaat.

Nieuwe set is besteld net als een kleinere pinion en schokbrekerolie.

[/FONT]
 
Ik heb zo'n fannetje en ik zal je zeggen dat het erg veel verschil uitmaakt. Ik heb het nooit gemeten, maar mijn regelaar wordt niet meer heet, alleen warm
Ik rij zelf 5000mah 2s, offroad meestal en mijn rijstijl is nietrustig laten we maar zeggen. Hij is trouwens gewoon opklikbaar en zit goed stevig vast. Voor zo'n klein fannetje blaast ie ook aardig.:p

Blijf het nog even aanzien zonder fan.

Problemen die ik ondervind is dat de auto niet meer achteruit wil en soms ook niet meer vooruit. Na een seconde in ene wel gasreactie en soms ook weer een achteruit.

Accu kan het niet zijn, bij een bijna lege accu wordt de felheid minder en bij echt bijna leeg op trainingstand snelheid.
 
Iemand ervaringen met CVD's? De originele assen knappen snel los bij de kniekoppeling. Maar ik heb gelezen dat de CVD's nog al snel uit de cup vliegen.
 
Back
Top