Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Iemand ervaringen met CVD's? De originele assen knappen snel los bij de kniekoppeling. Maar ik heb gelezen dat de CVD's nog al snel uit de cup vliegen.

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Net na een testrit in de regen weer een pats en onderdeel TRX2753X (wielkant van de kruiskoppeling) naar de klootte.

Snap alleen niet hoe dit onderdeel te (de)monteren :confused:

En als het dan toch losmoet meteen maar nieuwe wiellagers meebestellen?

ja de assen van plastic zijn wel een beetje vervelend af en toe. Maar geloof me als je het één keer voor elkaar krijgt wordt het de keer daarop steeds makkelijker en makkelijker.

Wordt vriendjes met je auto, haal hem uit elkaar, maak hem schoon, smeer hem waar nodig en zet hem weer in elkaar. Biertje erbij, muziekje aan en alles komt goed.

Als je je auto een keer of 2 a 3 uit elkaar hebt gehaald doe je het met je ogen dicht. (das handig als je een drukke agenda hebt, kan je het tijdens je slaap doen ;) )
Ik heb de hele transmissie in en uit elkaar gehad in een half uur. Totaal driekwartier vanuit ''oohooh er is iets kapot'' tot ''Jahhhhh, gas der bie'' !

Wordt toch wel een beetje schijtziek van Traxxas en haar net niet auto's.

Wat is wel echt knap sleutelvriendelijk spul ?

Je krijgt waar je voor betaald:D

Volgens mij is de rustler zo'n beetje het makkelijkste waar ik aan gesleuteld heb ( van big scale tot rc18t gehad )
Dus dan staat je nog wat te wachten als je die al moeilijk vind.

Wordt vriendjes met je auto, haal hem uit elkaar, maak hem schoon, smeer hem waar nodig en zet hem weer in elkaar. Biertje erbij, muziekje aan en alles komt goed.

Als je je auto een keer of 2 a 3 uit elkaar hebt gehaald doe je het met je ogen dicht. (das handig als je een drukke agenda hebt, kan je het tijdens je slaap doen ;) )
Ik heb de hele transmissie in en uit elkaar gehad in een half uur. Totaal driekwartier vanuit ''oohooh er is iets kapot'' tot ''Jahhhhh, gas der bie'' !

Heb de achterwielhouder dan wel uit elkaar gekregen na lang bestuderen http://www.pkracing.nl/pdf/3708_rear.pdf maar het was handiger om dit ook als 1 onderdeel aan te bieden ipv van de RTR basher te laten kloten met ieniemiene pakkingen...

Laatst bewerkt:
Blijf het nog even aanzien zonder fan.

Problemen die ik ondervind is dat de auto niet meer achteruit wil en soms ook niet meer vooruit. Na een seconde in ene wel gasreactie en soms ook weer een achteruit.

Accu kan het niet zijn, bij een bijna lege accu wordt de felheid minder en bij echt bijna leeg op trainingstand snelheid.

LET OP,
Dit is een beveiliging, je kunt niet meteen vanuit vol achteruit naar vol vooruit. Alleen als je langzaam zult rijden(achteruit) kun je gas geven en meteen weer vooruit vertrekken. Dit is een beveiliging voor de mensen die denken dat ze eerst extra hard achteruit moeten rijden en dan weer vooruit om wheelies te maken... Zo rijdt je dus alleen alles kapot. Van vooruit naar achter werkt het ook volgens mij. Als je dan evven neutraal houdt en dan weer gas geeft rijdt ie wel weer.

Iemand ervaringen met CVD's? De originele assen knappen snel los bij de kniekoppeling. Maar ik heb gelezen dat de CVD's nog al snel uit de cup vliegen.

Waar heb je dit gelezen dan? Als ik jou was zou ik zeker voor de CVD's gaan.
Ik heb ze zelf ook. wel raden ze je aan om deze in het onderste gat vast te maken. Zo kan het bijna niet gebeuren dat ie eruit flikkert, tenzij je toch wel hele rare dingen doet...:D

Wordt wel steeds handiger met dat Traxxas spul. Net even de oude wiellagers verwijderd. Waren ondertussen een soort glijlagers geworden en hadden dus flink op de oude achteras ingevreten :)

Morgen onderdelen binnen en de boel weer opbouwen.

Edit:
Nu ik weet hoe de wielmeenemers los moeten (wrikken) de andere kant ook maar eens verder geïnspecteerd en deze is ook toe aan een revisie. Zit al een behoorlijke speling op de lagers en kruiskoppelingen. Wiel- en aandrijfassen worden per set geleverd (zijn reeds aanwezig / in bestelling). Lagers gaan per 2 dus net een extra setje in bestelling gezet.

Standaard wiellagers (TRX5116) zijn volgens mij van bedenkelijke kwaliteit, is hier een beter alternatief voor?

Laatst bewerkt:
LET OP,
Dit is een beveiliging, je kunt niet meteen vanuit vol achteruit naar vol vooruit. Alleen als je langzaam zult rijden(achteruit) kun je gas geven en meteen weer vooruit vertrekken. Dit is een beveiliging voor de mensen die denken dat ze eerst extra hard achteruit moeten rijden en dan weer vooruit om wheelies te maken... Zo rijdt je dus alleen alles kapot. Van vooruit naar achter werkt het ook volgens mij. Als je dan evven neutraal houdt en dan weer gas geeft rijdt ie wel weer.

Nee, het is niet die beveiliging. Met volle accu en koude regelaar is de reactie wel goed.

En voor wheelies maken hoef je alleen maar iets meer dan gedoseerd gas te geven bij elke willekeurige snelheid met 2s en 28/83 :cool:

Laatst bewerkt:
hoe lang heb je je Rustler nu? Heb je hem nieuw gekocht?

Nog geen 2 maanden en ja nieuw gekocht.
Gebruik de Rustler VXL waar die voor gemaakt is: veel en vaak knallen op offroad (ook op de baan). Gok dat die nu ruim 50 draaiuren heeft.

Eerste echte probleem was de afgebroken aandrijfas kruiskoppeling (aan de linker wielkant) vorige week en gisteren ging zijn achterwiel broer aan vlokken. Eerstvolgende defect gaan dezelfde koppelingen aan het r-achterwiel worden, zit behoorlijk wat speling op.

Ga ik preventief vervangen. Niets erger dan op zondagmiddag geen rondjes meer kunnen draaien op een offroad baan vanwege panne.

Lagers (2 per achterwiel as) krijgen aan de buitenkant klappen en zijn daar ook ruimer geworden. Is te zien aan de ingedrukte blauwe seals. Wellicht veroorzaakt door springschansen en de daaropvolgende landing.

Electronica van de Roestler kan dan wel tegen water, de rest van de auto echter niet.

Achterkant krijgt een revisiebeurt en ga regenrijden en afdouchen proberen te vermijden :D

Laatst bewerkt:
voor de gene die nog mee heeft gemaakt dat ik voor het eerst zei dat ik lipo's ging nemen, ik heb ze besteld!!! nouja, eentje, later nog meer.

voor de gene die de eerste keer niet mee hebben gemaakt, het is anderhalf jaar geleden.

zou meteen gaat iemand vragen of ik ze bij HK heb besteld...

voor de gene die nog mee heeft gemaakt dat ik voor het eerst zei dat ik lipo's ging nemen, ik heb ze besteld!!! nouja, eentje, later nog meer.

voor de gene die de eerste keer niet mee hebben gemaakt, het is anderhalf jaar geleden.

zou meteen gaat iemand vragen of ik ze bij HK heb besteld...

Dan begrijp ik ook wel dat je lagers heel bleven :cool:

Met 5 Lipo's (4000 mAh) op zak kan je redelijk doorrijden, en met een goede lader en 220V in de pits kan je zelfs met 3 lipo's continue doorrijden op de baan. Uiteraard wel met 5 volgeladen Lipo's op pad gaan :cool:

Pomp mijn Lipo's vol met deze lader: RC-Point & 2ehandsRC Webshop en Modelbouwwinkel Beugen

Kan geen 6B lader tegenop. Ingebouwde gestabiliseerde 110W voeding laadt lipo's op 6.5A en is vergelijkbaar met 8A laders.

Binnen 35 minuten onder 0.5A laadspanning => loskoppelen en knallen.
Die laatste 200Mah gaan we niet afwachten.

Laatst bewerkt:
Waar heb je dit gelezen dan? Als ik jou was zou ik zeker voor de CVD's gaan.
Ik heb ze zelf ook. wel raden ze je aan om deze in het onderste gat vast te maken. Zo kan het bijna niet gebeuren dat ie eruit flikkert, tenzij je toch wel hele rare dingen doet...:D

Op diverse fora lees ik dat de ervaringen met CVS's niet geweldig zijn. Ze willen nogal eens uit de cups vliegen als je lange vering hebt. Juist omdat ik nogal veel bash met mijn rustler wil ik niet inleveren aan veerweg (zoals MIP adviseert). Vandaar dat de plastic assen goed werken voor mij ware het niet dat de knie koppeling steeds los knapt.

Ik ben nu aan het kijken voor een dogbone oplossing maar kan daar nog niet erg veel info over vinden.

Kon het toch niet laten om ff te knallen in de regen :cool:

Met nieuwe lagers gaat het nog sneller.
Wel jammer dat het pakketje met shock-oil al 2x tussen DPD depot en mijn woning is gereisd. Hopelijk kan ik dit morgen afhalen bij het depot.

Back