Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

wat kan er nu nog meer fout gaan,probeer gewoon te lijmen,is het niet goed dan kan je alsnog nieuwe kopen...veel kost dat lijmen in ieder geval niet en is in een minuutje gefixt met secondenlijm.

Ik wilde eigenlijk kijken hoe deze banden mij zouden gaan bevallen voor on Road te gaan rijden. Uiteindelijk wil ik de jconcepts g-locs gaan kopen. En ik dacht ach een extra setje reserve banden is nooit weg. Dus vandaar mijn aankoop.

wat kan er nu nog meer fout gaan,probeer gewoon te lijmen,is het niet goed dan kan je alsnog nieuwe kopen...veel kost dat lijmen in ieder geval niet en is in een minuutje gefixt met secondenlijm.

Klopt idd , alleen ik heb ook gezien dat als ik aan het wiel draai er een behoorlijk onbalans in her wiel zit. Of de band nu verkeerd gelijmd zit of dat het door de hex komt weet ik nog niet. Nog niet goed genoeg naar gekeken. Maar als het door de hex komt en ik ga lijmen. Dan heb ik er nog weinig aan met een onbalans in het wiel. Rijd niet echt soepel lijkt me. Een hex heb ik nog wel liggen denk ik van een oude nitro rustler dus daarmee kan ik het wel proberen.

Binnenkort kan ik hier wat gaan meepraten,
Een traxxas rustler is morgen thuisgeleverd.
Eerste echte rc-auto en hopelijk niet de laatste.
Wat lees ik? Eeuwige garantie op onderdelen zoals
Draagarmen?

De eeuwige garantie zit op RPM onderdelen, ik geloof niet op de Traxxas delen.
Voor Traxxas volgens mij alleen de elektronica in de auto's.

Binnenkort kan ik hier wat gaan meepraten,
Een traxxas rustler is morgen thuisgeleverd.
Eerste echte rc-auto en hopelijk niet de laatste.
Wat lees ik? Eeuwige garantie op onderdelen zoals
Draagarmen?

Nee dat denk ik niet. Dat zijn onderdelen die je zelf stuk krijgt.

Garantie heb je op je elektronica. Bij Toemen is het levenslange garantie op elektronica. Voor de rest, de onderdelen vallen niet onder garantie (daar ga ik vanuit). Maar let wel op wanneer je zelf een fout maakt, bijvoorbeeld kortsluiting met je ESC is het je eigen fout en valt dat niet onder garantie.

Voor de rest is de Rustler VXL echt een geweldige auto. De Rustler XL-5 heb ik niet en ook nooit gehad dus dat weet ik niet. Ik kan je in iedergeval wel zeggen, dat geldt voor beide auto's, ze zijn echt supersterk.

Ik heb een filmpje gemaakt, daar kan je goed zien wat het probleem precies is. Ik heb de zender op Throttle Trim gezet en vervolgens op 0 maar blijft nog steeds raar doen. Achteruit blijft hij haken, vooruit niet. Maar als ik vooruit gas geef en los laat blijft het lichtje uit. Als de wielen dan stil staan dan gaat het lichtje weer aan. Ik weet niet of dat normaal is. Volgensmij moet het lichtje gewoon weer netjes branden als ik mijn gas loslaat. Achteruit blijft hij iig haken.

[URL="
VXL ESC Problem? - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Je heb nog een trim, die heet sub-trim. Deze zit ook ergens in je zender waarschijnlijk staat die niet op 0. Kijk dus even in de manual en zet de subtrim op nul, de normale throttle trim op 0 en kalibreer je regelaar opnieuw. Dan moet het allemaal weer naar behoren werken :).

Ik heb een filmpje gemaakt, daar kan je goed zien wat het probleem precies is. Ik heb de zender op Throttle Trim gezet en vervolgens op 0 maar blijft nog steeds raar doen. Achteruit blijft hij haken, vooruit niet. Maar als ik vooruit gas geef en los laat blijft het lichtje uit. Als de wielen dan stil staan dan gaat het lichtje weer aan. Ik weet niet of dat normaal is. Volgensmij moet het lichtje gewoon weer netjes branden als ik mijn gas loslaat. Achteruit blijft hij iig haken.

Als je het gas loslaat, dus de trottle op neutraal, moet het ledje aangaan. Als je volgas geeft ook. Als je tussen neutraal en volgas inzit (met je trottle) dan moet het lampje uit zijn.
Hetzelfde geldt voor achteruit. Vol achteruit moet lampje aan zijn, tussen neutraal en vol achteruit lampje uit.

Gr. Peter.

P.S. De gevonden resultaten waren met de LIPO-stand UIT. Ik weet niet of het uitmaakt als de LIPO-stand aan staat(mocht je Lipo's gebruiken). Correct me if that is the case!

Ik gebruikte net mijn NiMH. Had geen zin en tijd om mijn LiPo's op te laden, het zou toch geen verschil maken. Ik krijg onder garantie een gloednieuwe ESC. Kijken of die het wel goed doet. Moet wel toch? Hij is gloednieuw.

Rustler vandaag binnen gekregen :banana:

Rustig alles uit elkaar gehaald en nagekeken en was goed inorde op de rechter casterblok na.Deze worden dan gelijk vervangen door rpm binnenkort.
Ezrun 9T 60A setje erin en ondanks het slechte weer toch maar even getest,kon mezelf niet houden :D
Rijd zeker niet slecht,aanpassen is het wel na altijd 4wd gereden te hebben,maar ben er zeer tevreden over!Maakt leuk wheelies en rijd zeker niet te traag :D

35m0ifs.jpg

2zewgzt.jpg

2ldzzmc.jpg

Volgens mij had Dikke Hond hier op het forum er niet zulke goede ervaringen mee.
Moet je even zoeken, is al een wel een poosje terug, dus misschien is er nu wel een update oid?

Back