Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

RPM heeft geen diff, en FLM is een van de beste merken qua RC alu...
Ik heb ook even zitten zoeken maar ik kan het zo niet meer vinden.
Later schijnt hij toch beter te zijn geworden, want Dikke hond raad het diff alleen maar aan.
Er is ook een filmpje op Youtube van RCNightmare om een sealed diff van je stock diff te maken:

[URL="
To Seal Your RC Differential-Traxxas and More - YouTube[/URL]

Ik heb de FLM front bulkhead al wel op de rustler zitten en moet zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben, kwa pasvorm en degelijkheid.
Het FLM diff. wil ik pas gaan monteren als ik mijn integy gearbox binnen heb.
Ja Integy, gaat om het koelen van de motor en gearbox van integy is degelijk genoeg (vangt weinig klappen)
En >62euro voor een gearbox vind ik net wat teveel!

Laatst bewerkt door een moderator:
full
full
full
full
Mooi spul is het wel...
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu nog zoeken wat voor diff olie ik moet gaan gebruiken voor allround gebruik...
Zat zelf te denken aan 50K maar ik heb hier geen ervaring mee en kan op het forum geen rustler vinden met diff olie, kan iemand me helpen?

Laatst bewerkt:
Ik vind FLM stevig geprijsd en de afwerking die je daarbij verwacht nogal tegenvallen.
Handleidingen ontbreken en ik zit nog steeds op antwoord te wachten van mails die ik heb gestuurd.
STRC is goedkoper en ik denk niet dat er veel kwaliteitsverschil met FLM is. Van STRC kreeg ik snel (en de goeie) reactie op mijn mails.

Klopt idd, FLM is echt duur! Ik vond het ook wel vreemd dat er geen tekening bij zat.
Bij het diff zitten namelijk twee sluitringen en waar die voor nodig zijn?? Nu is het allemaal geen hocus pocus maar een tekening is wel handig, zeker voor dat geld.
STRC heb ik persoonlijk geen ervaring mee, bestel je dat via ebay of gewoon bij je LHS?

Ja de o ringen begrijp ik. Maar er zitten ook twee stalen ringetjes bij, sluitringen of shims denk ik. Waar die voor zijn? Moeten die boven de o ring dan denk je?

Er zitten ook maar twee assen bij de flm set.. waar de tandwielen op moeten maar er zitten 4 tandwielen in je diff... ra racket politiepet

Na veel checken en een paar testritten met de nieuwe (2dehands) rustler toch nog wat ontdekt.
Er moesten e clips vervangen worden en dat heb ik dus ook gedaan,een asje wat normaal vastgehouden wordt met een e clip had er geen meer en dat had de vorige eigenaar opgelost met heel dunne ijzerdraad te wikkelen in de uitsparing waar normaal het clipje moest komen.Dan nog gezien dat er 1 van de 2 casterblocks speling had,deze dus gelijk vervangen door nieuwe alu versies van GH racing.Voor degene die het interesseert,17,50 euro bij de winkel hier in de buurt.Ook nog wat plastic shims meegenomen die normaal tussen lager en wielmeenemer horen te zitten.Deze waren hier niet aanwezig.Rustler is wat mij betreft perfect inorde nu en sevves nog maar eens een testritje of 2 gaan doen om te kijken of alles nu mooi op zijn plaats blijft,alles mooi recht is,...Zeer leuke wagen en zal er zeker nog vaak mee rijden!

yes, dat zijn de shimms die tussen je o ring en tandwiel komen. Zorgt ervoor dat er geen slijtage komt aan de o-ringen zodra het boeltje draait :).

Mijn regelaar is opgestuurd naar de fabriek, dankzij de garantie. Het kon trouwens helemaal niet aan de grote banden liggen, want daar rijd ik haast nooit mee. Afin, nu even wachten en alvast wat schoonmaken en smeren en vernieuwen zodat hij straks weer kan vlammen.

Graag zou ik een 3s lipo willen aanschaffen van HK.
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen waar misschien op te letten ofzo want de prijzen lopen namelijk nogal uiteen.
Je hebt er zowel van 7 dollar als voor 13 en meer.
Is 20c genoeg of misschien toch beter voor 30-35c gaan?
Om de prijs te drukken moet de lipo niet de grootste capaciteit hebben aangezien het enkel zal dienen om eens een speedrun te doen ofzo,hoeft geen half uur te presteren want dan rook ik de motor op.

Lipo zal worden gebruikt in mijn rustler (uiteraard) met een ezrun 9T motor en 60A esc.

Koop niet de B grade! Turnigy of zippy zijn veel gebruikte lipos. De nanotech is weer net wat beter dan de gewone tunigy.

Nou je moet juist wel degelijk letten op de capaciteit, aangezien je stroom wordt bepaald door je capaciteit en burst rate. Als jij een batterij heb van 5000mah 30C kan dit een continu stroom leveren van 5Amp*30C=150A. Als je een batterij neemt met bijvoorbeeld 2500mah als capaciteit, dan moet je een 2x zo grote burst waarde hebben om de zelfde continu stroom te verkrijgen als de 5000mah 30c(als de batterijen kwa cellen gelijk zijn). Ik raad je dus aan om een accu te kopen met zo groot mogelijke capaciteit en zo groot mogelijke burst rate, maar dat ie nog steeds goed in je accu bak past.

Zo eentje bijvoorbeeld?

Turnigy 5000mAh 3S 20C Lipo Pack

Zou dan 5A x 20c = 100A tegenover 60A van de esc.
Lijkt mij wel ok dan of is dit iets te simpel gedacht?
Of misschien beter een hardcase? Heb momenteel 2 4000mah 30c turnigy's met zwarte hardcase en ben er wel tevreden over.

edit: zie net dat ze van turnigy geen hardcase hebben in 3 cel.

Yes dat moet prima gaan, zeker aangezien het ook een 3s is(hoe hoger de spanning hoe groter het vermogen wordt bij dezelfde stroom). Nu alleen kijken of die past en eentje in DE WAREHOUSE OF NL WAREHOUSE kopen (dat staat dan ook in de titel waar de lipo vandaan komt, staat er niks komt ie uit de usa).

Vandaag mijn rustler wat verlaagd. Morgen toch nog iets verder verlagen en dan kijken wat z'n top is op een 5800mah 35c 2cell.

Hoe meten jullie hier je snelheid? Ik heb een app op mijn telefoon dus gooi die er in maar of dat betrouwbaar is???

Back