Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Het gaat me niet om wat je gezien hebt, maar om de conclusies die je eraan verbindt.

Er zijn heel wat mensen die geprobeerd hebben om een standaard Rustler aan de 70mph te krijgen (=112 km/u). En verreweg het grootste deel heeft dat niet gered. Een uitzondering haalt het na een heleboel aanpassingen.

Ik zeg dus niet dat het ongeloofwaardig is dat je iets je GPS hebt gelezen, maar dat het ongeloofwaardig is dat je Rustler 120km/u loopt. Dat is alles.

Het gaat me niet om wat je gezien hebt, maar om de conclusies die je eraan verbindt.

Er zijn heel wat mensen die geprobeerd hebben om een standaard Rustler aan de 70mph te krijgen (=112 km/u). En verreweg het grootste deel heeft dat niet gered. Een uitzondering haalt het na een heleboel aanpassingen.

Ik zeg dus niet dat het ongeloofwaardig is dat je iets je GPS hebt gelezen, maar dat het ongeloofwaardig is dat je Rustler 120km/u loopt. Dat is alles.

Oke. Dan is het goed :)

Maar ik weet wel bijna zeker dat hij boven de 100 haalt

Gewoon ff een vraagje.

Kan je in de Rustler een 41/76 vertanding gebruiken?

Of wordt de motor/esc dan te heet?
Ik denk dat je dan teveel tijd nodig hebt om op topsnelheid te komen.
Daarnaast zal het te zwaar zijn dus met gevolg een hete motor/ESC.

31/76 is ongeveer optimaal om binnen de bandbreedte wat de motor en ESC kunnen binnen afzienbare tijd een goeie topsnelheid te halen.

Oke, danku.

Zal het dan zoveel schelen?? :o

Zal de topsnelheid dan ook hoger zijn?

31/76 met 3s lijkt namelijk echt helemaal niet zwaar. 41/76 is dan wel een groot verschil maar zal dat ook in de snelheid zijn? Dat de snelheid op 41/76 echt een behoorlijk stuk hoger is dan de 31/76?

Anders een 36T ofzo?

Je zet wel even 10 extra tanden op je pinion terwijl je gewoon dezelfde spur houd.
Dit word dus heel zwaar voor je motor, waardoor die heet zal worden, en het zal inderdaad ook even duren voor de motor ronddraait..
Dus voor puur speedruns kan het wel, maar dan zou ik niet vaker dan 2 keer heen en weer rijden, want dit is echt heel zwaar voor je motor, plus de ruimte die je nodig hebt zal enorm moeten zijn om de topsnelheid te halen..

Ik zou het dus niet doen.
Gewoon per 2 tanden opbouwen..

Inderdaad, gewoon een setje pinions kopen ( volgens mij heeft Castle setjes te koop ) en testen..
En dan kijken tot hoever je kan gaan en het uiterste uit je auto halen.
Dit gaat echter wel onderhoud vergen..

Heeft iemand van jullie ook het probleem dat als je wheelies maakt, en bij half gas begint hij te schudden? Ziet eruit of ie danst haha. Is 1wielmoer dan iets strakker vast dan de anderre?

Kan komen door een slag in 1 van je 2 achterwielen of door onbalans in de wielen.
Ook door oneffenheden op de weg waar je rijd e.d.

Laatst bewerkt:
Nu was ik net aan het rijden met mijn rustler en heb de slipper wat losser gezet want eerst stond deze helemaal vast,wheelie bij het minste optrekken...Nu lijkt het met een lossere slipper dat de wagen trager rijd kan dat?Misschien iets te los? Komt zeker nog zeer goed van zijn plek maar de topsnelheid is precies ietsje minder geworden,kan dit?
Lijkt misschien maar zo want heb het niet met een gps getest ofzo dus...

Ook durft hij wel eens kantelen als ik te kort door de bocht wil tegen een iets hogere snelheid,is het nu juist beter om de veren schuiner te zetten of juist rechter?Of toch die gas vinger iets meer onder controle houden :D ben nog niet echt gewend aan de rustler,4wd met de lrp blast was toch een stukje simpeler :D

Laatst bewerkt:
Back