Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Zolang je regelaar 6 cell nimh aan kan, kan deze ook 2S lipo aan. De stroom die er gaat lopen wordt bepaald door de motor en niet door de regelaar! De stroom die de motor vraagt blijft hetzelfde als je de stroom die wordt gevraagd bij een nimh, alleen kan een lipo veel meer stroom leveren dan een nimh. Je moet er alleen voor zorgen dat je een lipo-buzzer op je lipo heb hangen zolang je een niet lipo ready regelaar heb.

@ anthem,

Heb op mn mbx6 eco me cut-off op 3.4 staan, maar merk eigenlijk niet tot weinig als me lipo leeg is. Meestal valt ie gewoon uit :D en mag ik hem idd halen :p.

Ik voel hem dan al minder worden en dan kan ik meestal nog een halve ronde of hele ronde rijden terwi mijn cutoff ook op 3,4V staat. Waar zou dat eigenlijk aan kunnen liggen?

Net de lipo in de himoto gehad. Deze schakels de besturing regelmatig opnieuw aan. Die lipo is dus naar de klote. Altijd een gok 2e hands. Gelukkig zijn de auto's gaaf.

Nope is niet waar, 3V per cell kan zeker wel zonder de levensduur van de lipo in te korten. Waarom we het liever boven 3.3V per cel houden is omdat de lipo rond 3.0V exponentieel ontlaad(dus je zit dan maar ook zo rond de 2.7V bijvoorbeeld), zie:
50554d1338473350-degradation-battery-lipo_discharge_curve_sm.png

Niet helemaal waar. Hoe verder je de lipo ontlaad, hoe minder lang de levensduur zal zijn. 3.3V is wat dit betreft nu eenmaal beter dan 3V. Echter is 3.3V inderdaad vooral vaak aan geraden omdat je dan nog wat marge hebt zodat je bij een flinke stroompiek niet gelijk naar onder de 3V zakt.

Om dezelfde reden als bovenstaand zie je bij elektrische auto's en dergelijke ook dat ze maar iets van 40% van hun accu daadwerkelijk gebruiken. Bijvoorbeeld het gedeelte van 40% vol tot 80%. Onder die 40% en boven de 80% is de slijtage een stuk hoger. Door de accu altijd in het ideale gebied te ontladen en laden kan er een stuk langere levensduur behaald worden.

Wil je echt het maximale kwa levensduur eruit halen laadt je liever ook maar tot 4.1V of lager, maar dat is simpelweg niet praktisch omdat je dan wel erg veel op capaciteit gaat inleveren alles bij elkaar. Zo duur is een nieuwe accu nu ook weer niet.

Edit:
Plaatje wat je gebruikt is ook weer verschillende per cel, onder hogere belasting, waar RC een goed voorbeeld van is ligt het steile gedeelte van de grafiek een stukje verder naar links.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat het ook kan zijn dat de ene cel eerder leeg is dan de andere. 3.0 volt per cel kan dan ook betekenen dat er eentje op 2.7 zit, en de ander op 3.3. Je regelaar ziet dat niet, die kijkt alleen naar de totaalspanning...

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met 1 van deze 3 sets banden?
Zou een ervan graag willen op mijn rustler maar twijfel om ze aan te kopen en dewelke.Bij de eerste set staan reviews maar zowel zeer goed als zeer slecht dus....
Ben persoonlijk het meeste voor de 3de set omdat deze volgens mij het dichtste komen bij de rustler afmetingen maar de eerste lijken mij wel minder hard te slijten...

Reely 1:10 complete wielen met 6-spaaks-velg Zwart en Rhombo-profiel (513016B) voor truggys in de Conrad online shop | 237003

Reely 1:10 complete wielen met Schijf-velg Scherp en Multi-Pin Bones-profiel (C1088, 10086) voor truggys in de Conrad online shop | 237118

Reely 1:10 complete wielen met Schijf-velg Zwart en Block Spike-profiel (VA36935SBA1) voor truggys in de Conrad online shop | 234766

Ik ken ze niet, maar 1 is erg off road. 2e is off road maar in no time kaal op stugge ondergrond.
3e zijn straatbanden zo te zien. Ik gebruik trenchers off road en anaconda's op asfalt etc. Waar wil je gaan rijden? De compound van de reely banden zijn wel fijn en goed!

2 soorten banden zal je moeten nemen ,

voor asfalt => foam of anaconda's

en voor de rest => keuze met hopen

hou wel rekening met de afmeting van je hex , anders moet je die ook vervangen.

Ik was voor onroad/speedruns misschien aan het denken aan 1:8 buggy banden en een wieladapter van 1:10 naar 1:8 en dan toch de 2de conrad set te nemen voor offroad.
Bedankt voor de reacties.

moet je wss wel steeds je gears veranderen vanwege de maat van de banden. en je moet ook je wieladapter steeds veranderen of je moet ook offroad met 1/8 banden gaan rijden

foutje van mij,1:8 buggy banden zei ik,ik bedoelde 1:8 onroad banden.
Hebben volgens mij ongeveer dezelfde diameter dan een offroad 1:10 truggy band.Velgadapter wisselen is niet veel werk als je toch de banden wisselt.
Ben nog volop aan het twijfelen over bepaalde zaken dus :p

Wou ik ook doen toen ik de rustler had.
Ik denk dat je ze er zo op kunt knallen zonder verdere zorgen.
Zijn echt vrijwel even groot aleen zijn de buggy banden smaller (heb ook wel eens 1/8 buggy naast de rustler gehad en de rustler was zelf nog iets langer en breder geloof ik (breder met name door de banden) maar weet niet precies meer tijd terug)
Denk dat als je ze er zo op zet dat dan de wagen en elektronica het daardoor minder zwaar hebben.
Dan is er ook in een keer 1000x meer keuze in banden, kun je veel goedkoper goede banden vinden, en heb je bijv ook goede opties bij speedruns belted gt banden etc..
Smallere en kleinere banden zijn ook beter geschikt voor speedruns
Grts

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met 1 van deze 3 sets banden?
Zou een ervan graag willen op mijn rustler maar twijfel om ze aan te kopen en dewelke.Bij de eerste set staan reviews maar zowel zeer goed als zeer slecht dus....
Ben persoonlijk het meeste voor de 3de set omdat deze volgens mij het dichtste komen bij de rustler afmetingen maar de eerste lijken mij wel minder hard te slijten...

Reely 1:10 complete wielen met 6-spaaks-velg Zwart en Rhombo-profiel (513016B) voor truggys in de Conrad online shop | 237003

Reely 1:10 complete wielen met Schijf-velg Scherp en Multi-Pin Bones-profiel (C1088, 10086) voor truggys in de Conrad online shop | 237118

Reely 1:10 complete wielen met Schijf-velg Zwart en Block Spike-profiel (VA36935SBA1) voor truggys in de Conrad online shop | 234766

Voor offroad heb ik nu net badlands aangeschaft : oerdegelijk maar dat valt ook aan de prijs te zien. Persoonlijk verkies ik kwaliteit boven lage prijs. Ik heb natuurlijk geen ervaring met die banden maar 15 euro lijkt me wat goedkoop ... Ik ben van mening dat je beter een 1 maal badlands koopt die dan 4 jaar meegaan.Maar die ook 34 euro het paar kosten voorgelijmd op velgen. In plaats van 15 euro bandjes die je om het jaar moet vervangen.
Mvg
R

Badlands zijn idd best prijzig, maar wel topbanden voor algemeen offroad. Baloonen wel best stevig, heb ze dan ook ingetaped met gorillatape.
Maar zolang je er niet mee op asfalt speedruns gaat doen moeten ze een hele tijd meegaan :). 4 jaar zal niet lukken, maar 1 jaartje toch wel hoop ik. In ieder geval langer dan de 3 weken die de stock banden op mijn revo meegingen!

Ik heb Dirt Hawgs, echt top banden. Zijn volgensmij iets goedkoper dan de Badlands, maar voor de Rustler zag ik echt positieve reacties over de Dirt Hawgs. Vandaar dat ik ze heb genomen. Met de Badlands heb ik geen ervaring, maar daar spreekt bijvoorbeeld WesleyK zijn ervaring uit.

Ik kan je in iedergeval 1 ding zeggen, de Dirt Hawgs zijn goed, en ik denk zeker niet dat de Badlands er voor onder doen. Sterker nog, ik vind dat het profiel van de Badlands er meer voor offroad uitziet dan de Dirt Hawgs.

Ik zal de volgende keer de Badlands aanschaffen denk ik, gewoon om te kijken. Maar momenteel zijn mijn banden nu nog goed. De Anaconda's slijten bijna niet. De Dirt Hawgs ook niet snel, op offroad, maar idd absoluut geen onroad ermee gaan, en lekker veel power erop laten komen. Hebben dan wel superveel grip, maar dan zullen ze het niet snel volhouden!

Succes!

Rustler upgrades

Net een bestelling van toemen.nl ontvangen.
Een paar upgrades voor mijn auto.

Badlands.
full

full

full

Een RPM voorbumper.
full

En een RPM rear shocktower.
full

Jammer dat ik ze nog niet kan uittesten het is hier slecht weer in belgie en ik wil geen roestige vijsjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit maar met die banden ook wel apart. Mijn auto staat relatief laag. Heb jij 2.8" banden? Ik koop vanaf nu ook altijd RPM onderdelen. Zijn sterker dan de originele. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor klap je maakt. Maar je banden zien er wel echt groot uit, vooral op deze auto. Ben benieuwd of het 2.8" is.

Back