Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik denk dat 1, of je diff zit niet goed in elkaar. of 2, de tandwielen in je diffhuis zijn naar de hemel. Ik heb zaterdag het :rolleyes:bovengenoemde gehad. 3 van de Kleine tandwielen waren flink vergruisd.

:teacher:Onderdelen overhouden na het in elkaaar zetten is :nooo:nooit:nooo: goed.

In de as van de slipper zit een gaatje, en daar moet een pennetje door heen, en daar valt waarschijnlijk weet een tandwiel overheen.
EDIT : Net als bij je wiel hex zeg maar.
Het zou best kunnen dat die bij weinig weerstand nog rond komt, maar zodra er kracht op komt niet meer.

En inderdaad, nooit onderdelen overhouden na het opbouwen, en rustig kijken waar dat pennetje in zou kunnen.

klein vraagje

hallo allemaal

ik heb een klein vraagje als ik mijn pinion gear verander naar en grotere wordt mijn top snelheid dan hoger of mijn acceleratie?

Groet Eloy

Met een groter pinion word je topsnelheid groter.
Maar ook de belasting op de motor, dus let de eerste paar keer dat je er mee rijd op de temps van de motor.

banden

waar kan ik het best mn banden halen ik zoek all road banden met velgen en niet al te duur?

TQ 27mhz

ik heb een 27mhz TQ traxxas afstandbediening maar ik krijg een een nieuwe omdat de andere kapot was maar kan ik die afstandbediening gewoon koppelen aan de nieuwe ontvanger ?

ik heb een 27mhz TQ traxxas afstandbediening maar ik krijg een een nieuwe omdat de andere kapot was maar kan ik die afstandbediening gewoon koppelen aan de nieuwe ontvanger ?

Bij 27MHz ging het volgensmij om de frequentie. Als je dezelfde frequentie hebt (dus dezelfde kristallen) dan kan het. Anders moet je ervoor zorgen dat je twee overeenkomende kristallen krijgt.

Dat hangt inderdaad van het kristal af wat erin zit.
In de zender zit er een, rechts van het stuurwiel geloof ik, daar zit een wit dingetje met een kleur en een nummer erop.
Kijk naar je ontvanger, daar zit een zilveren ding met een wit stickertje eraan met een nummer.
Als die nummers overeen komen kun je er gewoon mee rijden, anders moet je inderdaad op zoek naar een nieuw setje kristallen, of een goedkope 2,4Ghz zender kopen, dan heb je dat probleem niet meer..
Een 2,4Ghz zender heb je al voor 3 tientjes, dus dat zijn de kosten ook niet..

Ik heb alleen ervaring met de 2.4GHz van Traxxas. De Traxxas Link. Echt topzenders. Hebben idd tot heel ver bereik en storen niet etc. En niet te vergeten ben ik af van de super lange antenne! Alhoewel ik dit niet een groot probleem vond, maar zo een klein antennetje is veel en veel beter en handiger.

Zowel mijn MERV en Rustler hebben de afgelopen weken een revisie ondergaan. De MERV wacht op onderdelen en de Rustler rijdt weer....nou ja rijdt...

Voor de revisie waren er al problemen met de ESC van de Rustler, zie post : [186268] probleem-velineon-vxl-3s

Nu wil de Rustler niet meer achteruit. Ik dacht in eerste instantie dat het verkeerde profiel was ingesteld of dat ik niet goed had gekalibreerd. Dit via de manual (nogmaals) gedaan, maar zonder resultaat.

Daarnaast trekt hij ook geen wheelies meer.

De 2s lipo is vol en hij rijdt met 25/83.

Iemand een idee?

Iemand een idee bij mijn probleem? :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Staat de slipper niet te los?
Dan trek hij ook geen wheely's namelijk..

Qua achteruitrijden, zou ik hem nog een keer kalibreren en de profielen goed instellen, anders weet ik het ook niet..
Welke zender heb je?
Als u de nieuwe TQi heeft misschien wat veranderen in de app?

Idd nog even naar je slipperclutch kijken en naar je profiel kijken en voor de zekerheid ook even je zender resetten. Je zender (Traxxas dan) reset je zo:

1. Zet de zender uit.
2. Druk tegelijk op het knopje MENU en SET.
3. Zet de zender aan.
4. Het ledje zal een enkele puls geven (LED brandt rood).
5. Druk op MENU.
6. LED zal een dubbele puls geven. (LED brandt nog steeds rood).
7. Druk op SET.
8. LED kleurt groen en de zender staat terug op de standaard instellingen.

Dan staat de slipperclutch wel goed. Maar kan je even een link sturen of een foto ofzo van je zender? Ik weet echt niet welke je hebt. Maar misschien weet iemand anders het.

Back