Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik doe zelf altijd helemaal vol draaien en dan 3/4 terug. Dan zit hij perfect. Dus idd een kwart slagje terug en als je iets meer wilt een halfje zoals Wesley zegt.
 
..ja dat klopt

4/4 = 100%
1/4 = 25%

25% wordt ook wel een kwart genoemd.

3/4 is dus 75%. Dus idd. Je kan het 3 kwart noemen, maar ik hoor dat niet zo vaak.
 
terug op mijn probleem;

ik heb zonet onderdeel TRX 3793 vervangen, maar dit heeft het probleem niet verholpen.
ik heb echt geen idee wat het probleem kan zijn.

heeft iemand nog een idee?
 
Alle pinnen er goed in ( ook in de andere assen )?
Je had het over dat je je diff na ging kijken, was daar niets mee?
Je slipper staat goed hé?
Draai je pinion eens los en haal hem van de as af, en kijk/hoor of alles nog goed en soepel loopt.
Anders zou ik het ook niet weten.
Misschien eens een andere accu proberen, omdat deze de stroom niet kan leveren?
 
alle pinnen zitten er goed in.
in de diff heb ik niks kunnen vinden, alle tandwielen waren niet versleten en alles in de diff liep soepel.

wel vind ik raar dat als ik de gearbox in elkaar heb en aan de slipperclutch as draai dat die af en toe blokkeert.
misschien kan dat bij elke omwenteling van een tandwiel die kraak veroorzaken
 
Dan zou ik hem toch een keer terug openmaken,alles goed ontvetten en afkuisen zodat je zeker goed kan kijken.Maak er desnoods eens foto's van,van al je gears,de binnenkant van je gearbox e.d.
 
ik heb dat dus bij het diff ( sorry vergeten te melden )
ik heb mijn rustler vandaag helemaal uit elkaar gehad en ook het diff.
alle troep eruit en nieuw vet erin.
maar het probleem is niet verholpen.
het lijkt alsof de tandwieltjes in het diff elkaar raken
 
Jobbo,

Ik kwam net op een forum een post tegen met iemand die ongeveer hetzelfde probleem had. Bij hem bleek het te komen door een kapotte cel in zijn accu(nihm). Misschien kun je dat ook even bekijken.
 
ik heb dat dus bij het diff ( sorry vergeten te melden )
ik heb mijn rustler vandaag helemaal uit elkaar gehad en ook het diff.
alle troep eruit en nieuw vet erin.
maar het probleem is niet verholpen.
het lijkt alsof de tandwieltjes in het diff elkaar raken

heb je ook als je je spur gear draait dat die elke omwenteling een keer blokkeert en als je dan door duwt dat die dan gewoon weer verder gaat.

ook kan ik geen wheelie meer trekken, hij trekt heel langzaam op.
 
Haal hem even los, en dan met een klein plat schroevendraaiertje alle tanden even goed schoon maken.
Ook de tandwielen van de diff gear aan de buitenkant en de tandwielen die daarmee verbonden staan.
En dan wat vet er op, niet te veel want dat zorgt voor extra wrijving.
Het kan ook zijn dat je spur niet helemaal rond is, is deze nieuw?
Zoja, dan gewoon mee gaan rijden, dan slijt het vanzelf wel in.

alle pinnen zitten er goed in.
in de diff heb ik niks kunnen vinden, alle tandwielen waren niet versleten en alles in de diff liep soepel.

wel vind ik raar dat als ik de gearbox in elkaar heb en aan de slipperclutch as draai dat die af en toe blokkeert.
misschien kan dat bij elke omwenteling van een tandwiel die kraak veroorzaken
 
Zijn de slipperpads nog wel goed?
Even uit de behuizing halen en licht op schuren met korrel 120, weer monteren, de moer goed aandraaien, en dan 3/4e slag los.
Dan zou het goed moeten zijn.
Anders vrees ik voor de accu, of je motor..

Wbt het klikken, geen speling in op je diff?
Als je de assen eraf haalt, en de pakt beide outdrives, kun je die dan naar binnen en naar buiten bewegen?
Zoja, dan moet je dat uitshimmen.
Je lagers zijn ook allemaal nog goed?

heb je ook als je je spur gear draait dat die elke omwenteling een keer blokkeert en als je dan door duwt dat die dan gewoon weer verder gaat.

ook kan ik geen wheelie meer trekken, hij trekt heel langzaam op.
 
ik kan de outdrives van de diff wel een beetje naar binnen en buiten bewegen, wat is uitshimmen en hoe doe je dat?
me lagers zijn nog wel allemaal goed.

ik ga morgen wel met een schroevendraaiertje alle tandjes langs.

jarno heb jij je probleem al gevonden?
 
Een beetje is normaal, maar het moet niet meer dan een mm zijn.
Uitshimmen is de speling weg halen door hele dunne ringetjes ( shims ) te plaatsen op de plek waar er speling is, waardoor je dat opvult en de speling weg gaat.
Het kan zijn dat je diff iets heen en weer gaat in de transmissie, en daardoor aanloopt oid en geluid maakt.
Je ziet geen slijtsporen aan de transmissie case, of het diff?
Zoals gezegd kan het ook je spur zijn die niet helemaal rond is waardoor hij ook anders zal gaan klinken.
Je kan er gewoon mee gaan rijden, dat slijt wel weer.
Kun je voor de zekerheid even een filmpje plaatsen van het klikken?

Oh, en als je de boel toch los hebt, doe dan gelijk even wat ik eerder aan rade wbt de slipper.
 
Back
Top