Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga morgen een paar spurs/pinions halen halen, maar ben er nog niet helemaal uit welke verhouding nou ideaal is voor bashen offroad...:confused:

@ nicksavagex:
wel kut van je dure snelheidmeter, maar ja had voorkomen kunnen worden door ergens te rijden waar ze geen putten hebben... cirquit/gras/bos :rolleyes:

Ga morgen een paar spurs/pinions halen halen, maar ben er nog niet helemaal uit welke verhouding nou ideaal is voor bashen offroad...:confused:

Ik heb gister een lipo leeggereden met de 23t pinion en kwam deze keer niet boven de 70 graden uit. Als het weer het toelaat ga ik dit weekend naar een klein crossbaantje (lees: zeer klein) waar ik laatst de 90 graden heb bereikt maar ik denk dat de 21t de beste keuze gaat worden.
En anders verder experimenteren met de spur! :cool:

edit: excuses voor de berichtjes hier onder. Had namelijk ook in 1 keer gekund!

Laatst bewerkt:
Vandaag even wat spurs en wat pinions gehaalt en ga nu voor de 23T pinion en de 83T spur...
Wilde ik net de 23T pinion monteren ik draai het kleine inbusje erin en breekt meteen een stuk van het metaal af waar het inbusje in moet... gvd heb ik weer.. kan ik weer terug...

Owja ook maar meteen ff een crash setje gekocht, een reserve setje front suspension arms en een extra setje caster blocks. Ook nog een rebuild kitje gekocht voor de slipper clutch want 1 friction pad was afgebroken..

damn.. blijf bezig.. maarja das ook de hobby :D

Das weer lekker balen dan! :( Als je je draagarmen van RPM koopt zul je waarschijnlijk geen reserve setje te kopen aangezien ze ontzettend sterk zijn! Zoals je mn lijstje hebt gezien is onderhand alles wat kapot kan gaan en ook kapot is gegaan, vervangen voor onderdelen van RPM en dat bevalt me uitstekend! :mrgreen:

Dat van de slipper en de pinion is gewoon balen.... :(

Net even terug geweest bij hopmoeder en zonder problemen kreeg ik een nieuwe...
Geen gezeur perfecte service....
Ook net meteen bij peekaarezing een afgesloten gear cover besteld.

Het weer moet maar eens verbeteren dan kunnen we eens samen bashen dikke hond

Dat klinkt allemaal uitstekend!! :mrgreen: Die gearcover is echt ideaal!
En mooi dat ze bij Hopmoeders er niet moeilijk om doen! :banana:

We moeten eens een goede plek vinden want om uren te gaan rijden is niet ideaal voor beiden! In het meeting topic van Nard Cox (omgeving Venlo) geeft hij een fietscross baan aan. Mocht jij toevallig ook zo'n plek weten tussen Nijmegen en Arnhem dan ben ik van de partij!! :-D

Zow ondertussen weer een nieuw setje banden binnen! Het zijn de Basher Pinheads geworden. Dit vooral vanwege de prijs (33,95 dollar voor 4 stuks) en een extra setje banden is nooit verkeerd!
Op het eerste gezicht zien ze er wel aardig uit alleen ontzettend zacht! Voor de looks hoef je deze zowiezo niet te kopen want de velgjes zien er niet uit. But who care's... ;)
Wat me opviel is dat er heel klein "by Pro-line" op staat wat misschien erop wijst dat dit een zustermerk van Pro-line is??

Deze maar eens monteren en kijken wat ze doen in het terrein!
Hou jullie op de hoogte!

Edit: heeft iemand hier een setupje voor de olieen in de dempers?

Laatst bewerkt:
Ik had ze besteld op rcplanet maar als ik mn order terug kijk bij hun staat er 33,95 dollar en hier op de bon 16 dollar... :confused:

Was me nog niet opgevallen!

Een maat van me heeft nu ook een rustler aangeschaft van een ander forumlid hier dus als we binnenkort gaan bashen hebben we er 1 brokkenpiloot extra bij... (hij heeft weinig tot geen ervaring met rijden :P)

Ja natuurlijk... My bad! Hetgene waar ik mn Rusty vooral voor gebruik is het bash/race werk.... Mn vering staat zo ingesteld dat ie hoger staat dan standaard (dus wat meer bodem speling).
Het terrein is meerendeell zand, laag gras, het standaard offroad terrein.
Verder was ik reuze benieuwd hoeveel W de olie is die je bij de Big Bores krijgt?
Van daaruit kan ik dan verder experimenteren!

Ondertussen mn 21T pinion van Hot Racing binnen. Op het eerste gezicht lijkt het een goed spul, geen scherpe randjes en netjes afgewerkt alleen zijn de tanden niet erg breed...
Als ik zo vergelijk met een originele pinion dan scheelt het zeker een kwart tot de helft van de lengte!

Kan iemand me vertellen of dit problemen kan opleveren met de spur aangezien het oppervlak een stuk kleiner is waar alle kracht op komt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back