Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de mensen die flink wat verdienen is het makkelijk, maar als ik de VXL wil kopen moet ik 2/3 maanden extra sparen. Dat is vanaf nu dus 3/4 maanden. Ik ga niet wachten tot de zomer voorbij is en dan een auto kopen ... Ik koop als ik de auto zat ben een ezrun van 50 euro, en dan bespaar ik zo'n 70 euro..

Dit gaat niet over tips. Dit gaat een goede investering doen.
Het prijsverschil kan je inderdaad in hop ups doen maar als je de hop ups bij elkaar optelt ben je net zoveel kwijt als een vxl. Rijd je dan iets kapot dan kan je de onderdelen vervangen voor RPM. Als je een xl-5 wilt upgraden dan kom je al snel uit op een brushless motor en regelaar. Lagers en stuurstangen het zelfde verhaal.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik koop als ik de auto zat ben een ezrun van 50 euro, en dan bespaar ik zo'n 70 euro..

fout.....
het is niet even een brushless setje ering en klaar.
je zult ook alle tandwiellen in de aandrijving moeten vervangen(gewone versie kan de kracht van brushless slecht hebben)
tevens zul je in de hele auto kogellagers moeten plaatsen.
overige verschillen tussen gewone en de vxl versie zou je gewoon kunnen laten zitten.

Hallo,

Ik heb voor mijn zoon een paar weken terug een rustler xl-5 gekocht. Vind ie prachtig, ik heb een Savage en dan kunnen we samen lekker raggen. Nu heeft ie per ongeluk de plus en min verkeerd om aangesloten (ik heb er nu gouden plugjes op voor de lipo) en je raadt het al. de esc is stuk. Hij geeft een beetje rook bij het gasgeven.

Zo'n ESC is niet meer te repareren zeker. Ik heb de indruk dat er een TOR op is geblazen nl. en die zou ik kunnen proberen te vervangen.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
LAT-relatie ontvanger en zender

Heb ik ook gehad. Bleek dat mijn ontvanger zo'n klap had gehad dat hij niets meer deed behalve vol gas. Nieuwe ontvanger erin en klaar.

Succes

En vandaag weer lekker dom gedaan. Het regent dus dan is het skateparkje dicht hier. Nouja skateparkje.. het is een lapje asfalt met in het midden een bult met 4 stijle kanten en daar rondom twee schansjes.. Elke schansje is afgezet met gaas, leuk voor de rustler, kan je hem er leuk uit plukken na een sprong, maargoed, ik loop op mezelf vooruit.

Rond het "skateparkje" ligt een versgemaaid grasveldje en daaraan grenst een lap grond met geen echte bestemming. Zand, modder en grove gravel. JOEPIE!!
Afijn, de VXL met een duchtige 2S 5000MAH Lipo losgelaten en gaan met die banaan :banana:

Niet dus.. 1 sprong en KRRRRRRRRRRRRRRRRRRR weg spur..

Weer naar huis. Nieuwe spur erop, pinion gechecked, extra druppel loctite op alle schroeven etc.... En weer terug. Kom ik daar aan begint het pas ECHT te regenen...

Rustler van de ene naar de andere plas laten rijden en hier en daar een molshoop geprobeerd te ontwijken gebeurt er dit:

Rustler rijdt tot midden in het veld en valt stil. ik loop er heen. Zoals altijd laat ik dan het gas los en kom ik niet aan de zender. Ik ben een 10 meter van de auto, geeft dat kreng VOL gas en vliegt als een dolle ervandoor. Ik heb op dat moment het gas op mijn zender niet aangeraakt dus daar kan het niet aan liggen. En daar gaat de rustler, volle vaart richting skate parkje en je raad het al.. 10 meter voor het skatepark...

GAAT IE INEENS VOL IN DE REM en weer hoor ik KRRRRRRRRRRRRRRRRR

ik heb het gehad.... op naar huis....

Thuis aangekomen. Spur opgegevreten. Maar zender en ontvanger vinden elkaar niet meer lief. Die zien elkaar niet meer....

Morgen ofzo maar eens kijken wat er nu aand ehand is. Ik laat alles es effe drogen en dan zie ik wel.

dan moet je de goud contacten anders aansluiten
op de ene van de batterij een male en de ander een female.
en op de ESC ook op de een een male en dan een female.
dan kan je ze nooit meer verkeerd om aansluiten ;)

Aah, ik had het al gelezen. Nou weet ik waarom die van jou vol gas reed.
Die van mij functioneert nog wel. ik hoop dat ik geen last krijg van dit full throttle phantom.

Dat male female voor mijn gold plugjes heb ik toen niet gekozen. Zo kan je de lipo heel gemakkelijk kortsluiten nl. Je hebt toch ook 2 verschillende maten?
Dan kan je de min bijvoorbeeld in een kleine maat uitvoeren.

@foppe je kan er altijd nieuwe op zetten op deze manier ;)
ja er zijn verschillende maten 4 mm 4,5 mm en verder
om ze niet kort te sluiten kan je er krimpkous omheen doen

@HendrikRC ja de 3707 heeft een 2.4 ghz zender en ontvanger

ik zit net te kijken, ik zie 3,5 mm en 4 mm. Daarnaast heb je nog 2mm en 5.5mm
Krimpkous zit er natuurlijk omheen. Ik bedoel dat je de accu plugs inelkaar kan schuiven.

Plus het feit dat 1 plug altijd bloot ligt. Een beetje muggeziften misschien... maar ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back