Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
hebben jullie ervaring met het rijden met een niet originele body vraagt dan veel aanpassings werk aan de auto zelf of alleen aan de body? ik vind deze wel de max lol;)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou de 1/10 versie dan niet passen?
Bij hpi hebben ze veel body's voor de 1/10 touring, alles zal vast wel passend te maken zijn als je creatief bent.

Hier een voorbeeld vn zo'n body: het is niet dezelfde als hierboven dat weet ik.
IMG00030-20100110-1401.jpg

Laatst bewerkt:
goedemiddag iedereen. ik heb een vraagje bij mijn rustler xl5 zit een 7 cell 8.4v 3000mah batterij ik zou graag een zwaardere kopen zodat ik wat langer en een beetje sneller kan rijden. hoe zwaar kan ik gaan mat titan 12t550 motor? en moet ik dan ook de standaard vertanding aanpassen? alvast bedankt.
Als ik jou was zou ik voor een traxxas VXL brushless set gaan, dat is een brushless motor met regelaar, allebij waterproof.

Brushless is wel dé upgrade voor een xl5, maar als ik het goed heb is de xl5 tot 8cell nihm geschikt dus een 8cell 4500mah nimh zou bv wel kunnen.
Let wel op de prijzen van die nimh accu's , wil je echter over willen gaan naar brushless zijn de lipo accu's bv een stuk voordeliger.

Zou de 1/10 versie dan niet passen?
Bij hpi hebben ze veel body's voor de 1/10 touring, alles zal vast wel passend te maken zijn als je creatief bent.

Hier een voorbeeld vn zo'n body: het is niet dezelfde als hierboven dat weet ik.
IMG00030-20100110-1401.jpg

1 Keer op je neus landen en weg kap...

Maar wel mooi gedaan met die uitlaat ook aan de zuikant.

zo een brushless motor schild dat zoveel dan? in snelheid en ook in de duur van het rijden? kan ik met een brushless ook nog met mijn nihm batterij rijden

Ik heb net gereden en ik dacht ''al het water is al verdampt'', niet dus.
Normaal rij ik in een opgedroogd beekje dus dat is normaal gewoon een grippel, maar er lag een klein laagje water in. Dus ik rij er door.......bleek het drijfzand te zijn!
En is mijn rustler kopje onder gegaan.

En ik had net dubbelzijdige tape van de actrion (42 cent voor 4m) gebruikt voor mijn ESC, en hij zad nog stevig vast na het ongelukje, dus dat is nog eens goed spul.

Laatst bewerkt:
psycho2400, een vxl setje is veel beter, en de xl-5 motor gaat erg snel kapot(als je hem niet hebt in gereden)
hoe snel je kan rijden en hoelang hangt af van de accu, hoe meer volt hoe sneller, hoe meer mah hoe langer.

Een beginnetje is gemaakt voor mn speedrustler met een splinternieuwe 3S lipo! Ondertussen mn MIP CVD kitje binnen gekregen dus we kunnen weer aan de knutsel!

zo een brushless motor schild dat zoveel dan? in snelheid en ook in de duur van het rijden? kan ik met een brushless ook nog met mijn nihm batterij rijden
Dag en nacht.
LiPo's zijn goedkoper dan goede NiMH, lichter, meer power, meer acceleratie, langere rijtijd, minder warmte.
Ja met BL motor en ESC kun je met NiMH rijden, maar dat wil je niet ;)

ok thx guy's ik zal maar een rondsnuffelen op het net voor en brushless setje. iemand een idee wat een redelijke prijs hiervoor is? dat ik nie naar de duurste winkels ge kijken he lol:rolling::bye:

full
de rol kooi al gezien vor de rustler ook nie mis he. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
idd die rolkooi vind ik zelf wel stoer staan op de vxl .......en je moet dan geen schrik hebben om een ongelukje te hebben zoals met die andere kap van enkele posts hierboven.

Heeft iemand hier een CVD kitje op zn Rustler?? Ik snap niet waarom die lui van MIP niet dezelfde schroefjes gebruiken om de cups vast te maken :confused:
Tevens zit ik weer met hetzelfde gezeik dat ze usa maten hebben in de schroefjes... Hetzelfde verhaal als bij de Robinson pinions!
Toch maar eens de usa maat van 1,5 mm aanschaffen....

Edit: Vanochtend op mn werk maar eens verder gekeken en kwam tot de ontdekking dat Torx 6 er in past! Probleem opgelost! Tevens een setup van 31/83 en mn diff vol gegooid (iets te waarschijnlijk) met Traxxas grease.

Ben benieuwd hoe lang het allemaal uithoud!

Laatst bewerkt:
iemand een idee of dit een goed brushless setje is??

ESC Spec.
Continuous Current: 100A
Burst Current: 540A
Resistance: 0.0004ohm
Suitable Car: 1/8, 1/10, 1/12 on and off road. Battery: 2-3 cells Lipo (5-10 cells NI-xx)
BEC output: 6V/3A switch mode buit-in
Motor type: Sensorless and sensored brushless motors
Dimension: 43 x 39 x 30mm
Weight: 102g

Motor Spec.
Model: 3650
Kv: 5200
Scale: 1:10 Max Current: 41Amp

Turns: 6.5T
Weight: 165g
Diameter: 36mm
Length: 52.5mm
Shaft length: 15mm
Shaft Diameter: 3.17mm

Contents:
ESC: 1 x 100A
Motor: 1 x 3650 (5200Kv)

Aan een naam / link hebben we meer dan wat gegevens (die niet perse correct hoeven te zijn).

5200kv is wel veel (te veel vind ik persoonlijk) voor een Rustler, standaard VXL is 3500kv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back