H
henky23
Guest
Ik heb me motor ook kapot,en ik ga denk ik gewoon voor de velineon.
Is gewoon een goede motor nix mis mee toch
Is gewoon een goede motor nix mis mee toch

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ja er zit niksHeb je het zwarte kapje er al afgedraaid,om te kijken wat er aan de hand is daar>?
de tandwieltjes staan goed en er zit ook niks om mijn wielen.Maak het kapje eens open waaronder de pinion- en spur tandwielen zitten: staan ze netjes in lijn? niet te ver van elkaar af? Zijn de tandwielen afgesleten? Zit er zand of vuil tussen de tandjes? (schoonmaken met tandenstoker/ -borstel.) Dit is bij mij vaak de reden van getik...
Als de pinion en spur tandwielen OK zijn en de ratel blijft: zit er iets om de aandrijfassen naar de wielen toe? (had er laatst een stuk vislijn met wartel omheen)
Als je de wagen met de wielen van de grond zet en je houdt een achterwiel tegen en draait me hand het andere tandwiel, voel je dan weerstand, of loopt alles soepel? (zo nee, dan wordt het sleutelen, want dan moet je bak open om te kijken of je differentieel of een van de andere tandwielen in de bak tandjes mist...)
moet egt alles eraf of kan het ook makkelijker want die krijg ik dan nooit mer inelkaar owrEen beetje weerstand voelen is normaal, want er draaien een stelletje tandwielen mee. Zo soepel als de voorwielen draait het nooit... Dat de wielen tegen elkaar indraaien is normaal. Niet normaal is het als je het al draaiend plaatselijk meer weerstand voelt.
Als je spur en pinion OK zijn en het getik is voelbaar, dan moet je de bak openmaken om te zien waar het vandaan komt...
Kijkt eens hiero voor hoe dat moet: [URL="- Cleaning a Transmission On A Traxxas Rustler VXL - HD[/URL]
het is gelukt de moer die zat te vast maar na veel kracht zetten tog los gekregen.
maar het was dus niet het probleem en het klinkt ook als een tandwieltje dus nu weer dezelfde vraag:
hoe krijg ik de motor van de esc af?
waar? op dat doorzichtige of niet?Draden lostrekken, duhh...
heel mijn autotje ligt uit elkaar en ik heb het gevonden er zijn 3 tandwieltjes die helemaal afgesloten zijn waarvan de grote los zit dit is dus het vreemde geratel.
weten jullie hoe ik hem weer vast krijg?
het tandwieltje kan ik wiebelen
dankje wel. pff mijn autotje zit vol problemen nou wil hij ineens nie meer starten en geeft mijn esc een rood lampje.kbn nou op onderzoek wat dat weer kan zijnOK, dus je heb de bak open en je ziet een langere as met daarop een tandwiel: hierop zit je spur bevestigd. Je ziet ook een tandwiel op een los asje en je ziet een groter/ dik tandwiel. Dat laatste is je differentieel. Hierin zitten nog meer tandwielen en vet...
Kijk eens op de exploded view die bij de auto zit en op het filmpje om te zien hoe het differentieel hoort te zitten en waar de kogellagers horen te zitten. Hoezo zit dit los? Is het differentieel zelf kapot/ is een van de uitgaande assen aan het differentieel stuk? Je kan het differentieel openmaken. Is er anders een lager stuk? Het p/n voor een nieuwe diff is 2388X. Kost iets van $14,-
Succes![]()