Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een andere vraag:

Als ik Rustler aanzet gaan ontvanger en esc op groen.
Stuurservo doet het goed, MAAR de auto reageert niet op de voor en achteruit.

Dit is ontstaan na dat hij een buiteling heeft gemaakt.

Kan iemand ons helpen met de oplossing?

Heb ik gedaan, stand 1, 2 en 3 geprobeerd maar geen actie.

1 - voor en achteruit
2 - alleen vooruit
3 - 50% vermogen

alles geprobeerd, maar helaas.

Mijn neefje heeft hetzelfde probleem, hij doet iets van heen en weer sturen en dan als de esc niet meer knippert ofzo(of juist 2x knippert) dan gas vooruit en dan doet hij het.( sorry beetje vaag maar wat hij in het bos deed toen hij hem aanzette kreeg ik niet heel goed mee want mijn slash werd gekaapt door een hond:onweer::rolleyes:)
Joris

Oh, ik heb dat probleem ook al VAAK gehad, dan heeft iemand aan je knopjes op je zender gezeten, dan moet je je " Throttle trim " even aanpassen, dus helemaal naar rechts, auto aan zetten, kijken of hij t doet,. ( bij de standaard traxxas zender is dat meestal het geval). Probeer het anders even op een andere stand.

EDIT:

Nu heb ik even een vraag, is het bij jullie ook zo dat de rustler best slecht remt? Als ik speedruns doe ( nog niet gemeten hoe snel hij gaat ) dan heb ik echt 10-15 meter nodig om af te remmen, en dat is ongeveer op de helft van zn snelheid. Is er een manier om m wat beter af te laten remmen?

Laatst bewerkt:
Daar hebben we geen last van, bij ons staat ie meestal de esc meestal op race afstelling, geen achteruit dus.
Als je dan trigger op achteruit zet remt ie goed af, en staat ie vrij snel stil.
Denk dat we daarbij ook wel de richting 8m gaan.

Bij ons is de auto na een buiteling gestopt.
Stuurservo doet het nog wel.
Zal het eens gaan proberen met die throttletrim

Daar hebben we geen last van, bij ons staat ie meestal de esc meestal op race afstelling, geen achteruit dus.
Als je dan trigger op achteruit zet remt ie goed af, en staat ie vrij snel stil.
Denk dat we daarbij ook wel de richting 8m gaan.

Bij ons is de auto na een buiteling gestopt.
Stuurservo doet het nog wel.
Zal het eens gaan proberen met die throttletrim

Oh oke, misschien ligt het aan de spur gear die wat losser zit dan normaal.. En waarschijnlijk lukt het wel hoor, ik had dat probleem ook wel eens, gewoon een beetje aan draaien en dan proberen te rijden ;)

Als je echt wilt remmen ga je met één ding rekening moeten houden vrees ik (als het al gaat dat remmen, zelf niet getest).
Uwe tandwielen gaan ZEER snel versleten zijn.
Oh, nou.. Zo belangrijk is het niet, het leek me wel handig om sneller te kunnen remmen maar om mn tandwielen ( waarschijnlijk de spur dan ) te slijten doe ik het liever niet.

Heb alles geprobeerd, zelfs andere motor eraan gehangen, maar ook die geeft geen reactie.
Ben bang dat er iets in de ESC niet goed zit.
En dat is zo'n blauwe, waar je niks zelf aan kan doen....

Kijken wat ze bij de winkel zeggen.
Ga er zaterdag heen, en in ergste geval wordt het een nieuwe ESC, heb mijn dochter toe gezegd dat we zondag in Rosmalen kunnen rijden.

We kijken wel hoe het afloopt.
Hou jullie wel op de hoogte

vermoedelijk een weerstandje in af gebroken , daar zitten er een stuk of 14 er van in , van die vierkant blokjes, heb dit ook eens gehad, zal dus geld kosten vrees ik of misschien garantie?

vermoedelijk een weerstandje in af gebroken , daar zitten er een stuk of 14 er van in , van die vierkant blokjes, heb dit ook eens gehad, zal dus geld kosten vrees ik of misschien garantie?

Wat? Jij weet zonder meer informatie te hebben dat er een weerstandje in de ESC af is gebroken? Knap hoor!
En over die 14 vierkantige blokjes waar jij het over hebt, dat zijn waarschijnlijk de fets.

shit, ik heb laatst even wat gereden, wat speedruns gedaan. Die wheeliebar werkt volgensmij niet echt.. ik reed, deed wheelies op hoge snelheid en hij vloog toch over zn kop.. :S. maarja, dat zou ook door mijn rijstijl komen... en ik reed echt super hard.. en zat kennelijk een scheurtje in mijn voorband, en toen ik reed vloog mn insert er uit ! Nu heb ik dus 3 goede banden, en 1 lege band... Is dit heel erg of kan ik er nog gewoon mee doorrijden zonder problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back