Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan een 1:1 auto ook nog goed rijden met een slappe band?
nee, maar een 1:1 auto kan ook niet zo makkelijk wheelies trekken, en die kan je ook niet even opladen en weer een uur mee verder rijden, daarmee kan je ook niet 3 meter hoge sprongen mee maken op een skatebaan...

En ik heb net ff gereden om het te testen, en het ging vrij goed. Totdat er een kind voor mn auto sprong, ik dus snel uit moest wijken, en toen knalde ik tegen de stoeprand op... nu is het stukje afgebroken tussen de servo en het stuur mechanisme.. Ff kijken of ik het kan lijmen.. Dan kan ik de volgende keer een nieuw onderdeel halen. Want het kan waarschijnlijk zo weer los laten

Laatst bewerkt:
nee, daar zou ik niet mee door rijden. doordat het wiel "stuitert" kan je je lagers enzo vernielen. zeker op die snelheid. ik zou gewoon even 2 bandjes en velgen kopen(met insert) en die zelf lijmen. wel even tapen aan de binnenkant;)

nee, daar zou ik niet mee door rijden. doordat het wiel "stuitert" kan je je lagers enzo vernielen. zeker op die snelheid. ik zou gewoon even 2 bandjes en velgen kopen(met insert) en die zelf lijmen. wel even tapen aan de binnenkant;)
Oh, dat is niet goed nee, maar het geld rolt niet zomaar binnen :p. Maar dat is het risico van de hobby. En ik heb zelf niet van die banden lijm en tape enz, en de dichtstbijzijnde RC winkel is 11 km verderop... Dus ik koop liever kant en klare banden. De anacona's die ik heb gekocht zijn ook vrij stevig en baloonen niet zo heel veel, igg minder dan de vorige stock banden.

En ik heb gemerkt dat er op mijn achterbanden HEEL veel speling zit, van de linkerkant naar de rechterkant kan je m zeker wel 0,7 cm bewegen. moet ik dan echt nieuwe stub axles kopen? en andere aandrijfassen? ( ik heb gehoord van wel )

nee, maar een 1:1 auto kan ook niet zo makkelijk wheelies trekken, en die kan je ook niet even opladen en weer een uur mee verder rijden, daarmee kan je ook niet 3 meter hoge sprongen mee maken op een skatebaan...

Er zijn genoeg autos die dat kunnen! Behalve het opladen dan... ;) Maar het lijkt me logisch dat een auto lang niet zo goed rijd als er in 1 band geen insert in zit?? Het kan vast en zeker maar zoals je al gemerkt hebt, rijd het niet fantastisch...

Nu heb ik dus 3 goede banden, en 1 lege band... Is dit heel erg of kan ik er nog gewoon mee doorrijden zonder problemen?
Gewoon rijden, je bent toch geen mietje ;)

Ik haalde altijd beide voorbanden eraf en dan alleen maar wheelies maken, vet hard lachuhhhhh met 15 man die allemaal keken. Stoerrrrr!!!

Er zijn genoeg autos die dat kunnen! Behalve het opladen dan... ;) Maar het lijkt me logisch dat een auto lang niet zo goed rijd als er in 1 band geen insert in zit?? Het kan vast en zeker maar zoals je al gemerkt hebt, rijd het niet fantastisch...
Ehm, eigenlijk merkte ik niet echt verschil... Maar dat kan aan mij liggen.

Gewoon rijden, je bent toch geen mietje ;)

Ik haalde altijd beide voorbanden eraf en dan alleen maar wheelies maken, vet hard lachuhhhhh met 15 man die allemaal keken. Stoerrrrr!!!

En nu even serieus.. xD

als alle banden geen inserts hadden zou het beter zijn...
er bestaan namelijk ook gewoon banden zonder foam , heb ik op m'n mad-fighter zitten , maar een gat in je band lijkt me nou niet echt heel fris rijden :p

En nu even serieus.. xD

Aléé zeg ... voor deze keer: Probeer maar te rijden maar ik denk dat het niet fijn zal rijden ;). Gewoon goed setje banden halen, het liefst velgen en banden/foam apart. Dan lekker bandjes tapen, alles goed schoonmaken en goede lijm gebruiken, dan gaan ze ook niet zomaar los.

Aléé zeg ... voor deze keer: Probeer maar te rijden maar ik denk dat het niet fijn zal rijden ;). Gewoon goed setje banden halen, het liefst velgen en banden/foam apart. Dan lekker bandjes tapen, alles goed schoonmaken en goede lijm gebruiken, dan gaan ze ook niet zomaar los.

Haha thnx ;)
Maar ik heb al dat lijm enzo niet, en dan ben ik r zeker rond de 50 kwijt, eigenlijk 80 want ik heb ook anaconda's gehaald. En dan lijmen kan ik nog niet zo goed dus ik heb nog de kans dat het zo los laat ook... Dus ik heb liever gewoon uit de fabriek :p

Suit yourself.

Het feit dat je iets nog nooit gedaan hebt en daarom niet doet is eigenlijk een klote argument. Je had waarschijnlijk ook nog nooit een armpje vervangen, of LiPo geladen en ook dat heb je gedaan en geleerd. Een bandje lijmen is echt niet moeilijk en met alle goede tutorials die er te vinden zijn moet het vast en zeker lukken. Maar ieder het zijne ....

Suit yourself.

Het feit dat je iets nog nooit gedaan hebt en daarom niet doet is eigenlijk een klote argument. Je had waarschijnlijk ook nog nooit een armpje vervangen, of LiPo geladen en ook dat heb je gedaan en geleerd. Een bandje lijmen is echt niet moeilijk en met alle goede tutorials die er te vinden zijn moet het vast en zeker lukken. Maar ieder het zijne ....

Ja je hebt gelijk, maar met zulke dingen kan je alsnog snel de fout in gaan, tuurlijk heb ik wel vaker iets gelijmd, maar een band? Nee. Tutorials zijn handig ja, maar alsnog. Ik kom goedkoper uit door gewoon een pre-glued paar bandjes te kopen.

Je kunt overal de fout mee in gaan. Van je fouten moet je leren. Als je niets doet omdat het fout kan gaan kun je net zo goed niets meer doen, niet fietsen want je kunt vallen. Je kunt als het fout gaat het nog altijd oplossen.

Je kunt overal de fout mee in gaan. Van je fouten moet je leren. Als je niets doet omdat het fout kan gaan kun je net zo goed niets meer doen, niet fietsen want je kunt vallen. Je kunt als het fout gaat het nog altijd oplossen.

Ja , Als het goedkoper was had ik het gedaan, maar dat is het niet.

als het goed is krijg ik morge men RPM bumper
yes:D

toevallig van de week ook op mijn Rustler VXL gezet. Hele verbetering.
Vooral in de blauwe kleur, match leuk bij een hoop onderdelen ;)

Zag er laatst een die voor zijn VXL een zelfgemaakte bumber van alluminium had. Iemand enig idee waar ik zoiets op maat zou kunnen laten maken, heb er zelf het gereedschap niet voor.

Werkte perfect namelijk omdat je meteen wat meer gewicht op de voorkant heb.

Zag er laatst een die voor zijn VXL een zelfgemaakte bumber van alluminium had. Iemand enig idee waar ik zoiets op maat zou kunnen laten maken, heb er zelf het gereedschap niet voor.

En aluminium bumper zou ik niet nemen, gewoon bij RPM blijven. De RPM bumper's absorberen heel goed de klap die je maakt tegen bijv. een muur. Een aluminium bumper vangt de klap helemaal niet op maar " geeft het door aan het chassis ". Conclusie : RPM bumpers bespaart een hoop schade.

idd werkt perfekt , als je een aanrijding hebt:p kan je buiten je bumper ook de rest van de onderdelen nieuw kopen, alu absorbeert niet maar geeft af, en voor gewicht op de voorkant kan je ook M16 of M20 moeren en een tywrap nemen , werkt beter , en geeft geen extra schade bij aanrijding .;)

ik snap iets niet:

heeft de rustler xl-5 de zelfde rear armen als de stampede of de slash?

je hebt standaard die van de stampede.
maar in de exploded views en gebruiksaanwijzing heb je die van de slash.:confused:

bij de vxl is het wel normaal je krijgt die van de stampede en het staat zo ook in de exploded views en gebruiksaanwijzing.

de vxl en xl-5 doen het allebei met het part nummer 3655, dat weer uit komt op de armen van de slash.:confused::confused:

rustler xl-5:
http://traxxas.com/PDF-Library/3705_rear.pdf
rustler vxl:
http://traxxas.com/PDF-Library/3708_rear.pdf

ben er trouwens achter gekomen.
het zijn de zelfde armen maar die van de slash hebben nog twee gekruiste plastic balkjes eronder.

ben er trouwens achter gekomen.
het zijn de zelfde armen maar die van de slash hebben nog twee gekruiste plastic balkjes eronder.

Oh , dus die van de slash is eigenlijk steviger en sterker?
Eigelijk raad ik toch wel de RPM armen aan, als je toch andere armen zoul gaan kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back