Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    hallo heren,

    Ik ben sinds kort in bezit van een slash 4x4 chassis.
    Ik heb zitten kijken en ik zag proline trencher 2.8'' en ik vind sowieso de traxxas twin-spoke 2.8'' wielen mooi.
    Ik weet dat de trenchers er op passen, maar heb ik met de TRX5572 genoeg off set zodat de wielen de steering blocks niet raken.
    Moet ik bij de slash de grijze hex gebruiken (TRX3654) of is dat niet nodig?
     
  2. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Je weet dat je met deze truck wielen een heel andere auto krijgt? Ze komen on de kap vandaan, het wordt dan een soort Stampede (maar dan lager) Ik heb ook 2.8 wielen maar dan met een Bajabug kap.
     
  3. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    Ja daar ben ik me bewust van, want ik ga er een monster truck van maken om mee te bashen. Er komt een e-maxx prographix body op.
    In deze volgorde ga ik het ongeveer fabriceren: banden - vxl combo - rpm bumpers - body.
    Maar tegen de tijd dat de MT af is, is het vast begin zomer, dus laat ik maar niet te hard van stapel lopen. Ik hou het nu nog gewoon bij de banden.

    Maar alsnog bedankt voor de heads up.
     
  4. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Omdat niemand mijn slash wilde hebben ben ik hem zelf maar weer aan het prepareren voor een nieuw seizoen op het circuit. Ik heb weer een halve auto aan onderdelen over laten komen met o.a. rpm achterste wielblokjes en een compleet nieuw middenchassis. Ik wilde ook eens proberen wat die Amerikanen allemaal doen. Gewoon het hele spul zwart maken met kleding verf. Dat werkt heel goed. Oordeel zelf:

    [​IMG]
    Ook heb ik nu een leuk speeltje om mijn lagers GRONDIG te kunnen reinigen. Een ultrasoon trilbadje. Werkt echt geniaal en zo kun je wat oudere lagers toch nog wat langer gebruiken.

    Oh en die ontvangerbak staat voorop omdat er motorisch een en ander gaat veranderen. :)
     
  5. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    ehh ,kruidvat trilbadje ? , heb ik wel, werkt prima , ook voor de airbrush spullen te reinigen :cool:
     
  6. Hessel

    Hessel

    Lid geworden:
    7 mei 2010
    Berichten:
    112
    Ziet er goed uit robin:)
     
  7. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    @Q racing: ja die inderdaad. werkt heel goed voor die centen haha
     
  8. jef_govaert

    jef_govaert

    Lid geworden:
    5 okt 2011
    Berichten:
    82
    Ik heb de standaardwielen van de slash met de standaard banden en banden met grote dikke noppen (van 1 cm lang en een diameter van ongeveer 0.5 cm) op. Nu vraag ik mij af: welke banden moet ik gebruiken in los zand, welke op harde zand ondergrond, welke in de modder/slijk en welke in gras.
    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2011
  9. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Als je verder geen andere banden aan wil schaffen zeg ik de standaard banden op verhard zand en voor de rest de banden met grof profiel. Ik raad je trouwens echt af om in modder/slijk te rijden. ;)
     
  10. jef_govaert

    jef_govaert

    Lid geworden:
    5 okt 2011
    Berichten:
    82
    oké bedankt
     
  11. jef_govaert

    jef_govaert

    Lid geworden:
    5 okt 2011
    Berichten:
    82
    weet er iemand waar ik info kan vinden over georganiseerde races van de slash 4x4?
    MVG
     
  12. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Daar zijn er (helaas) niet zo veel van. Ik heb een topic gestart met overzicht van offroad wedstrijden komende winter.
    In de zomermaanden kan je meedoen met de (gesloten) clubwedstrijden van MVB Bergschenhoek. Andere club is de Mac in vlijmen. Die organiseren ook het wk (winter kampioenschap) in een manege in rosmalen. Afgelopen zondag hebben die nog gereden.
     
  13. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    maar vaak doet de slash 4x4 mee in de algemene SC 4x4 mee toch?
    of hebben ze meestal per soort/model SC een aparte klasse?
     
  14. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    De Slash 4x4 rijdt inderdaad mee in de SC-unlimited of SC 4wd klasse.
    Het ligt er natuurlijk ook aan waar je ergens woont.
    In de zomer zijn er hiervoor ook wedstrijden in Belgie en Duitsland (Nordrheinwestfalen), niet zo ver over de grens.
    Heb ik even mazzel dat ik in het zuiden van Nederland woon!
     
  15. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Wonen in het zuiden heeft nog een voordeel, je bent een uurtje eerder op de ski-piste in Oostenrijk of Frankrijk. En dan houden de voordelen ook wel snel op. ;)
     
  16. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Gelukkig spreken wij met een zachte Geeee en worden we niet als HOLLANDERS aangesproken :murder:
     
  17. kippesoep

    kippesoep

    Lid geworden:
    22 jul 2011
    Berichten:
    24
    zat nog even op ebay te snuffelen en toen kwam ik onderstaande tegen.........
    volgens mij niet te veel geld
    misschien heeft iemand er een nodig

    Moteur Castle Creations 1/8 2200kv

    Moteur Castle Creations 1/8 2200kv | eBay

    p.s. Het is geen reclame voor iemand, gewoon iets wat ik tegenkwam
     
  18. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Als iemand nog goedkoop een zelfgemaakt lcg chassis wil bemachtigen dan staat er nu 1 op het verkoopgedeelte
     
  19. FRTD

    FRTD

    Lid geworden:
    31 mei 2011
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Deventer
    Wie heeft er nog een stub as

    Heren, ik ben op zoek naar een stub as heavy duty achter voor een slash 4x4
    partnr: TRX 6853X
    ik ben al 6 weken aan het wachten op bestelde delen maar er kan niet geleverd worden.
    Aangezien mijn auto nu dus al 6 weken stil staat, probeer ik maar eens of ik hier wat kan vinden. Er komt weer een weekje met vrije dagen aan waarop ik ook graag weer eens wil bashen.
    Ik hoop dat er iemand is die nog een stub as heeft liggen en deze wel wil verkopen.
    Ook een stalen vervanger is welkom,maakt niet uit welk merk als het maar past. Ps wil ik ook wel bestellen maar tot nog niets leverbaars gevonden

    En ja ik had hem een week geleden ook al in het te koop gevraagd draadje gezet helaas maar een reactie waar ik niets aan had(toch bedankt)
    Mvg Frans
     
  20. igot

    igot

    Lid geworden:
    14 aug 2010
    Berichten:
    306
    Al contact gezocht met TopRC Uden? Deze hebben een grote voorraad Traxxas onderdelen!

     

Deel Deze Pagina