Traxxas Slash 4x4 topic deel2

ik heb er over na gedacht ik ga toch voor de Castle Creations Sidewinder 1410 met 3800kv motor SCT combo met standaart spur gear en 15t pinion. En daarna ga ik ook spaaren voor een 2s 25c 5000map lipo met lrp lipo lader denk ik.

wat denken jullie?

castle set :SCT COMBO WITH 1410 -4000KV MOTOR [010-0090-00] - €165,00 : Romulco RC Modelbouw Shop!, Hollandscheveld

lader: LRP Element Pro AC/DC Charger [41220] - €59,00 : Romulco RC Modelbouw Shop!, Hollandscheveld

accu: RC-PLUS 5000Mah - Lipo 7.4v 25c Hardcase - TRAXXAS - RC Plus Lipo accu's - Toemen Modelbouw

CC is nooit verkeerd natuurlijk.
Met een 25C accu en een 4000KV motor moet je wel goed op je tandwielverhouding letten, niet overbelasten.

De meeste lol heb ik nog van een simpele HobbyWing SCT8 met een 2700KV motor.
Maar dan wel 3S (11.1 volt) accu's in plaats van 2S (7.4 volt).

Echt supersnel..
De regelaar, accu en motor wordt minder belast dan bij 2S (die blijven koeler).
En je rijdt veel langer op 1 accu lading.
Kost ongeveer hetzelfde als die CC set, maar je krijgt meer..

Als je geen wedstrijden rijdt (waar je alleen 2S mag gebruiken), zou ik het wel weten.

Laatst bewerkt:
ik heb er over na gedacht ik ga toch voor de Castle Creations Sidewinder 1410 met 3800kv motor SCT combo met standaart spur gear en 15t pinion. En daarna ga ik ook spaaren voor een 2s 25c 5000map lipo met lrp lipo lader denk ik.

wat denken jullie?

castle set :SCT COMBO WITH 1410 -4000KV MOTOR [010-0090-00] - €165,00 : Romulco RC Modelbouw Shop!, Hollandscheveld

lader: LRP Element Pro AC/DC Charger [41220] - €59,00 : Romulco RC Modelbouw Shop!, Hollandscheveld

accu: RC-PLUS 5000Mah - Lipo 7.4v 25c Hardcase - TRAXXAS - RC Plus Lipo accu's - Toemen Modelbouw

Zou toch niet de sidewinder esc nemen vooral niet op 15 pinion dat wordt snel te warm.

Voor die prijs kun je ook de :

Hobbywing EZRUN COMBO SC-C3 4700KV

nemen, die heb ik nu en die bevalt me heel erg goed.

Ow maar ie cc sct combo is toch sterker dan De vxl3s ?en ik heb ook op zon schema gezien van castle dat deze 1410 met 3800kv motor met standart spur gear en 2s lipo
kan de pinion gear vanaf 11t tot 15t maar dan kan een 13t pinion toch wel goed? Of heb ik het nog steeds mis maar ik ga eerst toch verder met de standart accus van trx en volgend jaar lipo ofzo.

Owja ik rij niet geen wetstrijden maar wel op een baantje die ik met een bobcat maak op ons land of soms een keer op de clup orcd in emsland (Duitsland) het hoeft ook niet snel te gaan want daar heb ik mijn 2wd slash voor

Die accu`s kan je ook veeeeeeeeeeel goedkoper krijgen... voor zo`n $45,- in huis binnen een week *(mits op voorraad natuurlijk)
Deze accu`s hebben een hogere C waarde (kort gezegd meer burst als je esc dit vraagt)
Ook hebben ze een grotere mah (inhoud dus langere rijtijd)
En nog een +punt de accu draden zitten bovenop (handig bij je slash)

Persoonlijk zou ik niet voor de sct combo gaan.. en ja ik spreek uit eigen ervaring. Ik vond de esc nogal cheap overkomen, dun plastic en hoog "speelgoed" gehalte.
De set die "janschip" voorsteld is een super mooi setje maar ook weer bij deze winkel zijn goedkopere en betere setjes naar mijn mening verkrijgbaar... dit zou mijn keuze zijn dan (let op wel import dus kans op douane kosten)

voor de lader kan je ook weer daar terrecht (dit is ook weer een aanrader)

dit alles kost je (zonder douane kosten en verzend kosten) zo een $175,- dat is een stuk goedkoper dan de 275 euro die je in gedachtten had...

Doe met deze info wat je wilt maar alle 3 de dingen weet ik uit eigen ervaring dat dit goed spul is en dat je er geen spijt van krijgt!

succes

Laatst bewerkt:
ow oke ik dacht dat 120a regelaar meer volt op moest maar je weet ik dat ook weer
en ik heb op google gezien dat een e-maxx body mooi past op een slash met stampende wielen heeft een van jullie dat ook?

Wat heeft iedereen toch een vooroordelen tegen 3S ?
Of je je auto het kan 'houden' of niet, dat hangt toch van je wijsvinger af ?
Je gas is toch geen aan-uit schakelaar ?

Ik kan goed vergelijken, ik heb een 2S Toro/Tenshock combo en een 3S Hobbywing set, en de HW rijd veel fijner (en langer).

En in beide gevallen niet te zwaar vertanden, 14 is in het terrein groot zat.

Hoezo vooroordelen?
Het is toch gewoon een feit als je meer kracht op iets loslaat dat dat iets dan harder slijt?
Als ik met mijn 1:1 auto 2000 toeren draai is dat toch ook beter dan dat ik 5000 toeren draai? Nou zeg ik niet dat de motor het niet aan kan maar dat de driveshafts sneller slijten is gewoon zo...

Dat is onwetendheid Fred. Veel mensen weten niet hoe het werkt met variabelen zoals accuspanning, Kv waarde en tandwielverhoudingen. Veel mensen denken nog steeds dat hoe meer cellen, hoe sneller de auto gaat. dat is natuurlijk ook zo als je niks anders veranderd...

Wishie. Fred rijdt met een 3S en een 2700 Kv motor. Dat is dus 11,1 V x 2700 Kv = 29970 RPM Dat is een hele mooie top.
En bovendien vergelijkbaar met een 2S lipo met een Castle 3800 Kv = 28,120 RPM.
Daarna kan je nog varieren in de verhouding tussen koppel en topsnelheid door te varieren met de tandwielverhouding.

Wij begrijpen elkaar..

En dat er meer dingen vervangen moet worden van een snelle auto komt vooral omdat er eerder ergens tegenaan gereden wordt, niet zo zeer door slijtage.

Ik rij volgend wedstrijdseizoen gewoon met de standaard plastic (!) aandrijfassen.
Tot nu toe vind ik de kwaliteit van de Slash top.
Nu 5 maanden oud en veel gereden.
1 draagarm (eigen schuld) en 2 schokbrekeroogjes (afgesleten) moeten vervangen.
Lagertjes tel ik dan niet mee, die gaan er wel hard doorheen (tegen beter weten in af en toe op een natte baan rijden).

En de lagers kan je vervangen door RVS of zelfs RVS met keramische balletjes. Dan gaan ze heel lang mee. Dan wel eerst leren hoe je ze moet schoonmaken want weggooien doe je niet zo snel meer dan.

Wat heeft iedereen toch een vooroordelen tegen 3S ?
Of je je auto het kan 'houden' of niet, dat hangt toch van je wijsvinger af ?
Je gas is toch geen aan-uit schakelaar ?

Ik kan goed vergelijken, ik heb een 2S Toro/Tenshock combo en een 3S Hobbywing set, en de HW rijd veel fijner (en langer).

En in beide gevallen niet te zwaar vertanden, 14 is in het terrein groot zat.

Geen vooroordeel alleen maar mijn mening.
Ik heb genoeg aan 2s en voldoende snelheid, koppel en lage temperaturen.
Misschien komt het omdat ik wedstrijden rij en dat dan 2s de max is maar dat weet ik niet. Ik heb in ieder geval geen behoefte aan 3s maar als de topic starter dat wil, geen punt natuurlijk.

Wanneer ik de kwaliteit van mijn Slash zo bekijk en vergelijk met andere auto's komt hij er aardig uit en kan hij denk ik wel 3s aan. Slijtage heb je toch wel, zo af en toe een upgrade kan ook geen kwaad en is leuk om te doen.

Gr Jan.

Wij begrijpen elkaar..

En dat er meer dingen vervangen moet worden van een snelle auto komt vooral omdat er eerder ergens tegenaan gereden wordt, niet zo zeer door slijtage.

1 draagarm (eigen schuld) en 2 schokbrekeroogjes (afgesleten) moeten vervangen.
Lagertjes tel ik dan niet mee, die gaan er wel hard doorheen (tegen beter weten in af en toe op een natte baan rijden).

Ok jullie zijn raket geleerden en ik niet begrijp het...

maaaarr zonder moeilijke sommetjes en dergelijke als je harder rijdt dan draaien mijn assen ook harder dus dan is de slijtage toch ook hoger...

maarja lkkr belangrijk...

Ik rij volgend wedstrijdseizoen gewoon met de standaard plastic (!) aandrijfassen.
Tot nu toe vind ik de kwaliteit van de Slash top.
Nu 5 maanden oud en veel gereden.

Ow en nog iets als je volgend seizoen wedstrijden gaat rijden kan je je 3S lipo`s niet gebruiken want bij (bijna) alle wedstrijden is 2S de max.

Sowieso succes met de wedstrijden volgend seizoen, misschien treffen we elkaar wel...

Back