Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wilde dat ik het eens snapte met die motoren en die KV en T.

Moet ik dan een hogere T pakken 8,5 of zo of een hele andere motor???


nee man.. niet doen.. dat ding is 9000Kv. veel te veel.

een VXL motor is 3500kv

die HV 4.5 waar ik mee rijd is een 550 motor die onbelast 5000kv heeft dat is een motor uit de 1/8 klasse. een heel ander verhaal en niet te vergelijken met de 540 motor die jij aandraagt de balistic 4.5 van 9000kv
 
het aantal KV is het aantal omwentelingen per volt dus 9000kv op 7.4 volt ( 2s lipo ) is 66600 omwentelingen

de vxl is 3500kv 10.5T en geeft dus 25900 omwentelingen

ik denk dat met 66600 omwentelingen je lagers helemaal gek worden en ik denk ook erg veel warmte op je motor. theoretisch zou je slash 4x4 dus 2,5x harder lopen. das echt gekkewerk.

je moet idd een hogere turns nemen 8.5T ofzo

als ik in de balistic serie zou kijken dan zou ik de 6.5 t/m 8.5 kiezen. let wel hun geven de KV op als unloaden, dus zonder belasiting 5000kv unloaden is misschien 4200kv

maarre is je VXL motor kaduk? dat is ech een prima motortje
 
Laatst bewerkt:
weet ik maar die wil ik in de bandit stoppen van mijn neefje.

Ik hoorde van richard dat zijn 4,5 mooi koel bleef. Ik las hier redelijk veel temp problemen dus dacht ik stop er een MMP in maar nu nog een goede motor er bij. de geven aan de alleen de 8,5 ook op 3s kan rijden. Is het wel aan te raden om voor deze motor te kiezen of beter een ander type/merk??

Traxxas laat zien dat er ook een MMM set in kan maar dat is dan helemaal veel te veel van het goede!?!?!?!?
 
richard en ik rijden ze zelfde novak Hv 4.5. ook deze word warm, we kunnen hem koel houden dmv een ventilator. en we rijden uitsluitend op 2s lipo.
die HV motoren zijn motoren met heel veel koppel, en vergelijkbaar qua snelheid als de VXL

het vele koppel komt omdat deze groter zijn en een langere rotor hebben

een VXL motor is ook prima koel te houden met een ventilator.

ik denk dat elke motor die je in de slash zet wel een ventilator kan gebruiken.

als je echt een vergelijkbare motor als de novak hv 4.5 wilt dan moet je ff wachten op de balistic 550 serie http://www.teamnovak.com/products/brushless/ballistic_550/index.html
die hebben de zelfde specs als de HV serie en zijn zelfs rebuildable

je MMP is een goede keuze en je kunt uit heel veel motoren kiezen. kies wel een sensored motor. kijk ook eens naar de tekin redline serie qua motoren


je kan ook kijken naar speedpassion motoren. de silverarrow serie een 6.5 of 5.5 ofzo dit zijn ook 550 motoren


edit: een MMM is een beetje te van het goede denk ik. maar zal wel koel blijven, ook op 3s. en ook op 4s denk ik
 
Laatst bewerkt:
Ik kom morgen ook wel even kijken en rijden denk ik.
Hoe laat zijn jullie er ong?

Me pakketje uit de USA werd helaas vandaag aangeboden toen ik niet thuis was. En ik mag douane kosten aftikken dus die heb ik niet eerder dan dinsdag in huis.
Dus maar even naar PK geweest en wat andere bandjes gescoort.
Gister even een 2 lipo's op de stock banden leeggereden in Bergschenhoek maar dat was vol driften op 4 wielen :lol:

Gr, Remmie :cool:
 
ik denk dat ik er tot een uur 18 a 19 uur ben.

gelukkig net nog mijn 50c hardcase binnen gekregen ( hangt nu aan de lader )

en de reserve hubs e.d. zijn ook binnen ( zondag besteld en vandaag in huis )
 
zoo net terug van mvb bergschenhoek. Wat was dat leuk zeg! Heel mooi en uitdagend circuit en aardige mensen. Mijn maat heeft wat filmpjes geschoten en gaat ze aan elkaar editen. Komt dus nog wat beeldmateriaal op den duur van mijn gepruts haha.

schade viel reuze mee. 2 kromme wielassen en de kap heeft heel wat te verduren. Beide zijn denk ik te wijden aan de rijstijl die nog in de ontwikkelingsfase is.

@ bricks: wie was jij? welke auto? die zwarte 4x4 met ducktape voorop de spatborden?

@ het bestuur van mvb racing: bedankt dat we mochten rijden op jullie baan:)
 
hey robin.. het was echt top!! leuk dat je er was..
nog onwijs bedankt voor de membraampjes..

vandaag heeft iemand bij ons zijn geheime project onthult. nou ja.. ik onthul het dan maar. hehehehe

kijk maar goed..

achter.jpg
 
oh vet instelbaar spoor op de achterwielen mbv de voorste stuurblokken!
gaaf joh.

een ding heb ik wel geleerd vandaag....ik ga sparen voor een beter kapje:p

en bandjes....

ps @ murky: geen probleem van die membraampjes. Jij hielp mij ook gelijk door meteen aan mijn auto te gaan sleutelen haha
 
Laatst bewerkt:
zoo net terug van mvb bergschenhoek. Wat was dat leuk zeg!

@ bricks: wie was jij? welke auto? die zwarte 4x4 met ducktape voorop de spatborden?

@ het bestuur van mvb racing: bedankt dat we mochten rijden op jullie baan:)

Idem dito

Ja, ik had de witte tape op mijn spatborden. Dan had jij zeker de rode tape op je kap geplakt. Jouw vrouw/vriendin heeft dan mijn auto vaker vastgehad dan mijn eigen vrouw. ;)
 
Idem dito

Ja, ik had de witte tape op mijn spatborden. Dan had jij zeker de rode tape op je kap geplakt. Jouw vrouw/vriendin heeft dan mijn auto vaker vastgehad dan mijn eigen vrouw. ;)

haha nee dat was ik niet. ik heb geen tape op de buitenkant van mijn kap.
ik had wel een zwart rode slash met nummer 47. mijn vriendin was er echter ook niet bij...zij heeft mijn auto ook heel vaak overeind gezet trouwens;)

ik was die kerel met dat rode shirt die naast murky aan de tafel stond. Die langere gast met krullen was mn maat.
 
ik was die kerel met dat rode shirt die naast murky aan de tafel stond. Die langere gast met krullen was mn maat.
En die gast met krullen ben ik:D

Was zeker heftig, eerste keer dat ik een auto bestuurde en gelijk op zo'n mooi circuit als MVB racing. Ik kan niet niet wachten tot ik een eigen auto heb.^^

@ dat filmpje, ben bijna klaar, zal t vandaag of morgen op youtube zetten.

update:
[media=youtube]VfN7OrHAgbM[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey robin.. het was echt top!! leuk dat je er was..
nog onwijs bedankt voor de membraampjes..

vandaag heeft iemand bij ons zijn geheime project onthult. nou ja.. ik onthul het dan maar. hehehehe

kijk maar goed..

achter.jpg

ik vroeg mij nog iets af bij dit systeem. Bij diep inveren veranderd de toe-instand van de achterwiel nu toch? De wielen zullen dan meer naar binnen gaan wijzen...Remt dat niet af bij een landing of het oprijden van een helling op hogere snelheid?

@ hessel: thanks voor het filmpje!
 
Pinions

Heeft iemand nog tips voor goede pinions? Ik zoek 15, 16 en 17T met de 3 mm. boring. Heb verschillende bij liquid vandaan, maar ik vind die van de emaxx te zacht en de Robinson te smal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top