Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dit zijn ook degene die ik hier heb liggen, 2 weekjes oud.

Ben benieuwd! :thumbsup:

De gleuf in het midden van de insert aan de binnenkant miste ik dus bij 1set.
Dat gaf stijvere wangen.
6115-05.jpg

@DJLeonardo
Jij bent volgens mij gewoon te druk met BMW's? ;)

Denk ook niet dat "het bestuur" (klinkt dat eng trouwens) het erg vind als er een keer gebruikt gemaakt word van de baan door niet leden op een niet clubdag.
Maar als mensen er vaker rijden is het wel zo netjes en veel leuker om gewoon lid te worden en gezellig mee te rijden.

carno heeft helemaal gelijk. het is echt niet erg als er gebruik word gemaakt van de baan als we er niet zijn.
Dat hou je toch niet tegen. daar is de lokatie te toegangkelijk voor.

We hebben al heel veel met vandalisme te maken, zoals brommers en fietsers op de baan. Die dus de baan kapot rijden.

Men beseft niet dat er heel, heel veel vrijwilligerswerk in zit

Afgelopen winter met een aantal leden is er weer ruim 45 kuub klei met kruiwagentje uitgereden, aangeharkt en geschept

Dan gaat het wel een beetje aan je hart als je dan weer op zondag aankomt rijden en er weer met brommers overheen gescheurd is.
Kun je weer fijn de baan gaan repareren e.d.

er kan en mag heel veel zolang er maar begrip en respect voor elkaars werk is.

carno heeft helemaal gelijk. het is echt niet erg als er gebruik word gemaakt van de baan als we er niet zijn.
Dat hou je toch niet tegen. daar is de lokatie te toegangkelijk voor.

We hebben al heel veel met vandalisme te maken, zoals brommers en fietsers op de baan. Die dus de baan kapot rijden.

Men beseft niet dat er heel, heel veel vrijwilligerswerk in zit

Afgelopen winter met een aantal leden is er weer ruim 45 kuub klei met kruiwagentje uitgereden, aangeharkt en geschept

Dan gaat het wel een beetje aan je hart als je dan weer op zondag aankomt rijden en er weer met brommers overheen gescheurd is.
Kun je weer fijn de baan gaan repareren e.d.

er kan en mag heel veel zolang er maar begrip en respect voor elkaars werk is.

Respect voor MVB, als ik zo hoor hoe ze hier mee omgaan.
Jammer van de fiets en brom crossers.

Iedere zondag is er geloof ik iemand, Ik ga daar ook eens kijken, na zoveel goede geluiden.

Respect voor MVB, als ik zo hoor hoe ze hier mee omgaan.
Jammer van de fiets en brom crossers.

Iedere zondag is er geloof ik iemand, Ik ga daar ook eens kijken, na zoveel goede geluiden.

zeker respect voor MVB. leuke mensen en een HELE mooie en goed onderhouden baan.

die truggylook is wel geinig, alleen andere truggy's vind ik wel veel mooier dan een omgebouwde slash truggy. Wel leuk dat mensen dit soort dingen doen natuurlijk. Short-course-truck-look oftewel ragbak-look vind ik nog altijd het vetst:)

Voordeel is dat dit veel goedkoper en lichter zal zijn.

Voor te racen is een echte truggy natuurlijk beter. Wellicht dan toch maar een Losi 10T kopen....

ik denk duurder en zwaarder.

je moet een slash kopen. dat kost geld
je moet je truggy wielen e.d. kopen kost extra geld

de wielen zullen zwaarder zijn dan de 2.2x3.0 wielen
vleugel neemt gewicht met zichh mee
17mm adapters nemen extra gewicht met zich mee

er is wel iets van het chassis afgezaagd en dat scheelt wel weet wat gewicht.

en dit is een 2wd slash en geen 4x4

@Eelco,
Ik vind juist dat die gladde inserts beter opvulde.
Heb het idee dat ik een erg slappe wang heb met de Nieuwe inserts. (ook op HPI velgen).
Volgende keer even vergelijken bij de baan ;)

@Buurmanbaasje,
Thanks!

@MVB verhaal
Ik ben nog maar paar keer geweest bij MVB, maar mijn mening staat.
Leuke baan, mooie faciliteiten en het allerbelangrijkste:
Een heel gezellige groep mensen die plezier hebben en elkaar helpen.
Ze hebben het erg goed voor elkaar daar :worship:
Ik ben blij dat er dicht in de buurt zo'n mogelijkheid is. Dat er dan niet altijd een trap staat jammer dan ;)

klopt. mijn nieuwe m2 + nieuwe inserts voelen gevulder en steviger aan

mijn iets oudere M3 met vorige insert voelen wat zachter aan

kan ook aan de hpi velg liggen want daar moet je net als bij traxxas dat ronde foampje gebruiken

die nieuwe m2 calibers heb ik nu om de splitsix velgen zitten. die heeft dat foampje niet nodig

ik denk duurder en zwaarder.

je moet een slash kopen. dat kost geld
je moet je truggy wielen e.d. kopen kost extra geld

de wielen zullen zwaarder zijn dan de 2.2x3.0 wielen
vleugel neemt gewicht met zichh mee
17mm adapters nemen extra gewicht met zich mee

er is wel iets van het chassis afgezaagd en dat scheelt wel weet wat gewicht.

en dit is een 2wd slash en geen 4x4

Wat denk je dat een goede 1/10 truggy kost + ombouw naar electro??

ps.
Het zijn buggy wielen, geen truggy.
Banden zullen iets zwaarder zijn, maar buggy banden zijn alsnog extreem licht.
Vleugel zit ook op truggy's
17mm zit ook op truggy's
Dat het een 2WD is weet ik, dat zeg ik zelfs in mijn post :confused:
Slash zal toch lichter zijn met al dat plastic (chassis, shocks, braces, towers) vs. alu van een truggy.

Toch maar eens wat onderzoek gaan doen wat zo'n ombouw zou gaan kosten.

EDIT: Lol er zijn al genoeg Slash 4x4 truggy conversies, moooooi :)
EDIT: onee, alle links zijn blijkbaar van dezelfde kerel.

Laatst bewerkt:
ik dacht dat je de prijs en het gewicht ging vergelijken met een slash.
dan is zon ombouw duurder

kon niet echt uit je post halen dat je een gewicht en prijs vergelijk met een truggy deed.

edit: ik kan echt niet vinden in je post dat je weet dat het hier een 2wd slash betreft..

maar je hebt gelijk.. leuk is het wel zon ombouw.. ik heb al heel wat mooie ombouw 4x4 slashes gezien

Laatst bewerkt:
Zag op Joetjoep een filmpje van iemand die het 4X4 chassis versmald had... Dus een dergelijke ombouw zou ook moeten lukken met de 4X4 Slash.

Heb je een 4X4 BackSlashTruggy;)

Heb nog even wat banden setjes gewogen icm met velgen:

Proline Caliber M4 + Beadlock velg = 130 gram
BF Goodrich modder + Stock velg = 106 gram
Proline Bow-Tie M3 + HPI velg = 95 gram

Flink verschil in gewicht dacht ik zo :schrik:

ik dacht dat je de prijs en het gewicht ging vergelijken met een slash.
dan is zon ombouw duurder

kon niet echt uit je post halen dat je een gewicht en prijs vergelijk met een truggy deed.

edit: ik kan echt niet vinden in je post dat je weet dat het hier een 2wd slash betreft..

maar je hebt gelijk.. leuk is het wel zon ombouw.. ik heb al heel wat mooie ombouw 4x4 slashes gezien

Ja natuurlijk is zo'n ombouw duurder /zwaarder dan een standaard want je moet extra dingen kopen, dat is logisch ;)

Zo moet een Slash er dus uit zien. Zo'n looks met de Slash 4x4 en ik koop er een !! Lekker mijn Neu 1512 erin en gaan met dat ding!
Dus als er zo'n looks zijn met een Slash 4x4 model dan koop ik er een. Als ik dat zeg impliceer ik dat dit geen Slash 4x4 is anders zou ik er een gaan kopen, als het geen Slash 4x4 is maar wel een Slash dan is het een 2WD. Ik praat een beetje gecodeerd, mijn excuus zal hierop proberen te letten.

@ Montega, M4 = super soft right? Merk jij veel verschil in handling tussen M2, M3 en M4? Ik koop nagenoeg alleen M2 omdat M3 zo super snel slijt op de weg. Kan me voorstellen dat je een M4 bandje maar op de weg hoeft te zetten om het profiel te laten verdwijnen.

Ik moet de mijne nog lijmen op traxxas velgen, waar moet dat extra foampje?

klopt. mijn nieuwe m2 + nieuwe inserts voelen gevulder en steviger aan

mijn iets oudere M3 met vorige insert voelen wat zachter aan

kan ook aan de hpi velg liggen want daar moet je net als bij traxxas dat ronde foampje gebruiken

die nieuwe m2 calibers heb ik nu om de splitsix velgen zitten. die heeft dat foampje niet nodig

@Nard,
Heb er alleen nog maar mee op MVB gereden. Had daar goede grip ondanks auto die nog geen lekkere setup heeft.
Kan me voorstellen dat je deze zo oprijd op de weg. Zijn echt super zacht.
Je kan het bijna snot noemen

[0] Geschikt
[X] Ongeschikt :D

@Buurman
Als het goed is heb je de extra insert niet nodig bij een traxxas velg dacht ik.
Loopt het velgbed horizontaal of met een dip erin?
Als het velgbed horizontaal is dan gebruik je de grijze insert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back