Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sensor heeft als voordeel dat de ESC weet hoe snel de motor draait, daardoor is de motor beter controleerbaar, trekt rustiger op (geen gestotter) en is gewoon fijner te controleren. Op zich zie je ze nog niet zoveel in off road, daar is dit minder belangrijk dan on road.

Ik ben een grote fan van de Castle creations motors, die hebben 'oversize' lagers en gaan volgens mij zelden kapot.

VXL op 3s is een... nou ja eeuh. tsja...eeuh.... keuze. Het kan, maar je ziet het, gaat niet lang goed. Traxxas zegt ook dat het wel kan, maar raad 3s toch ook wel een beetje af.

ik heb er nog nooit problemen mee gehad horr met vxl op 3s
bij mij is het in een rusler weet niet op dat uitmaakt? rustler of slash?

VXL op 3s is een... nou ja eeuh. tsja...eeuh.... keuze. Het kan, maar je ziet het, gaat niet lang goed. Traxxas zegt ook dat het wel kan, maar raad 3s toch ook wel een beetje af.

tjsa , mee eens, maar dit is mijn eerste velineon motor die de geest geeft met een 3S lipo , feit is wel dat ik wel met een Velineon esc heb gereden en sinds kort (3 maanden) met de MMpro.

Waarom zou een Velineon niet op 3S mogen rijden? Hij kan toch 50.000 rpm aan? Dat redt je lang niet met een 3S lipo.
van de Traxxas site over de Velineon:
Velineon accepts the widest range of battery types, including 3-cell Lithium Polymer packs (3S LiPo packs).
Maar goed, iets anders. Is die Tekin redlineserie iets? Ik zat daar naar te kijken voor m'n 2WD. Zelfde doorsnee als de Velineon, lengte en het vermogen van een MMM 2650KV :rolleyes:

Maar goed, iets anders. Is die Tekin redlineserie iets? Ik zat daar naar te kijken voor m'n 2WD. Zelfde doorsnee als de Velineon, lengte en het vermogen van een MMM 2650KV :rolleyes:

das ook wel een goede suggestie,maar denk dat het toch de 3500 velineon motor wordt, mede dat deze het bijna 2 jaar heeft volgehouden op 3S in zowel de slash 4x4 als de slash rwd.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb het over die nieuwe die nog uit moet komen. Speciaal voor 4x4 shortcourse auto's

sc4xfrontbanner72dpi.jpg

Available mid July from Tekin. The Redline SC4X Sensored Motor series is Tekin’s latest contribution to high performance competition oriented components. Designed for the Pro4 Short Course class and can be used with any 1:10th scale 4wd Short Course chassis. The longer can and rotor provide more torque and lower temperatures keeping you ahead of the competition. Engineered for power and efficiency, Redline SC4X motors offer a superior and reliable platform for your 4wd Short Course needs. Available in 4.5 and 5.5 turns.
Features:
Compatible with any sensored/sensorless ESC
CNC Machined Aluminum Heatsink Can
A.B.E.C. 5 Oversized Bearings
Neodymium Sintered Magnet

Specs:
6061 T6 Aluminum
Diameter 36mm x Length 72mm
Weight 8.36 oz / 237 grams
Shaft 15.3mm x 5mm
Sensored
SC4X 4.5 Turn part # TT2243
SC4X 5.5 Turn part # TT2242
Retail $199.00

Maar bij TH staat ie al voor 129 dollar.

Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje met een "dikkere" motor in mn slash 4x4 gereden.
Nu is mn esc kapot en opgestuurd naar de USA, dus heb ik een velineon motortje gekocht, en op een 60a EZRUN regelaar aangesloten om toch te kunnen rijden.
Vandeweek 7 accus gereden op een 1/8 baan om de zaak te testen en alles af te stellen voor de Traxxasdays morgen.
Ik moet zeggen die velineon is zo slecht nog niet hoor!
Doet weinig onder voor krachtigere en veel duurdere motoren.
Je kunt em verschrikkelijk "op zn flikker geven" en best wel zwaar vertanden.
Dus hij blijft er nog wel een tijdje inzitten.
En hij rijdt hard zat op 2s lipo!

Haha , dat op flikker geven heeft ie wel gehad , zeker op 3s , rij meestal met zo'n 65~75 graden warme motor.Enige wat af en toe was vervangen waren de lagers in de motor.

Sinds twee dagen ben ik in het bezit van een Slash 4wd. Geweldige auto en met lipo accu bloed snel.

Welke wielen/banden kan ik het beste bestellen voor op het asfalt?

En waar kan ik deze online bestellen?

Graag jullie hulp.

stock banden zijn prima voor op asfalt.
elke andere band slijt snel weg

er worden geen 2.2x3.0 asfalt banden voor de shortcourse gemaakt omdat dit geen auto's zijn voor op asfalt

Ahh stom, ik dacht dat de 30 serie 3.0'' was, maar die zijn maar 2.8'' (staat ook gewoon op de site, stomme fout).

sensored

Hallo allen,

Meestal blader ik dit draadje alleen door omdat er veel van deze
auto's rijden op onze club (MVB).
Maar ik las iets wat gewoon echt niet waar is, iemand stelde hier
dat sensored systemen minder belangrijk zijn in off-road dan in on-road.
JUIST bij off-road rij je vaak in het onderste gedeelte van de powerband
omdat er off-road nu eenmaal minder grip is bij het uitkomen van een bocht.
Er is geen wedstrijdrijder in Nederland te vinden die sensorloos rond rijdt.
op tapijtbanen (zoals in belgie) kom je er wel mee weg denk ik met een
sensorloos systeem maar op klei moet ik er niet aan denken.

Groeten

Hans

Dat was ik die dat zei :-), hmm, nooit geweten. Maar blijkbaar kom ik niet genoeg in aanraking met de echte wedstrijdrijders. Tot nu zag ik sensored eigenlijk als iets wat echt het meeste gebruikt werd bij de 1:10 on road klasse.

Je uitleg is wel duidelijk, sensored zal idd best veel helpen bij controle in de lage toeren.

Yes! Het is me gelukt om het center differentieel wat ik gisteren in ontvangst heb mogen nemen tijdens de traxxas days pas te maken in mijn slash. Niet dat dit zo bijzonder is, maar wel als je gebruik maakt van een 5*16*5 lager in plaats van een 10*15*4 lager. Ik heb de behuizing van het differentieel en de motormount dus aan moeten passen. Nu rijdt het veel meer zoals mijn 1:8 buggy. Ben benieuwd wat het op het circuit doet....

Ik heb een vraag?

Ik ben net nieuw op modelbouwforum en heb een Traxxas Slash 4x4
Ik ga over 2 weken een rolkooi kopen voor de Slash 4x4 en wou vragen of dat voordelen heeft?
Weet iemand trouwens een Nederlandse site waar ze RPM onderdelen voor de Slash 4x4 verkopen?

rollcage.jpg

een rolkooi heeft niet echt een voordeel wanneer je op het circuit gaat rijden. de auto zal sneller omrollen door een hoger zwaartepunt. wel kun je hoge sprongen maken en recht op je dak landen zonder dat je je elektronica sloopt:)...maar ach...naar mijn idee is het geldverspilling....

Dus je besluit eerst om een rolkooi te kopen en daarna vraag je je pas af of het nut heeft? :confused:
Het lijkt me totaal nutteloos. Ik heb nog niet meegemaakt dat een ruglanding zodanig desastreus verliep dat de electronica kapot ging omdat de kap het begaf.... Maar ja ik maak dan ook niet zoveel mee...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back