Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie bak..Robin!

Verder beschouw ik de rijder uit het filmje als een (zoals eerder genoemde) knuppel;)

Het ging er even om dat de 4X4 wel degelijk tot wheellie's te verleiden is..Je moet alleen wel met de power kunnen omgaan:mrgreen:

Mooie bak..Robin!

Verder beschouw ik de rijder uit het filmje als een (zoals eerder genoemde) knuppel;)

Het ging er even om dat de 4X4 wel degelijk tot wheellie's te verleiden is..Je moet alleen wel met de power kunnen omgaan:mrgreen:

Er zit toch ook een spur bij zonder diff werking? Misschien is die gemonteerd?? De rijder uit het filmpje heeft een digitale zender, 0 of 1 :mrgreen:.

Persoonlijk denk ik dat deze onfortuinlijke rijder z'n (standaard) slipper lekker strak heeft staan. Dus het extra diff idd niet gemonteerd heeft.

Als we naar het wegedrag van de auto kijken..tja die staat wel erg strak en hoog..Mijn inziens..

conclusie. Deze persoon hecht geen waarde aan zijn wagen en dan met name de aandrijving door de slipper goed strak te zetten (blokkeren) dus deze persoon kan nu wat wheelies trekken maar dat zal allicht binnen no time voorbij zijn wanneer hij zijn aandrijving naar de verdoemenis draait:D

Tja...Zou natuurlijk nog zo'n filmpje kunnen plaatsen..Maybe to much.
Dezelfde persoon rijd dan (hoe verbazingwekkend) z'n hub aan gort:mrgreen:

conclusie. Deze persoon hecht geen waarde aan zijn wagen en dan met name de aandrijving door de slipper goed strak te zetten (blokkeren) dus deze persoon kan nu wat wheelies trekken maar dat zal allicht binnen no time voorbij zijn wanneer hij zijn aandrijving naar de verdoemenis draait:D

Een slipperclutch is er ook niet voor om wheelies te voorkomen.. als je hem zodanig los hebt staan dat die dat doet, is de slipperclutch constant aan het slippen, en zal het zeker kapot gaan.
een slipper is er alleenmaar voor om doodsklappen op de aandrijving op te vangen, voor de rest moet die gewoon stilstaan.

ja, maar als je bij hard optrekken de slipper al laat slippen, zal deze bij hogere snelheden ook slippen, gezien de weerstand van de auto dan ook groter is.
de enige reden om een slipperclutch in de aandrijving te hebben is om het snelheidsverschil tussen grond en rotatiesnelheid van de wielen op te vangen als een auto na een jump weer op de grond land. (dat wat veel FG rijders vaak een spur kost)

bij hard optrekken moet de slipper stil blijven staan, anders staat deze gewoonweg te los.

edit: zet de slipper maar zo dat je geen wheelies meer trekt, en ga een tijdje rijden op een droge asfalt plek. (dus geen ijs)
voel na een tijdje de tempertuur van je spur/slipper maar eens, je zult zien dat deze erg warm worden. dan heb je de slipper dus veel te los staan.
is hetzelfde als in een 1:1 auto veel gas geven, en dan de koppeling een beetje in trappen om niet al het vermogen naar de wielen te laten gaan. dat zie je toch ook niemand doen? :) zo bedoel ik dat dus.

ps: rijdt al ruim 8 maand met een ERBE op 6s Lipo. met nogsteeds de originele slipperclutch, en nog steeds het origineel meegeleverde 54T spur. wheelies trek ik nog genoeg met m'n Revo, maar voor landingen compenseerd de slipper. (zelfde met de Slash trouwens)
dus of je m'n verhaal nu gelooft of niet (boeit mij om eerlijk te zijn ook niet), het werkt perfect.

Laatst bewerkt:
dus of je m'n verhaal nu gelooft of niet (boeit mij om eerlijk te zijn ook niet), het werkt perfect.

klinkt een beetje gepikeerd. ik geloof je gerust en het is ook rete logisch wat je zegt. maar zoals hij met zijn niet-slippende slipper omgaat kan nooit goed zijn voor het ding want op deze manier krijgt de aandrijving ook gewoon grote krachten te verwerken. Je slipper laten verbranden schiet idd echter ook niet op. Dus zal de slipperclutch juist afgesteld zijn als hij staat zoals jij omschreef, maar een juiste rijstijl hoort daar ook bij;)
Ik ben trouwens benieuwd of de slipperclutchafstelling niet verloopt na bepaalde tijd, zoals bij de terra crusher van een jochie hier in de straat. Dit heb ik opgelost door een 2de moertje tegen de borgmoer aan te draaien en dan de 2 moertjes tegen elkaar in draaien. over problemen hiermee heb ik echter nog niks gelezen op het traxxas forum

@ rinaldo

ben jij nog van plan ok stock bandjes te kopen voor je 4x4?
als we stock klasse willen rijden op onze club dan is het wel een pre dat we allemaal dezelfde bandjes hebben..

als we dan wedstrijden rijden zal je alleen de swaybars + centerdif ff moeten verwijderen ( 5 minuten werk )

bigbores + alu hubs kunnen blijven zitten denk ik. daar rijd je toch niet veel sneller mee..

we hebben nu 5 a 7 clubleden die wel iets zien in een stock klasse bij de clubwedstrijden

we hebben allemaal een RTR 4x4, jij een PE

@ rinaldo

ben jij nog van plan ok stock bandjes te kopen voor je 4x4?
als we stock klasse willen rijden op onze club dan is het wel een pre dat we allemaal dezelfde bandjes hebben..

als we dan wedstrijden rijden zal je alleen de swaybars + centerdif ff moeten verwijderen ( 5 minuten werk )

bigbores + alu hubs kunnen blijven zitten denk ik. daar rijd je toch niet veel sneller mee..

we hebben nu 5 a 7 clubleden die wel iets zien in een stock klasse bij de clubwedstrijden

we hebben allemaal een RTR 4x4, jij een PE

Eeeey Eelco,

Ik wil zeker mee gaan rijden in de stock 4X4 klasse op de MVB!!
Mocht het nodig zijn hiervoor andere bandjes aan te schaffen..tja dan moet dat maar. Overigens geen idee of dit werkelijk verschil maakt op de baan. Natuurlijk moeten de swaybars er dan af. In beginsel heb ik niet de intentie het centerdiff te monteren. Maar misschien komen we hier "met z'n allen" wel op terug en maken we hier afspraken over.

Als we het hebben over stock klasse: Welke accu's gaan we gebruiken?? Rijden uit de doos zou in dit geval kunnen betekenen dat 8,4v NimH toegestaan is. Ben benieuwd! Maar we kunnen nog alle kanten op:mrgreen:

Grt, Rinaldo

Eeeey Eelco,

Ik wil zeker mee gaan rijden in de stock 4X4 klasse op de MVB!!
Mocht het nodig zijn hiervoor andere bandjes aan te schaffen..tja dan moet dat maar. Overigens geen idee of dit werkelijk verschil maakt op de baan. Natuurlijk moeten de swaybars er dan af. In beginsel heb ik niet de intentie het centerdiff te monteren. Maar misschien komen we hier "met z'n allen" wel op terug en maken we hier afspraken over.

Als we het hebben over stock klasse: Welke accu's gaan we gebruiken?? Rijden uit de doos zou in dit geval kunnen betekenen dat 8,4v NimH toegestaan is. Ben benieuwd! Maar we kunnen nog alle kanten op:mrgreen:

Grt, Rinaldo

ik denk dat het gewoon 2 cellen lipo word.. die heeft iedereen
jij toch ook?

Ja heb ik..al staan een tweetal nieuwe wel op het verlanglijstje;) 2S lipo en 8,4v NimH maakt overigens in de praktijk nagenoeg geen verschil, heb ik gemerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back