Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Woensdag avond even lekker aan het spelen geweest met een paar vrienden op een parkeerterrein. Ik had de dag ervoor het middendiff gevult met 120000k en het achterdiff met 7000k. Nieuwe ansmann wegbandjes erop en knalle. Zoals je ziet waren de powerslides niet gering. Dit was na 5 lipos haha:cool:

Foto0191.jpg

hoeveel olie in diff?

Ben nieuw in het RC gebeuren en al het nodige te weten gekomen via dit forum.
Ook voor wat betreft welke dikte olie in de differentielen. Echter kan ik nergens vinden hoe vol een differentieel moet zitten met olie.
Heb het middendif en het achterdif losgehaald i.v.m. bijgeluiden en omdat ze lichter dan voorheen met de hand zijn te draaien. Ik kan niets ontdekken wat kapot is dus ben ik benieuwd of het wat met de hoeveelheid olie te maken heeft. Er zit namelijk nog wel wat in maar ik weet niet of het genoeg is.
Ik rij met 3S lipo's en weet dat dat veel vraagt van de diffs.
Wie kan me helpen?

In dit filmpje wordt vanaf 2:15 aandacht besteed aan het vullen van een diff
Niet qua dikte maar meer van het checken en vullen van een diff:

Groeten,

Ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Na gisteren met de asso op astro, vandaag na het werk ook even samen met Kurt gaan rijden met de slashes op zand.

Hele andere discipline dan op astro en de wagen wordt daar dus hennig vuil :D.

Na enkele lipo's en een valpartij van mijne kant :rolleyes: tot de vastelling gekomen dat het gewoon pure fun is. Onze slash is een platinum 2010.
Kurt rijdt met de lichtblauwe slash, met pinion 14, centerdiff, hervulde diffs en shocks.
Ikzelf met de donkerblauwe slash, met pinion 14, slipper, standaard diffs en hervulde shocks. Nog geen tijd gehad om de andere diffs te hervullen / middendiff te steken.

Hieronder enkele filmpjes, met dank aan celifor om te filmen:

Laatst bewerkt door een moderator:
@stewie,leuk man die filmpjes,je ziet wel dat de shortcourse een hoge fun gehalte heeft.

Daarvoor is hem gekocht, een slechte landing of ne keer langs parcours geraken is allemaal niet zo erg met de slash :p. Met de andere auto's wordt serieuzer gereden.

Ziek gelachen gisteren.

Ben eigenlijk nog verrast met de snelheid waarmee je over het parcours kan rijden, het gaat toch nog behoorlijk snel voor zo een truck :D

Idd was super fun gisteren :D
Moeten we zeker meer doen, echter eerst poetsen die handel...
Man man ze zien uit :D

Heeft er iemand een gedacht wat wisselstukken er vlug stuk gaan aan een slash?
Dan weet ik wat ik moet aankopen om mee te nemen...

Wielhubs achter heb ik alu zitten...

Wat asjes bedoel je? volledige of het stuk dat uit het diff komt of het stuk wat naar de wielen gaat?

edit

dus de TRX6850 waarschijnlijk :D

Heeft er iemand een idee als de alu shocktowers een goede optie zijn? Gisteren kwamen constant de schroeven van de shocks los in de shocktower :(

Laatst bewerkt:
Yep, dat zei ik toch :-)

Een klein druppeltje CA lijm op de kop van de schroef waar ie het plastic raakt doet wonderen ! Zeker niet op de schroefdraad zelf, anders draai je het plastic geheel kapot op het moment dat ie een keer los moet. Blauwe loctite gaat ook, maar geldt hetzelfde voor als met CA lijm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back