Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok dan,ik wel elk gat:p

tja hier thuis is het droog,en op de baan is het nog te nat.
dus laat hem thuis wel eens uit alleen is dat na 5 min ook wel weer zat.

Matige kwaliteit van foto, maar dit is het verschil tussen gebruikte calibers en de nieuwe caliber v2 (bredere) versie.

foto0443d.jpg

Breder dus en wat groter in omtrek, maar dat is mijn eigen schuld :)

nog even een vraag over lipo's .........

stond ergens in het forum dat op de baan een 2s beter is en voor de rest kan je een 3 s nemen ... maar in iedergeval minimaal een 40 c.

nou twijfel ik tussen zippy en turnigy, beiden hardcase (hobbyking) ...... heeft iemand ervaring met deze 2 .....

Ik heb zo'n vermoeden dat er een aantal slash rijders vanavond zeik en zeiknat zijn geworden :sleeping: Was wel weer gezellig jongens! :D Hopelijk tot een zondag

haha... het viel eigenlijk wel mee...

We waren snel genoeg van de baan af en hadden 80% in de auto staan dus het laatste moesten we in de regen in de auto proppen..

Jij was precies op tijd weg kerel... hopen dat het zondag mooi is en droog natuurlijk

hallo,ik heb een vraag

mijn vraag is er staat op de traxxas site info over de tandwielen,snelheden en accu,s

dus ik zag er staan dat als je tandwiel verhouding 18/54 is dat hij 40mph gaat met de standaard accu en met een lippo gaat hij 40 mph als je tandwielen 19/54 zijn

zou ik misschien de tandwielverhouding 18/54 kunnen doen met een lippo 2s ?
of kan dat niet ?
ps hoe snel zou hij gaan ?

gr

hallo,ik heb een vraag

mijn vraag is er staat op de traxxas site info over de tandwielen,snelheden en accu,s

dus ik zag er staan dat als je tandwiel verhouding 18/54 is dat hij 40mph gaat met de standaard accu en met een lippo gaat hij 40 mph als je tandwielen 19/54 zijn

zou ik misschien de tandwielverhouding 18/54 kunnen doen met een lippo 2s ?
of kan dat niet ?
ps hoe snel zou hij gaan ?

gr

Wat voor motor esc combi heb je in je auto? rijd je op zand of weg?

Volgens je gebruiksaanwijzing kan dat.
En hij rijdt dan net iets trager dan 40 mph.
Goed de gebruiksaanwijzing lezen en logisch denken, of ben ik gek??

of deze gebruiken:
R/C Calculations

Differential Ratio: 2.8461538461538463
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 54
Pinion Tooth Count: 18
Total Voltage: 7.40
Motor KV: 3500
Tire Diameter (inches): 4
Tire Ballooning (inches): 0
Motor Current Draw: 0
Motor Coil Resistance: 0
Spur/Pinion Ratio: 3 : 1
Total Ratio: 8.53846 : 1
Tire Circumference (inches): 12.57 inches (319.19 mm)
Rollout: 1.47:1
Total Motor Speed: 25900 RPM
Vehicle Speed: 36.1 mph (57.98 km/h)
Effective KV Value: 3500

Laatst bewerkt:
Omdat ik diverse antwoorden online vindt op fora, stel ik de vraag maar even hier voor de duidelijkheid.

Welke diff olie ( WT / CPS waarde ) gebruikt traxxas in het voor- en achter diff?
Mijne is namelijk aan vervanging toe.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]The sealed differentials can be fine-tuned with different oil weights. The front diff comes filled with SAE 30,000W oil and the rear diff is filled with grease.

Traxxas Slash 4x4 RTR

Je reageerde al 'te' snel, wilde dit nog net even aan mijn post toevoegen haha :P

Kan ik er vanuit gaan dat het klopt wat daar staat?
[/FONT]

te snel gelezen, ik dacht dat je shock oil wilde weten.
Als je een goed aantal keer gereden hebt kan je er vanuit gaan dat er niet heel veel meer in zit want die diffs zijn niet echt ontzettend vloeistof dicht. Kan me niet meer herinneren hoe dik de smurrie was toen ik ze open maakte. Er zat bij mij iig niet veel meer in.

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt, daarom wil ik het ook vervangen.
Wat me wel al opviel is dat geen enkel schroefje nog echt 'klemt' maar allemaal doordraaien. Hierdoor zal de olie er dus ook sneller onderuit komen denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back