Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Duiker

Enkele weken voor het eerst gereden met de 4x4 op de baan in DenHaag.

Op standaard banden prei het met de sneeuw en koude temperaturen wel Alsof ik op ijs reed.

Toen snel de JCONCEPTS goosbumps gemonteerd, en die waren super.

Komende week krijg ik (en bricks) een 4 sets verschillende banden binnen, dus dan kunnen we je nog meer informeren over hoe en wat
(traxxas in S1 cpmpound en hpi attk en trepador banden in supersoft compound en als het goed is ook een setje proline)

met het vochtige weer wat we nu nog hebben is voor op MVB de standaard mee geleverde band prima.

zelf heb ik nog de proline calibers sc m3 voor eventueel no-nitro of op een droge baan bij MVB

ik heb nog niet gereden met deze calibers, kan je nog niet vertellen of dat een goede keuze is.

ook heb ik de goosebumps , rijd ook erg goed op kunstgras .

verder heb ik nog niet gereden op alle banen van no-nitro en ken de ondergronden niet.
ik heb gehoord dat het voornamelijk kunstgras is. maar daar heb je ook 1000 soorten in dus precies weet ik het niet

maar je moet het zoeken in de hoek van

calibers sc m3 of m2 ( m2 is harder )
goosebumps ( alleen supersoft )
bowties sc m2 of m3

Ik volg dit forum stiekem al een tijdje en mijn volgende aankoop moet slash 4X4 worden.

Net heb ik huilend de winkel van RC Central ::RC-Central Online shop:: verlaten. Hij had nog ZES exemplaren op voorraad in alle kleuren en geuren. Neeejjjj Dus voor de gene die nog op zoek zijn, sla je slag.

Als dat tip 1 is dan is tip 0 : Koop een tempgun / temperatuur meter (kleine investering en groot gemak)! Meten is weten en als je dingen weet kun je de auto pas echt goed afstellen.

Zoals murky123 aangeeft, kwestie van proberen en kijken wat voor jou werkt aangezien er te veel variabelen zijn om te kunnen zeggen dat de ene gearing beter is dan de andere.

OK zal ik doen maar waar kan ik zo'n temperatuur meter kopen ?en is dat speciaal voor electro?

alvast bedankt voor de tip :)

@ Duiker

Enkele weken voor het eerst gereden met de 4x4 op de baan in DenHaag.

Op standaard banden prei het met de sneeuw en koude temperaturen wel Alsof ik op ijs reed.

Toen snel de JCONCEPTS goosbumps gemonteerd, en die waren super.

Komende week krijg ik (en bricks) een 4 sets verschillende banden binnen, dus dan kunnen we je nog meer informeren over hoe en wat
(traxxas in S1 cpmpound en hpi attk en trepador banden in supersoft compound en als het goed is ook een setje proline)

@ Blote voet:)

Thanks hoor heel graag jullie bevindingen. Kopen jullie dan voor al die banen ook wielen of haal je ze er elke keer weer af?? Welke wielen moet ik dan aan denken?

Groet De Duiker

banden

@diver

De meeste velgen moet je de banden lijmen.

Proline heeft een set beadlock velgen.

Ik adviseer om de banden gewoon te lijmen, kun je veel gemakkelijker van banden wisselen als je geen grip blijkt te hebben op een baan

Dus de track in oss en berghem is niet zo'n fantastische baan om met je Slash naar toe te gaan?? Toch te lomp?

ja ligt eraan of je wil racen of wil toeren!
kijk eens bij ze op de site dan heb je een beetje een indruk.
maar die buggy jumps daar ben ik mischien te voorzichtig en had wind tegen en dat helpt ook niet.
er staan wat filmpjes van me op youtube,en omdat ik nu via de ps3 op het forum zit kan ik even geen linkjes plaatsen.
ps er staan ook al wat filmpjes van me baan erop.

@Vinny
Money money money it is not so funny, dus... ik had er GRAAG eentje meegenomen. Aangezien ik wel eens reacties heb gezien van andere dat ze op zoek zijn.....vond ik een berichtje wel de moeite waard.

owh opdie manier, daar heb ik ook altijd last van, de portomonee werkt niet altijd mee. maar kano niet uit je post opmaken waarom niet meegenomen, vandaar;)

ja ligt eraan of je wil racen of wil toeren!
kijk eens bij ze op de site dan heb je een beetje een indruk.
maar die buggy jumps daar ben ik mischien te voorzichtig en had wind tegen en dat helpt ook niet.
er staan wat filmpjes van me op youtube,en omdat ik nu via de ps3 op het forum zit kan ik even geen linkjes plaatsen.
ps er staan ook al wat filmpjes van me baan erop.

Ik ga hier en daar wat rond kijken maar track rijden lijkt me erg leuk om te doen! Bij mij in de buurt hebben we een mooie plas waar ze ook zand afgraven/uitgraven/opzuigen of weet ik veel maar daar kun je ook lekker rond scheuren!

Misschien een goed idee om met onze bolides een dagje op de track te vermaken? Ik heb ook geen flauw idee hoe het daar werkt!

Mamba setje is volgens mij niet waterdicht.

VXL overigens ook niet 100%, volgens de berichten in dit topic. Dus pas daarmee op;)

Mamba setje is volgens mij niet waterdicht.

VXL overigens ook niet 100%, volgens de berichten in dit topic. Dus pas daarmee op;)

mambamonster is idd niet waterdicht,
maar met de VXL heb ik nog nooit problemen gehad,
mijn ruster vxl heb ik nog in de gietende regen gereden en in sneeuw nog nooit problemen mee gehad, ik blaas hem wel elke keer na de rit uit met de compressor ,

maar met mijn e-revo met mmm zou ik dat niet proberen,

Houden zo...maar een gewaarschuwd mens....vul maar in

Off-topic: Moet het ff kwijt. Net een grote doos met (Vintage)Tamiya auto's gekregen:o. Een On-Road Alfa Romeo DTM, Grashopper, Monster Beetle, Hornet en een 4x4 Manta Ray... Allemaal uit de jaren '80/'90. Met zenders, laders en accu's. (voor wat de laatstgenoemde nog waard zijn)

Ik ga me wel vermaken tot m'n 4X4 binnen is:p:o:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Houden zo...maar een gewaarschuwd mens....vul maar in

Off-topic: Moet het ff kwijt. Net een grote doos met (Vintage)Tamiya auto's gekregen:o. Een On-Road Alfa Romeo DTM, Grashopper, Monster Beetle, Hornet en een 4x4 Manta Ray... Allemaal uit de jaren '80/'90. Met zenders, laders en accu's. (voor wat de laatstgenoemde nog waard zijn)

Ik ga me wel vermaken tot m'n 4X4 binnen is:p:o:mrgreen:

Gelijk een plankje maken om ze op te zetten en niet meer wegdoen.

(zou ik iig doen :wink:)

Doordat de revo de banden buiten de kap heeft, valt de hoeveelheid water onder de kap reuze mee. Je kunt eventueel nog een klein schermpje om de esc doen. Een beetje regen kan imo geen kwaad.
Met de slash (zonder innertray) is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back