Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
geweldig..

ik hoop alleen dat de baan een beetje droog is, anders maakt het niet uit waar mee je rijd. staan we allemaal vast in de blubber..hahaha

Ahh, dat is nog eens een mooie POWNED :cool:

Wie zou dit winnen?
Een 2WD (RWD) vs een 4WD met center diff met voldoende grip voor beide??

2wd lijkt me, minder last van onderstuur. (uitgaande van even goede coureurs in beide auto's. en dezelfe power van de motor, en hetzelfde chassis, zodat wegligging geen rol speelt uiteraard.)

Ik verwacht trouwens wel dat het middendif behoorlijk zal helpen om de aandrijfassen heel te houden. dat wat 'teveel' op de achterwielen zou komen, gaat nu naar de voorwielen, welke gaan slippen. ook het remmen zal minder hard gaan. heb het gezien bij de Revo, verwacht hier precies hetzelfde. :)

Ik verwacht trouwens wel dat het middendif behoorlijk zal helpen om de aandrijfassen heel te houden. dat wat 'teveel' op de achterwielen zou komen, gaat nu naar de voorwielen, welke gaan slippen. ook het remmen zal minder hard gaan. heb het gezien bij de Revo, verwacht hier precies hetzelfde. :)
+ een betere acceleratie

@vonkentrekker dank je wel,dan doe ik het nog niet zo verkeerd want zo denk ik erook over.
en met wedstrijd ga je zeker verder dan check je alles zodat je geen onverwachte dingen tegenkomt.

@power slash mischien in de toekomst dat ik mee ga doen.
maar op dit moment geen vervoer en wil niet afhankelijk zijn van een anderen.
mischien dat ik dit jaar bij mach meedoe om te kijken hoe het bevalt.
maar das nog redelijk ver weg dus heb ik nog zat tijd om een beetje te oefenen.

Tijdje terug ging het over het vervangen van de drive-shaft. Daar is ook een tutorial van:
TRX Knowledge Base - [How To] Install u-joints

Traxxas Tutorial - U Joints - Traxxas Online Community
als ze nu bij elke rtr auto nu eens een dvd bij doen met al die makkelijke tips.

want ik zal maar niet zeggen hoe ik die dingen verving!
en het staat ook nergens in de gebruiksaanwijzing duss...
en niet iedereen surft als en pro over dat internet:rolleyes:

maar ben weer wat wijzer hoe we dat gereedschap van hun kunnen gebruiken,ik heb er de slipperclutch mee vast gezet een een paar armpjes versteld maar voor de rest was ik ernog niet uit:mrgreen:

+ een betere acceleratie

Beter als in, beter controleerbaar, neem ik aan?
Sneller zal het niet per se zijn, omdat je veel kracht van de achteras af haalt. maar goed, doet er ook niet toe, een auto word er iig een stuk rustiger van. blijft off road net wat rustiger rijden bij hobbels. (springt niet meteen alle kanten op.)

Beter als in, beter controleerbaar, neem ik aan?
Sneller zal het niet per se zijn, omdat je veel kracht van de achteras af haalt. maar goed, doet er ook niet toe, een auto word er iig een stuk rustiger van. blijft off road net wat rustiger rijden bij hobbels. (springt niet meteen alle kanten op.)

ik heb het met eigen ogen gezien. het verschil
op onze club is er inmiddels 1 met een centerdiff.
als het rechte stuk wat hobbelig is bij voorbeeld heb je wat wisselend grip voor of achter , beetje afhangelijk van wegligging en gewichts verdeling van de auto op je 4 wielen
zonder center diff had je altijd overal evenveel power, ook op de momenten als je ergens ( voor of achter ) wat minder grip had.
dat resulteert in verlies, slip van je wiel

met het centerdif word je vermogen netjes verdeelt wat te zien is in een mooie constante acceleratie
minder verlies

let wel : dit is het verschil op offroad geconstateerd.

dat is al gebeurd. diffs, sways zijn inmiddels toegestaan omdat nu ook 2 leden een hongnor hebben en het is onmogelijk om zonder problemen een stock traxxas slash 4x4 klasse te maken.
het is dus een gewone shortcourse 4x4 klasse geworden met bijbehorend regelement
wil je ons regelement weten moet je mij maar even een pm sturen of even de clubmail afwachten
we hebben nu 8 x een slash 4x4 ( waarvan minimaal 2 een PE ) en 2 x een hongnor 4x4 op de club en de eerste clubrace moet nog gereden worden.

Dat wordt een lekkere drukke boel dan...Mooi zo!

Zodra m'n 4x4 binnen is wordt het weer knallen. Als het goed is nog een weekje. Pakjesboot 12 is er bijna. Nu nog hopen dat de douane een beetje opschiet:rolleyes:

Vreemd, ik heb juist een andere ervaring met het middendif in mijn revo. Het rijgedrag wordt er inderdaad beter van (anders hadden die snelle auto's ze er ook niet inzitten), maar de acceleratie wordt juist wat minder. Want het nadeel van een diff is per definitie dat de aandrijving gaat naar het wiel met de minste grip. Door te spelen met de dikte van de diff vet kan je dat beinvloeden. Maar ik merk (op kunstgras) dat ik acceleratie verlies door de slip op mijn voorwielen. Ik zou nog eens een keer dikker vet erin moeten stoppen, maar dat komt bij de volgende revisie wel.

Het is niet alleen een kwestie van dikker vet / olie in het middendiff ......
Als je teveel power naar de voorkant krijgt ga je zeker eerst je middendiff aanpassen maar ook voorin zal je moeten zorgen dat er niet teveel power naar 1 wiel toe gaat.

Dit is ook waarom er bij Buggy's & Truggy's zoveel gewisseld wordt met Diffs. De wagens worden elke keer weer aan de omstandigheden aangepast van de baan maar ook de buitentemperatuur.

als het rechte stuk wat hobbelig is bij voorbeeld heb je wat wisselend grip voor of achter , beetje afhangelijk van wegligging en gewichts verdeling van de auto op je 4 wielen
zonder center diff had je altijd overal evenveel power, ook op de momenten als je ergens ( voor of achter ) wat minder grip had.

met het centerdif word je vermogen netjes verdeelt wat te zien is in een mooie constante acceleratie
minder verlies

Hmm, je zou verwachten dat je met een centerdiff juist meer verlies zou hebben, gezien al het vermogen theoretisch naar 1 wiel zou kunnen (wat doorslipt)
Ik heb zelf een centerdiff in m'n Revo zitten, die rijdt hierdoor wel een stuk stabieler/rustiger over de baan. met name de stukjes waar veel hobbels zitten. de auto word er iig een stuk bestuurbaarder door.
maar goed, de e-Revo op 6s lipo heeft meer dan genoeg power, dus die van m'n kameraad is nog net zo snel zonder middendiff. :p

minder verlies

Ik denk dat het egalere rijden niet zo zeer komt door het verdelen van de grip. Sterker nog, omdat het zo werkt dat het wiel dat geen grip heeft alleen maar harder gaat draaien wordt de verdeling van de grip alleen maar verslechterd. Wat maakt dat ie egaler rijdt is volgens mij juist het feit dat als het wiel ineens WEL weer grip krijgt het niet ineens een klap voortstuwing genereert waardoor de auto uit balans en zelfs uit koers raakt. Iets dat je geod kon zien bij de 2WD. Het werkt dan ook alleen goed als de de viscositeit van je diff olie in orde hebt. ik las ergens dat de ideale verdeling (all round) iets van 100kWT in het center diff en 5-7 kWT in het voor diff en 7-10kWT in het achterdiff.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back