Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
jaja en dan is het zo ver....gisterenavond heb ik de mijne opgehaald:D Dus nu alle kleine dingetjes nalopen en de jconcepts overtray pas maken en dan kan het feest beginnen!

@djleonardo: bedankt!:)
 
haha dankjewel slashbasher. Ik ben bezig met de overtray op maat te knippen. Ik probeer hem ietsjes lager uit te knippen dan aangegeven staat op de overtray, zodat ik meer ruimte overhoudt eronder en dus meer lucht ook voor de regelaar en motor overhoudt. Op de motor komt een koelblokje en ik was ook al begonnen aan de krimpkousmethode voor de as. Ik zal eens kijken hoe ver ik kom vandaag,want ik ga nu eerst verder met schoolopdrachten:)
 
geweldig weer een hoop blije mensen;)

mannen veel plezier ermee en gaat hem maar eens uitlaten.
wel effe net als robin voorzorgsmaatregelen nemen anders is het testwerk voor niks geweest:rolleyes:

sinds ik met me huifkar rij ook veel minder last gehad kwa rommel.
nu nog eens wat vaker de achterkant eraf halen en alles schoonspuiten en dan weer invetten.
want daar ben ik wel achtergekomen,als je iets doet moet je geen half werk leveren.
het zijn maar 4 schroeven extra en dan kan je er pas goed bij.

eerst deed ik dat maar zo'n 1 keer in de week of als het kapot was.
want ik reed het ook eerst liever kapot voordat ik onderhoud pleegde!
maar doormiddel van de goede tips hier en het hardleerse van mezelf ben ik er toch wel achtergekomen dat me portomeniks dat niet leuk vind.
want geld uitgeven is niet altijd leuk:mrgreen:
 
haha RCW veel plezier bij djleonardo, het is een vriendelijke gozer.
De overtray is inmiddels bijna uitgeknipt. Alleen de koelsleuven ga ik nog open maken.
Ik had ook nog een vraagje. Ik was van plan om de voorkant van de overtray ook open te maken. Dan kom er lucht door de shocktower onder de overtray. Volgens mij wordt er dan nog steeds geen rommel van de wielen naar binnen gegooid. Heeft iemand hier echter andere ervaringen mee?
Ook ik had veel speling op de middenas (van voor naar achter). Ik heb dit opgelost met een klein stukje brandstofslang van mijn nitro wagen.
Wat betreft de krimpkousmethode...ik heb de verdikking ietsjes langer gemaakt dan dat ik tot nu toe op foto's heb gezien, vanwege de ovale vorm van het gat. Ik heb het precies zo gemaakt dat de stuurhevels net niet aanlopen tegen de verdikking.

@ slashbasher: heb je die gaatjes onderop aan de achterkant al dicht gemaakt? dit zijn uitlekgaatjes voor water....maar ook INlekgaatjes voor zand haha...dus als je niet door water rijdt is dichtmaken misschien handig.
Zou je mij ook eens de exacte locatie van jou (en het baantje) willen doorsturen. Want Oss is volgens mij niet zo ver bij mij vandaan.
 
Ik kan nog ff niet rijden want ik heb de verkeerde kap gekregen. Een Greg Adler i.p.v. de AmsOil. Blijkt iets met en licentie te zijn die nog niet rond was en dus zijn alle Amspils Adler geworden :-(...
Ik wil de Adler verkopen en wachten tot ze het geregeld hebben want ik moet en zal een AmsOil/LucasOil duo hebben :rolleyes:

(en een Gulf/Martini duo natuurlijk :cool:)
 
Euhm, die word tegelijkertijd gemaakt met mn koppeling... Vanwege drukte bij mn specialist duurt het nog wel ff... :sleepy:
Ik denk dat de boosdoener toch het chippen is! Aangezien de turbo al niet het sterkste punt is en ik het kleinste type koppelingsplaat gebeuren heb zijn we denk ik iets tever gegaan met chippen....
Binnekort een afspraak maken bij Supro om um weer terug naar de fabriekswaardes te brengen of aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
Maar de 1/1 kost toch allemaal net een tikkeltje meer... ;) en nu echt weer :ontopic:
Ben ondertussen meer op dit forum bezig dan op de andere....
 
Laatst bewerkt:
ik snap eerlijk gezegd niet zo wat iedereen met zon overtray heeft.
volgens mij doet het ding meer kwaad dan goed.

als je lekker bezig bent met je auto, word het spulletje toch al aardig warm. en dan nog zon overtray erop, dat doet de boel alleen maar sneller opwarmen.

tuurlijk snap ik dat je rommel uit je auto wilt houden. maar ik denk dat het nog steeds beter is om de 2 bekende punten van de auto af te dichten.
i.p.v. een overtray.

we gaan straks lekker de zomer in , graadje of 20 buiten. hoe wil je de boel koel houden?

mensen zitten nu al te stoeien met koelblokken en fans op hun regelaar / motor. nu het nog koud is buiten..
 
ik snap eerlijk gezegd niet zo wat iedereen met zon overtray heeft.
volgens mij doet het ding meer kwaad dan goed.

als je lekker bezig bent met je auto, word het spulletje toch al aardig warm. en dan nog zon overtray erop, dat doet de boel alleen maar sneller opwarmen.

tuurlijk snap ik dat je rommel uit je auto wilt houden. maar ik denk dat het nog steeds beter is om de 2 bekende punten van de auto af te dichten.
i.p.v. een overtray.

we gaan straks lekker de zomer in , graadje of 20 buiten. hoe wil je de boel koel houden?
mensen zitten nu al te stoeien met koelblokken en fans op hun regelaar / motor. nu het nog koud is buiten..

net effe door heel het draadje gevlogen om te kijken naar dat plaatje of linkje waarop dat afdekplaatje opstaat voor je slipper af te dekken.
maar krijg het niet gevonden iemand de link bij zijn favo staan?
ik weet iemand had dat met een binnenband heeft opgelost en dat ergens had gepost,had dat bij me favo staan maar omdat me harde schijf kapot is gegaan ben ik nu alles weer terug aan het halen.

en murky heb je dat stukje groene pen er nog tussen zitten?
want als die flex er bij jouw niet meer is heb ik mischien mijn probleem gevonden.
want dat is de enigste aanpassing die ik nog niet had gemaakt.
heb je linkje wel gevonden van de ceramische lagers.
 
net effe door heel het draadje gevlogen om te kijken naar dat plaatje of linkje waarop dat afdekplaatje opstaat voor je slipper af te dekken.
maar krijg het niet gevonden iemand de link bij zijn favo staan?
ik weet iemand had dat met een binnenband heeft opgelost en dat ergens had gepost,had dat bij me favo staan maar omdat me harde schijf kapot is gegaan ben ik nu alles weer terug aan het halen.

en murky heb je dat stukje groene pen er nog tussen zitten?
want als die flex er bij jouw niet meer is heb ik mischien mijn probleem gevonden.
want dat is de enigste aanpassing die ik nog niet had gemaakt.
heb je linkje wel gevonden van de ceramische lagers.

ja. ik heb nog steeds dat groene stukje pen er tussen . geen problemen met de zogenaamde mindere flex. afgelopen zondag toch aardig wat flinke nosedives, cartwheels, en weet ik veel wat meer. geen enkel probleem en mijn plastic drive hub is nog als nieuw.

het gat in het chassis waar de blauwe aandrijfas naar buitenkomt heb ik met een stukje fietsband en CA lijm aan de buitenkant van het chassis afgedicht

het gat bij de slipper : ik heb van het zwarte foamblokje wat meegeleverd word in de batterytray een stukje afgesneden en pas gemaakt en weer gelijmd op de driveshaft cover.

de rearbulkhead heeft onderin 2 kleine gaatjes. traxxas zegt voor afwatering. deze kun je ook dichtmaken, dat scheelt ook weer wat zand/gruis bij je centerdiff of slipper.

4 simpele mods. die bijna niks kosten en heel wat ellende kunnen besparen

ik heb er wel fotootjes van. maar die zijn thuis op mijn pc. ik zit nu ff op mijn werk.
ik kan de fotootjes wel weer opnieuw posten desgewenst ( vanavond )
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de foto's wel heel graag zien!!

Afgelopen weekend voor het eerst echt met de 4X4 gereden tijdens de Rally Cup helemaal geweldig hoor!!!

Wel 1 heel groot nadeel kan nu al een nieuwe kap gaan kopen das een beetje jammer. Aan de achter kant links en rechts helemaal ingescheurd!

Welk merk kap hebben jullie en welke zijn STERK???
 
haha laat ik nou zojuist precies dezelfde mods hebben gedaan.

krimpkous
krimpkousmod.jpg


brandstofslang
middenasmod.jpg


klein beetje constructielijm (wel even de onderkant dichtplakken tijdelijk zodat de lijm er niet uit loopt)
afwateringsgaatjesmod.jpg


slipperclutch modje
slippermod.jpg


en de jconcepts body is ook pas. Helaas moet ik murky daarin denk ik nu al gelijk geven. De motor wordt erg warm na slechts 8 minuten rijden op straat. En dat terwijl ik de voor en achterkant open heb, en ook alle koelsleuven op eentje na. hmm...denk denk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top