Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gave body, van mister Traxxas himself volgens mij he?

Ik ben echt benieuwd hoe mijn ricer het doet tegen een 4x4:mrgreen:.

Zal toch ook eens het diff moeten gaan dichten want je verliest echt alle drive als hij een pootje licht.

he?
had je ook je motor kapot gekregen??
wat heb je ondertussen nog niet kapot gekregen aan je auto?
ik vraag me toch echt af hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt hoor..:confused:

ja doordat ik me eerste motormount had omgesmolten en ik niet goed had gekeken want er paste gewoon een lager in al zat die een beetje schuin:cool:

en daarmee volgas op een open vlakte flink de ene lipo naar de andere leegrijden tot ik ze alle 5 leeg had:mrgreen:
en niks geen bescherming had gebruikt dus hij heeft genoeg steentjes,takjes en zand gezien:rolleyes:

en toen nog even op de baan gereden tot me motor vast liep:(
tja zo doe je dat:p

ja doordat ik me eerste motormount had omgesmolten en ik niet goed had gekeken want er paste gewoon een lager in al zat die een beetje schuin:cool:

en daarmee volgas op een open vlakte flink de ene lipo naar de andere leegrijden tot ik ze alle 5 leeg had:mrgreen:
en niks geen bescherming had gebruikt dus hij heeft genoeg steentjes,takjes en zand gezien:rolleyes:

en toen nog even op de baan gereden tot me motor vast liep:(
tja zo doe je dat:p

maarre is dan niet gewoon het lager kapot, het lager wat in je endbell zit. waar het asje uit de motor komt.
heb je die motor nog? al uit elkaar gehaald?

ja dat zei djleonardo ook al tegen me
maar had toen de motor al terug gebracht.
tja dat heb je als leek en meteen verslaafd aan dat ding en dan nog teveel vrije tijd:mrgreen:

een paar modificaties

4439125760_d80ec80f5d.jpg

hier zie je dus een aantal modificaties.
  • het groene stukje wat over de drivehub ziet om de speling op te heffen en daardoor eventuele slijtage aan de kunstof drivehub te minimaliseren
  • heatsink + tornado fan om van de zomer de motor een paar graden extra te koelen
  • ezrun regelaar voor wat meer instelmogelijkheden + de mogelijkheid om mijn 5.5T te gebruiken in de slash
  • klein stukje foam op maat gesneden om het gaatje bij de slipper af te dichten
4438346021_b793d30ac8.jpg

• swaybar setje van hotracing ( de traxxas swaykit kon ik zo snel niet vinden )
  • proline calibers sc geeft betere grip op onze baan
  • bigbore shocks . tja de alu kapjes zijn ideaal
  • badhorsie shock-socks. bescherming tegen stof en troep wat als aanslag blijft kleven aan je zuigerstang en dus je o-ringen sneller doet slijten
verder heb ik nog
  • tijdelijke 12kg towerpro metal gear servo ( ace ds1015 onderweg ). de stock 3.5kg servo is echt niets waard
  • personal transponder
  • blauwe losi veren achter. lineare vering, ik vind het een verademing
  • donkergroene losi veren voor. idem
  • en het gaatje bij de uitgang van de centerdrive shaft smaller gemaakt met een stukje fietsband

Laatst bewerkt:
die veren hoor ik inderdaad ook veel negativiteit over. Maar in welke zin merk je dit nu werkelijk op het circuit? (waar ik dus nog niet gereden heb) Op welke manier gedraagt de wagen zich dan hinderlijk met de standaard veren?

@robin.

de stock veren + olie zijn nogal aan de softe kant. voorheen loste ik dit op met stuggere progressieve veren en dikkere olie.
gevolg daarvan is dat de auto ook heel langzaam veert en zwaar

stel je hebt een hobbelig recht stuk en je raast daar met volgas overheen dan kan het gebeuren dat je auto nog aan het uitveren is terwijl het volgende kuiltje of hobbeltje alweer opgevangen moet worden.
met lineare veren vind ikzelf dat de shocks wat sneller in en uitveren

afgelopen zondag voor het eerst met lineaire veren gereden en ik vind de auto een stuk rustiger overkomen. ( dat is mijn belevenis )

@murky

oke...dus ik moet me erbij inbeelden dat op een hobbelig recht stuk het dus voor kan komen dat de wagen opeens uit koers schiet vanwege het feit dat de vering op dat moment te traag is om de volgende hobbel op te vangen? Dat zou niet handig zijn dan haha. Voorlopig rijd ik nog even met de standaard veren, aangezien ik toch niet de beschikking heb over een baantje...maar van de zomer wil ik nog wel eens bij MVB komen kijken waar jij ook rijdt. Leek me een heel mooie baan zoals ik zag in jouw filmpjes op youtube.

hmmmm... volgens mij heeft er hier iemand niet geslapen na z'n nachtdienst. Hoe is het met je oogleden? loop je d'r op?:mrgreen:

Hahaha:p Nog net niet...Normaal gesproken slaap ik nog even na een nachtdienst. Nu moest en zou ik de Slash even bij je op komen halen...;)
Wil de Slash in orde hebben zodat ik volgende week weer eens kan gaan "MVBen".

Ik zal morgen even een paar foto's posten....Damn! Wat is dat ding (nog) mooi....Op naar een meeting?

Laatst bewerkt:
Ben ook maar begonnen:
dsc8751s.jpg

En dan gaat het een beetje deze kant op zeg maar:
dsc8752s.jpg

Maareh, ben nu te moe pm verder te gaan.:sleepy:

Buurmanbaasje, je VXL zet komt eraan.

@Murky,

je mod op de tussen as heeft weinig geholpen , er is al van alles tussen gekomen.;)

4439125760_d80ec80f5d.jpg

Gat dicht maken bij slipper zie ik niet in wat daar het nut van is , tot nu toe geen probleem ermee.
Tis wel leuk om alles af te sluiten maar alle rommel wat er nog in komt kan er nu haast niet meer uit , dus kan op grotere schade.

Heb nu de bigbores gemonteerd en als goed zijn afgevuld blijft er weinig rommel "kleven"aan de schoks,en die slijtage aan je o-ringen :confused:ach zal zeker wel helpen :rolleyes:Was in de bigscale scene al een jaar of 2 terug een hype , maar daar was iedereen weer redelijk snel van af gestapt.

Enig wat absoluut een aanrader is ,is de stuurservo , te zwak , de centeras dichtmaken aan de voorzijde en de sway bar , en bigbore's:cool:

Van de ventilator op je motor is ook een leuke mod, die gaat er , in tegenstelling eerder , ook bij mij erop komen,de VXL ESC is al voorzien van de extra koeling.

Zo blijven we de 4x4 maar verbeteren, en verbeteren:rolling::infinity:

Laatst bewerkt:
ja dat gat bij de slipper afsluiten weet ik ook nog niet, want ik zag gisteren ook wat anders. Wanneer je de complete achterkant eraf haalt zie je een sleufgat zitten in het grijs chassis net onder de stalen middenas-meenemer.
Als je de wagen weer in elkaar zet valt hier de slipperclutch behuizing wel in, maar ik kan me voorstellen dat op deze plek toch altijd wel zand binnendringt.
Dat komt dan dus direct ook bij het voorste lager van de slipperclutch terecht via het sleufgat.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg uitleg? Weet niet zeker of het zo is, het is een beetje een suggestie:) Maar ik probeer uit te zoeken waarom dat lager bij een aantal mensen opgevreten wordt.

Misschien reden die mensen met een "opgesloten"tussenas, dus hebben ze de speling weg gehaald.
Gisteren nog even een check gedaan, het vuil wat zicht rondom de slipper heeft verzameld viel wel mee.En dat na een aantal ritjes op de zandoverslag....
:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back