Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
centerdiff

wie van jullie rijd met het centerdiff met de standaard 100K stroop die er in zit?

geen beginnen aan met die 100K veeeeeeeeel te dik

Ja, ik heb ermee gereden maar alleen op straat en ik was vergeten het lager over te zetten (hoe dom) dus hij ratelde een beetje. RTFM zeggen ze dan. Maar nu krijg ik het cengterdiff er niet lekke in. Ik heb dat plastic ringetje erin zitten en het lager nu wel overgezet maar als ik 'm dichtschroef loopt de achterkant van het diff aan tegen de behuizing van het achterdiff en het loopt allemaal heel stroef. Heb alle wel 10x gecontroleerd en toch krijg ik he niet beter. Jullie hebben die ervairing niet neem ik aan?

Maar de reactie van de auto op het centerdiff is op straat met 100kWT iig subliem! Gisteren zonder diff gereden en dat is idd toch minder. Als ie grip verliest (nattigheid gaat ie sneller spinnen) Maar het staat hier en daar ook dat hoe meer grip op de ondergrond hoe dunner de diff olie moet zijn.
Als je dunnere diff olie hebt kan je het er gewoon bijmengen om het dunner te maken. Ik las ergens dat 50 kWT wel een mooi uitgangspunt is

truck of the year 2010,
Traxxas - Platinum Editon - Comparison Chart

maar waarom een 3e versie:confused:
en had er dan meteen andere aandrijf assen ingedaan ipv dat plastic poppenspul.
ok het is goedkoop te vervangen,maar als je veel rijd op zwaar ondergrond kan je bijna elke week nieuwe halen:(

ik heb met de andere truck alleen nog maar 2 schroefjes kwijtgeraakt bij die superharde klap op het grasveld aan het einde vh filmpje.
maar ik wil niet weten als dat de slash was wat er dan kapot was.

truck of the year 2010,
Traxxas - Platinum Editon - Comparison Chart

maar waarom een 3e versie:confused:
en had er dan meteen andere aandrijf assen ingedaan ipv dat plastic poppenspul.
ok het is goedkoop te vervangen,maar als je veel rijd op zwaar ondergrond kan je bijna elke week nieuwe halen:(

ik heb met de andere truck alleen nog maar 2 schroefjes kwijtgeraakt bij die superharde klap op het grasveld aan het einde vh filmpje.
maar ik wil niet weten als dat de slash was wat er dan kapot was.
helemaal niets nada nakkes kapot

Idem! (behalve de purbakkenplastic kap, maar daar is zo'n ding voor) En geloof me...De Slash wordt echt niet gespaard;)

mij valt het ook echt alles mee wat er kapot gaat! bij mij zit alleen in de kap een klein scheurtje en verder heeft hij nog niets op die kromme wiel-as na. Die plastic assen zijn ook gewoon sterk zat. Je moet ook niet het gas erop houden als je land na een jump :-)

ook niks versleten dan:confused: ipv kapot gereden;)

het zal ook wel bij mij aan het zand liggen en aan me vingertje.
zie op youtube dat er veel op klei gereden word en dat houden ze nog nat als het te droog is.
die baan van me is te droog en te stoffig of te nat en te zwaar voor de aandrijving.
want heb ook alleen maar aan de achterkant er last van.
de voorkant ziet er nog redelijk eruit.

Laatst bewerkt:
  • 1 stock voordemper kapot ( crash met 70 km/u op 3s, dus eigen schuld )
  • 1 achter stub axle gebroken ( crash tijdens race op het rechte stuk met andere slash +/- 50 km/u )
  • 1 achterhub gebroken ( crash met vrieskou )
dit alles vanaf 10 januari , valt mee toch.

Na mijn schuivertje was mijn achterwiel dus gebroken maar een vooras is iets krom nu. Dat was echt geen harde klap dus dat zegt iets over de assen idd.

ook niks versleten dan:confused: ipv kapot gereden;)

niks versleten nee. Maar ik heb nu zo'n 20-25 accu's gereden en spoel hem na iedere rit schoon, waarbij ik de voor en achterkant eraf haal. Ik heb hem vorige week tot het laatste schroefje uit elkaar gehad, omdat ik andere diffolie enzo ging gebruiken en daarbij heb ik alle lagertjes ook eens nagekeken. Regelmatig onderhoud is de sleutel tot succes denk ik:) Maar ook de ondergrond speelt mee, stuifzand is slecht voor je lagers...

Mijn ervaring met Traxxas is dat niet niet zo snel gebeurd. Je kan je natuurlijk wel afvragen of de auto echt helemaal uit elkaar moet tijdens onderhoud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back