Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik me momenteel afvraag: Kan ik hier nog effie's mee doorrijden, of help ik dat de lagers naar z'n grootje?

Door een kromme as krijg je trillingen vanwege de onbalans. bij toerentallen waarmee je op de eigenfrequentie van je materiaal zit zijn de uitwijkingen het grootst en krijg je dus inderdaad dat je je lagers op hun donder geeft. Ik mocht 8,50 euro afrekenen bij pkracing voor die achterassen. Je kan hem proberen te richten maar mij was dat niet 100% gelukt, dus heb maar gekozen voor een nieuwe.

Heb je echt wheelies getrokken joh?:o is mij zeker nog niet gelukt met de standaard 8,4 volt nimh.

Door een kromme as krijg je trillingen vanwege de onbalans. bij toerentallen waarmee je op de eigenfrequentie van je materiaal zit zijn de uitwijkingen het grootst en krijg je dus inderdaad dat je je lagers op hun donder geeft. Ik mocht 8,50 euro afrekenen bij pkracing voor die achterassen. Je kan hem proberen te richten maar mij was dat niet 100% gelukt, dus heb maar gekozen voor een nieuwe.

Heb je echt wheelies getrokken joh?:o is mij zeker nog niet gelukt met de standaard 8,4 volt nimh.

Yep...Je wilt m'n achterbumper niet zien...Die is...eeehh..niet echt nieuw meer nu:mrgreen:

Ik dacht idd al zoiets qua assen en lagers. Wordt even niet meer rijden dan, anders is er nog meer schade. Tegen beter weten in wel even het diff getest. Wereld van verschil!!! Geen wheely's meer en uiterst controleerbaar. En dan zijn we nog niet eens aan het "finetunen". Diff is immers nog gevuld met de stock olie van 100wt? Het wordt steeds leuker:p:p

Edit: voor wie het wil weten. Ik heb het teflon ringetje van de centrediff weggelaten. Ik heb zo nagenoeg geen spelling. Met het ringetje loopt het hele zaakje retestroef..

Laatst bewerkt:
Hoe zijn de meningen over de Slash 4x4? Ik lees nogal wat mankementen, kromme assen, hete motoren, vuil in de slipperclutch, kromme diffs, assen vervangen door 2wd assen en noem maar op.

Wegen de voordelen hier tegen op? Ik ben intussen blij dat ik mijn geld in een verbouwing heb gestoken en niet in een 4x4. Terecht?

Kromme assen is inderdaad een issue, daar is namelijk echt niet veel voor nodig. Vuil bij slipper is alleen op los stuifzand en volgens mij komt daar bij veel auto's wel rotzooi, want geen enkel afdekkapje is 100% dicht.
Hete motoren is ook alleen wanneer je verkeerd vertand, op een verkeerde manier rijdt, wrijving in je aandrijflijn hebt. Ik heb er in elk geval geen last meer van (alleen de 1ste rit last van gehad)

Daartegenover staat een zeer spectaculair rijdende auto welke heel veel plezier geeft zowel op straat of een grasveld, als ook op het circuit. Ik heb nog nooit zo'n leuk rijdende wagen gehad in elk geval.

Daartegenover staat een zeer spectaculair rijdende auto welke heel veel plezier geeft zowel op straat of een grasveld, als ook op het circuit. Ik heb nog nooit zo'n leuk rijdende wagen gehad in elk geval.

Ok, high performance auto's kosten nu eenmaal veel geld en onderhoud. Ik kan me het wel voorstellen, de Slash 2wd is de auto waar ik tot nog toe het meeste plezier aan beleef.

Ok, high performance auto's kosten nu eenmaal veel geld en onderhoud. Ik kan me het wel voorstellen, de Slash 2wd is de auto waar ik tot nog toe het meeste plezier aan beleef.

Ik moet zeggen dat de Slash 2wd de meest zorgeloze auto is die ik ooit heb gehad.

De 4x4 rijdt echter zoveel meer controleerbaar. Met een klein beetje tunen heb je dan een superauto. De 4x4 vind ik persoonlijk een auto die wel degelijk uitdagingen biedt. Ondanks wat ongemakken;)

Robin: Hier geen vuil bij de slipper. Een klein beetje zand bij de centrale lager aan de voorkant.

Nou, om eerlijk te zijn vergt deze wagen de minste aandacht van mij hoor haha. Er zijn gewoon wat kleine dingetjes die aangepakt dienen te worden VOORDAT je gaat rijden en dan het reguliere onderhoud. Ooit nog betere wielasjes en wat nieuwe lagertjes en klaar ben ik. Aan mijn andere auto's heb ik veel en veel meer moeten veranderen voordat ik er eindelijk een dagje mee kon spelen ZONDER schade. Echt niet normaal hoeveel er kapot kan gaan aan zo'n ding terwijl je er niks bijzonders mee doet (wild dagger).

Ik denk dat je je de slash 4wd voor moet stellen als de 2wd met meer grip en stabiliteit (rolt niet snel om), alsook het betere bochtenwerk. En dat allemaal terwijl de wagen visueel nog altijd net zo gaaf rijdt als dat ze in het echt doen.
En laten we eerlijk zijn, ook de 2wd had zo zijn puntjes (verkeerde pitch tandwielen, niet dicht afdekkapje spur, niet goed afsluitende tandwielkasthelften)

EDIT: haha @ RCW bijna dezelfde reactie:-P En het vuil zit ook niet direct in het slipper ofzo, maar wel in die ruimte waar de slipper in zit. Komt bij jou denk ik ook wel zodra je op heel fijn stuifzand rijdt. Het kan namelijk niet alleen aan de onderkant erdoor maar ook via de ruimte van je centrale drive-shaft, een paar centimeter voor het centrale lager.

Laatst bewerkt:
ik rijdt nu ruime tijd met 32pitch tandwielen en dat bevalt echt errug goed, ik gebruik mijn RPM gearcover ook niet meer. past ook niet meer met die 32pitch.

kan het vele aanraden 56tands spur van de jato, en de pinions van de E-maxx.
ook lekker veel koppel met zo weinig tandjes ;)

Edit: voor wie het wil weten. Ik heb het teflon ringetje van de centrediff weggelaten. Ik heb zo nagenoeg geen spelling. Met het ringetje loopt het hele zaakje retestroef..
Heb je het ringetje er wel ingedrukt met een pen zodat ie er "conisch" inzit? Vraag me ook af wat het nut is hoor van dat ding maar goed...

Dat de 4x4 stabielr is is een feit. Nou viel mijn verlaagde 2WD met korte shocks al bijna niet meer om maar De 4x4 is nog niet 1 keer op z'n dan gegaan (gelukkig, zonde van me kappie :rolleyes: )

Enne...
ik rijdt nu ruime tijd met 32pitch tandwielen en dat bevalt echt errug goed
Ik wilde een stalen 56T 32p inbouwen in de 4x4 maar dan moet ik de kast uitvijlen want hij is net te groot. Dat doe ik dan toch maar niet. Koop wel een stalen 54T (of kleiner)
Dus voor de liefhebber heb ik er een te koop met 32p pinions....voor de 2WD dan

Laatst bewerkt:
it's alive !

cimg1078o.jpg

cimg1087ob.jpg

vandaag ingebouwd. het past ook echt precies !
novak 4.5 + MMP

wat een ding zeg .. lekker veel koppel. en als ik rem kan die bijna een frontflip maken

Laatst bewerkt:
jep door mexx..
i mean. het is zelf gemaakt

dank je wel Mexx. toppie plaatje en bedankt voor het vinden van deze nieuwe novak. zonder jou had ik deze niet !!!!!!:D

Laatst bewerkt:
nee niet ingekort. hij ligt op het transparante kapje wat de aandrijfas beschermd
ik heb alle kabels zo kort mogelijk gehouden. de sensorkabel is nu de langste.

motorkabels zijn kort met 5.5mm goudpluggen. hoe minder kabel deste minder weerstand.
deze motor is een flinke stroomvreter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back