Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
een vraagje!!
ik ben deze middag gaan rijden met mijn slash 4x4,
op een 3s lipo 30c bust45c en vertanding is 15/54,
op de straat, na 30 min rijden mijn temperatuur van de motor gemeten die stond op 66.2 graden, ik denk dat dit te warm is, je moet ook rekenen dat het buiten maar 5 graden is, dus denk ik als het buiten een 20 gr is dat ik met een probleem zal zitten,

en dit was dan nog gewoon weg en terug op straat moest ik off-road gereden hebben zal hij waarschijnlijk nog warmer worden,

wat denken jullie hiervan, en eventueel een oplossing?

dit ding word nu eenmaal snel warm op 3s.
66.2 graden is niet verkeerd hoor !!
maatje van me had na 10 minuten offroad 90 graden op zijn VXL met 2s lipo. ( het was wel zware blubber klei )

Waarom lees ik in andere (Traxxas gerelateerde) topics weinig terug over evt. warmteproblemen met het VXL setje? Is dit een Slash 4x4 ding?

In de 4x4 moet de set er gewoon veel harder aantrekken.... Heeft niet veel met de vertanding te maken...

Of de kracht op 2 aangedreven wielen wordt overgebracht of op 4 is nogal een verschil ;)

Waarom lees ik in andere (Traxxas gerelateerde) topics weinig terug over evt. warmteproblemen met het VXL setje? Is dit een Slash 4x4 ding?

half amerika ligt onder een laag van 30 centimeter sneeuw.
ik lees ze wel hoor.
maar de 4x4 is gewoon net een klein beetje aan de zware voor de VXL
tov een 2wd slash.

dit is weer een economische overweging van traxxas
net als de stock standaard servo. ook veel te licht. VXL ook iets te licht, kappie aan de dunne kant.

hoe minder je hoeft te ontwikkelen aan een auto en wat je al op de plank hebt liggen deste meer centjes je eraan kan verdienen.

afijn, je snapt me wel

De VXL moet de 4x4 ook wel kunnen trekken , waarschijnlijk zal je alleen wat selectiever te werk moeten gaan met de vertanding i.c.m. je gebruikte accu.

Een 4wd vraagt gewoon wat meer koppel als een 2wd , daar moet je rekening mee houden. Gewoon 1 tandje lichter op de pinion ;)

In de 4x4 moet de set er gewoon veel harder aantrekken.... Heeft niet veel met de vertanding te maken...

Of de kracht op 2 aangedreven wielen wordt overgebracht of op 4 is nogal een verschil ;)

valt mee hoor. je hebt een bepaalde overbrenging en een bepaalde massa die je moet versnellen. met een lichtere vertanding mag de massa groter zijn. 4wd zorgt voor iets meer vrijving in de aandrijftrein, je zult dus iets meer verlies hebben hier. (daarvoor brengt 4wd het wel weer beter op de grond)
gewoon ietjes lichter vertanden om het grotere gewicht te compenseren zou voor zover ik weet gewoon moeten kunnen.
Ach ja, nog een weekje en m'n 4x4 is er einderlijk. dan kan ik zelf aan het experimenteren gaan. :)

Tis niet alleen de wrijving in de aandrijflijn...

Je zit ook met het domweg aandrijven van 4 of 2 wielen... Daar zit echt wel een verschil in kwa vermogen wat je nodig hebt.

Als je bij de 2wd iets te veel gas geeft gaan er 2 bandjes spinnen en sta je achterstevoren , bij de 4wd worden er 4 aan het werk gezet die alle 4 power van de motor vragen en ook nog 's meer omdat er meer grip is als bij een 2wd ;)

Dat verhaal van overbrenging en massa is niet het hele verhaal ;)

Dit kan ik niet volgen. 4wd is gewoon meer grip hebben. Betekent minder spin hebben. Tenzij jer er vanuit gaat dat je veel wielspin wil hebben. dan zou je toch eens een 1-wiel aandrijving moeten gaan denken

Dat klopt 4wd heeft meer grip .... En meer grip/minder spin maakt het dus zwaarder voor je motor ;)

Daar ging het ff over ... Ik zeg dat een 4wd meer vermogen als een 2wd vraagt en Klamath denkt dat dat gelijk is voor beide i.v.m. de overbrenging , massa en versnelling.

dit is weer een economische overweging van traxxas
net als de stock standaard servo. ook veel te licht. VXL ook iets te licht, kappie aan de dunne kant.

hoe minder je hoeft te ontwikkelen aan een auto en wat je al op de plank hebt liggen deste meer centjes je eraan kan verdienen.

afijn, je snapt me wel

hee mister Anti-VXL ;)laat weer zich doen spreken:cool:
Om het nog "leuker "te maken, heb de 2wd en 4x4 beide met de VXL set erin , allebei 3S 5000 Mah 40C Lipo's , na geprobeerd gelijkmatig met allebei te rijden, is de 2wd eerder aan zijn temperatuur dan de 4x4 :-D,hoe kan dit ? de 2wd heeft meer moeite om vooruit te komen dan de 4x4 , maakt dus ook meer toeren, en verbruik dus ook meer, dus sneller warmer.

MBT de VXL setjes: ze zijn wat minder in te stellen dan de gemiddelde EZ-run setje ect.Maar de vraag is of je dat mist, want je kan een hoop compenseren via de zender en zeker met het vingertje.Nu komen er alle voordelen van de instellingen van de MMM en de ez-run setjes.:o Dat de VXL ESC wat minder nauwkeurig is met de LVC klopt, maar ook de "betere"merken laten het afweten , zoals bv de MMM of de EZ-run setjes (eigen ervaring) , Tsja de meeste rijden door totdat de LVC in grijpt, prima, waarom ook niet zit erop en moet werken,maar je kan ook een bepaalde rijtijd aan houden en dan stoppen, bv met de functie Timer.

Eerlijk gezegd is vaak hoe hard of snel een auto over de baan gaat , negen van de tien keer te wijten aan de bestuurder, en zullen de bepaalde instellingen wel helpen , maar niet voor 50 %.:mrgreen:De 1 rijdt liever met pepernoten in zijn demper en de ander met 30 of 40 rondom, dit is per persoon verschillend,gelukkig maar anders werd het zo saai.:squarewink:

Oh ja mbt de stuurservo heeft murky wel een punt,een ACE hiervoor in de plaats is een aanrader.

Laatst bewerkt:
ok bedankt, dan zal ik weer de orginele 13t pion er terug opsteken,

maar die slash 4x4 is echt zot op die 3s , gewoon op straat spint hij op 4 wielen, en ook bij het rijden, als je b.v aan een behoorlijke snelheid afkomt en je geeft ineens vol gas , trekt hij hem gewoon schuin van de power,hij trekt zelfs kleine wheely's!! nee de VXL is zeker niet te licht voor de 4x4,
maar idd de warmte kan problemen geven en zeker in de zomer, dus gelijk weer de 13t pion erin

Ace is altijd goed ... Rij al meer als 2 jaar met een setje Ds1015's in de truggy zonder dat ze een krimp geven... En het ding vliegt wat af bij mij ;)

Als je nu met een 15T pinion rijd kun je ook een 14T proberen , scheelt sowieso iets in de temp. en je levert niet te veel aan snelheid in ;)

let wel dat de motor van VXL rond de 200 Fahrenheit mag liggen dus rond de 93 graden celcius , dus jouw 66 graden is zeker nog goed ..
:cool:

let wel dat de motor van VXL rond de 200 Fahrenheit mag liggen dus rond de 93 graden celcius , dus jouw 66 graden is zeker nog goed ..
:cool:

Maar wel met een buitentemp van maar 5 graden zoals ie zelf eerder al aanhaalde ;)

Het ging m meer om de temp. zodra het weer een graad of 20 is buiten :cool:

hee mister Anti-VXL ;)laat weer zich doen spreken:cool:
.

tja.. ik ben echt niet anti VXl hoor..ik rijd er ook mee.
ik sluit alleen mijn ogen niet voor de minpunten van deze regelaar en of auto

1. crappy LVC in de regelaar
  2. geen instelmogenlijkheden in de regelaar
  3. super dunne kap
  4. zwakke trage 3,5kg servo
ik vind het een supergave wagen, maar ben geen fan van de gebruikte electronica in deze auto.
de motor zelf vind ik wel weer een prima ding..

Achhhh het is en blijft een RTR .... Welk merk je ook neemt.... De electronica is niet je van het... Vooral op het gebied van de servo's zijn fabrikanten nog zuiniger als de Zeeuwen ;)

Achhhh het is en blijft een RTR .... Welk merk je ook neemt.... De electronica is niet je van het... Vooral op het gebied van de servo's zijn fabrikanten nog zuiniger als de Zeeuwen ;)

das echt ongelofelijk.. en dan durven ze nog 35 euro te vragen ook voor zon plastic traxxas servo

voor dat geld heb je 4 stuks metalen en 15kg torque en 0.13 sec.
geen super servootje maar stukken beter dan wat er standaard in de slash zit

4x MG996R Metal Gear Digital Torque Servo MG995 MG996 - eBay, Helicopter Parts Accessories, Helicopters, Radio-Controlled, Toys Games. (Eindtijd 29-mrt-10 01:04:50 CEST)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back