Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
in het linkje lees ik ook dat sterk wordt afgeraden het center diff in combinatie met de MM motor te gebruiken. Het center diff is alleen geschikt voor de standaard motor setup op 2s volgens traxxas.

Misschien een stomme vraag....Als er tijdens het rijden ineens een gil/piep uit (wat ik vermoed) de motor komt...Wat is er dan aan de hand?

Persoonlijk herken ik het geluid als zijnde "iets" wat het draaien van de motor blokkeert, maar misschien zijn er andere ervaringen/meningen?

Net even wezen rijden....toen hoorde ik ineens het geluid...Alsof er iemand op zo'n hondenfluitjes blies...

EDIT: Maak net even het spulletje open...en zie dat de spur i.p.v. mooie rechte tandjes, een soort s tandjes heeft. Mijn conclusie is dat er vuil tussen is gekomen welke de spur vernagelt heeft. Dat zou het piepende/blokerende geluid kunnen verklaren...(dus troep tussen de tandwielen waardoor de motor "blokeer" momenten heeft) De pinion is overigens geheel ok. Schijnbaar werkt mijn tape/kit afdichting van de driveshaft niet goed genoeg...

Maarja...heb weer iets te doen;-)

Laatst bewerkt:
Lagers zijn het niet.....Die dingen gaan toch niet gillen:mrgreen:

Ik denk zelf dat de motor geblokeerd is door troep tussen de pinion/spurgear.

Laatst bewerkt:
Lagers zijn het niet.....Die dingen gaan toch niet gillen:mrgreen:

Ik denk zelf dat de motor geblokeerd is door troep tussen de pinion/spurgear.

dan even die 4 boutjes los en even met de compressor het vuil eruit blazen als je auto in 2en ligt.
dan zie je het meteen wel en het kost nog geen 5 minuten van je tijd.

Stof en troep gaat volgens mij op termijn ook "vreten" aan de groeven (en de tegenkant hiervan in het omringende asdeel) Desalnietemin een leuke "gangmaker":p

Mexx: Tnx...Bespaard me weer een ritje richting Bergschenhoek....Had nou juist zo'n zin om met de 4x4 te gaan rijden, maarja..

Er word toch wel gereden bij mvb zie je pb

Persoonlijk herken ik het geluid als zijnde "iets" wat het draaien van de motor blokkeert, maar misschien zijn er andere ervaringen/meningen?

Net even wezen rijden....toen hoorde ik ineens het geluid...Alsof er iemand op zo'n hondenfluitjes blies..

Het gillende geluig wat ik hoor is dermate hoog dat het echt geen lagers, aandrijfas, of iets dergelijks kan zijn. Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik hou het op een blokerende pinion/spur....die de motor blokereren.

Het is hetzelfde geluid als dat je een te lange bevestingsschroef in een motor hebt gedraait...en dan gas geeft...:cool:

Zal het vanavond eens testen op de baan...Gelukkig zijn er nog meer Slashers....Zin an...Met mijn solo lipo...hahhaha

als je die gebruit hebt voor de gearing, moet je zeker zwaarder vertanden. de motoren die onder novak genoemd zijn, zijn niet de HV motoren. :) (kortere can, minder koppel)

ik probeer uit te zoeken wat de ideale final drive ratio is voor de 4x4 + hv4.5

diff ratio is 2.85

dit is met 4500kv die ik ff uitreken met de novak hv 4.5 en 15/54

de snelheid die maakt me niets uit. ik wil uitzoeken welke pinion in nodig moet hebben om niet te veel te undergearen en niet te veel te overgearen

Differential Ratio: 2.8461538461538462
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 54
Pinion Tooth Count: 15
Total Voltage: 8
Motor KV: 4500
Tire Diameter (inches): 4.3
Tire Ballooning (inches): 0.3
Motor Current Draw: 0
Motor Coil Resistance: 0
Spur/Pinion Ratio: 3.6 : 1
Total Ratio: 10.24615 : 1
Tire Circumference (inches): 15.39 inches (391 mm)
Rollout: 1.50:1
Total Motor Speed: 36000 RPM
Vehicle Speed: 51.22 mph (82.27 km/h)
Effective KV Value: 4500
KT constant: 0.3 oz-in/A

Laatst bewerkt:
Ik ben serieus aan het overwegen om de slash 4x4 te kopen.

Hoe zit het nou met de kwaliteit van de slash,zijn er echte aandachts punten welke gelijk na de aankoop veranderd/verbeterd moeten worden?
En wat zijn de meest voorkomende onderdelen die vrij snel de geest geven?

Topic doornemen kan soms nuttig zijn :

Leuke en eerlijke review (wellicht wat freaky m.b.t. onderhoud) :

Hij maakt ook een hoop leuke filmpjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat je nog wel meer overhoud dan de 4500kv. maar goed, doet ook neit ter zake. :) 80km/h op 8v is echt snel. (al 3s Lipo geprobeerd? )

nee, geen 3s.. ik blijf op 2s rijden met de novak. ik vind de 80km/u die de berekening aangeeft niet erg geloofwaardig
of ik moet mijn topsnelheid zelf erg laag inschatten..
volgens mij rijd mijn slash 4x4 nu echt geen 80km/u op het circuit

ik wil eigenlijk uitkomen op een top van 60 a 65 km/u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back