Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
kanaal 1 is stuur is makkelijk, want de revo heeft 2 stuur servo's :-) (er zitten twee servo aansluitingen op kanaal1)
wordt kanaal 2 het gas

Laatst bewerkt:
Hij is er

Afgelopen zaterdag was het dan voor mij zo ver er stond een busje van de post voor de deur.
Grote doos, wat zou daar nu in zitten. Dus na een 15 minuten met een schaar bezig te zijn geweest had ik dit:
full

En nog veel belangrijker dit:
full

Een Slash 4x4 vxl Mike Jenkins editie, 2 zippy 5000mah 3s lipo's en lader + voeding. Een setje met olie gevulde alu schokdempers(thanks Lennart:thumbsup:).
En een zakje met XT60 connectors.
Alleen had ik geen adapter van een us naar eu stekker, dacht dat we zon ding hadden maar kon het nergens weer vinden. Dus de computer maar opgestart en even ebay afgezocht. Voor 2,51 euro wat gevonden(ja het mag wat kosten:p) zaterdag besteld en gelukkig maandag thuis.
Maandag laat na de middag pas binnen dus de hele avond de stick opladen want dat gaat zo lekker snel.
Dinsdag morgen, accu is opgeladen maar nu is het natuurlijk ongelooflijk kloten weer. Gelukkig was het tegen de middag en op het eind van de dag beter weer en heb ik de Slash eindelijk uit kunnen laten.
Wat een beest:cool:, zelfs op de standaard 8,4 volt stick is het echt geen speelgoed meer. Wat een snelheid en ziet er super uit.

Nu heb ik natuurlijk ook nog de 3s lipo's erbij dus daar kijk ik wel naar uit hoe de slash daar op gaat presteren. Alleen moet ik aan de lipo's nog XT60 connectors solderen. Daarnaast heb ik er kabeltjes bij gekocht via ebay van XT60 male naar Traxxas female omdat ik nog geen zin heb om de connector van de slash af te knippen en om te zetten naar XT60.
Bij deze wil ik DJLeonardo bedanken voor de geweldige service en de inpak service:thumbsup:.

Nu ga ik weer bij de lader zitten tot het lampje op groen springt,
Groeten Arno

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan die Nimh toch ook aan je snellader hangen? Knip het stekkertje van die langzaam lader en prak 'm in je snellader en met een half uurtje ben je weer buiten aan het spelen.

Waar ga je rijden met de slash?

Waarom gebruik je XT60 connectors?

Wagen ziet er goed uit. En als je die NiMH al leuk vond dat wacht maar op je 3S, dan lijkt je NiMH niets meer ;)

hehe :thumbsup: Veel plezier enne.... :pim:
Die XT60 is wel top hoor. Sluit een stuk makkelijker dan Deans en kan makkelijk 120A aan op ruim 19V (eigen ervaring inmiddels) Dus een 100A 11.1V Velineon gaat zeker lukken.
Kijk uit met solderen dat de Lipo draden niet kortsluiten want ze worden enigszins geladen geleverd. Kortsluiten is op z'n minst een flinke vonk.

Laatst bewerkt:
Je kan die Nimh toch ook aan je snellader hangen? Knip het stekkertje van die langzaam lader en prak 'm in je snellader en met een half uurtje ben je weer buiten aan het spelen.

Waar ga je rijden met de slash?

Daar had ik nog niet aan gedacht, dat ga ik es even uitzoeken of dat mogelijk is met deze lader. Zou wel fijn zijn in ieder geval.
Waar ik ga rijden weet ik nog niet, eerst thuis spelen in ieder geval:)
Daarna wil ik es rond gaan kijken of er hier in de buurt banen zijn.

Waarom gebruik je XT60 connectors?

Wagen ziet er goed uit. En als je die NiMH al leuk vond dat wacht maar op je 3S, dan lijkt je NiMH niets meer ;)

Niet echt een bepaalde reden waarom ik de XT60 connectors wil gebruiken. Degene die het pakket oorspronkelijk besteld had heeft deze erbij besteld. En het lijkt me een handiger syteem als de plugs die nu aan de lipo's zitten. Er is verder nog niets gedaan aan de lipo's dus ik kan alle kanten nog op. Wat voor plugs heb jij aan je lipo's zitten dan?

hehe :thumbsup: Veel plezier enne.... :pim:
Die XT60 is wel top hoor. Sluit een stuk makkelijker dan Deans en kan makkelijk 120A aan op ruim 19V (eigen ervaring inmiddels) Dus een 100A 11.1V Velineon gaat zeker lukken.
Kijk uit met solderen dat de Lipo draden niet kortsluiten want ze worden enigszins geladen geleverd. Kortsluiten is op z'n minst een flinke vonk.

Dat gaat zeker lukken. De lipo's ga ik zeker mee uitkijken, als ik het niet vertrouw vraag ik een kameraad van me die heeft wat beter soldeer materiaal(en meer ervaring).

Groeten,
Arno

Die connectoren was op mijn advies. En de lader kan zeker Nimh laden. Gewoon even door het programma heen, hij kan zelfs LiFe laden dus klaar voor de toekomst.
Om te solderen:
Gewoon een draad strippen aan de pool van de stekker solderen en aftapen of beter: heatshrinken. Daarn apas de volgende draad strippen en solderen. Dan kan er weinig gebeuren.
succes.

Laatst bewerkt:
ik had weer me bearing adapter omgesmolten in me slipperclutch!
nu bestel ik een nieuwe onderdeel nr 6893,kosten 7 euri:(
omdat er een input shaft erbij zit en die stomme plastic dingen niet los verkopen.
en waarom maken ze die niet van alu:confused:want en me lager plus adapter is toch wel het zwakste punt voor mij en de 4x4 slash.
een schone ondergrond en veel aandacht is toch wel waar die het best op doet.
een beetje sneeuw met innertray daar doet die het ook goed op.
maar kom je in de modder,water en of nat gras dan houd ermaar rekening mee dat je veel moet sleutelen en redelijk snel het toch nog naar zijn grootje rijd.

ik heb er superveel mee gereden en al van alles ermee meegemaakt maar nu staat die toch meer op de plank dan dat ik ermee ga rijden.
alleen al omdat die te snel op me baan kapot gaat door teveel stof.
want het is gewoon een opslagplaats van rommel en rotzooi in de auto!

rij nu met me SCRT10 al bijna net zoveel als met me slash 4x4 en heb en nog helemaal geen schade mee gehad als alleen de 2 schroefjes die ik er uit reed op het grasveld.
rij ook alleen als het droog is en hoef alleen maar een beetje stof uit me accubak te blazen.
heb in het begin superlomp gereden want reed me accu in 9 min leeg en regelmatig me regellaar in de beveiliging geschoten en me motor bijna 80 graden werd.

maar nu me rijtijd heb vergroot met 4 a 5 min doormiddel van hem meer te laten rollen en niet meer te remmen en als die spint niet nog meer gas te geven om die stuifwolk nog groter te maken.

en denk als ik deze rijstijl bij me slash aan ga passen dat het ook wel wat minder snel slijt maar toch veel onderhoud heeft die gewoon nodig.

maar het is en blijft een leuke truck om mee te rijden,doen hem ook echt niet weg want dan had ik hem ook niet hoeven kopen.
maar kan wel zeggen dat de hype er voor mij een beetje bij deze auto eraf is.
maar de shortcourse hype dus echt niet want die begint pas:mrgreen:

Die connectoren was op mijn advies. En de lader kan zeker Nimh laden. Gewoon even door het programma heen, hij kan zelfs LiFe laden dus klaar voor de toekomst.
Om te solderen:
Gewoon een draad strippen aan de pool van de stekker solderen en aftapen of beter: heatshrinken. Daarn apas de volgende draad strippen en solderen. Dan kan er weinig gebeuren.
succes.

Kijk das beter werk:D, die standaard lader is echt ongeloofelijk traag. Ik heb hier al heatshrink liggen dus dat ga ik ook zeker gebruiken. Bedankt voor de adviezen en de info:thumbsup:

Groeten,
Arno

Ben van het weekend ook eens gaan experimenteren met de slash overtray. Heb een luchtinlaatje gemaakt voor de koeling. Ook heb ik de centrale as ingang dichtgeplakt (met een gaatje voor de as) en daaroverheen een tijdelijk undertray geplakt (in afwachting van de echte)
Na 3 kwartier rondrijden was m'n Lipo nog niet leeg maar had m'n zoontje geen zin meer. Thuisgekomen bleek er onder de overtray nog steed een hoop stof gekomen. Zo ook in de tandwiel behuizing (waar de centerdiff zit) en toch ook in de behuizing van de centralen as! Geen idee hoe dat nou weer kan: Ik denk dat ik de luchtinlaat wel behoud in de uiteindelijk versie van de tray want de motor was toch wel wat warm.

dsc0336s.jpg

dsc0334s.jpg

En de offroad setup:
martinibugor2.jpg

martinibugor1.jpg

ja jammer he dat je zo moet gaan plakken en dat het dan achteraf nog weinig heeft geholpen.

en je offroad setup ziet erook weer super uit man:thumbsup:
maar wel je innertray meenemen anders is die zo een kilo zwaarder.

en ik zou je innertray helemaal aan de onderkant afplakken zeker waar je gaatjes van je zijbumpers zitten want zie op de foto dat daar het stof nog door kan komen.

Laatst bewerkt:
ik had weer me bearing adapter omgesmolten in me slipperclutch!
nu bestel ik een nieuwe onderdeel nr 6893,kosten 7 euri:(
omdat er een input shaft erbij zit en die stomme plastic dingen niet los verkopen.
en waarom maken ze die niet van alu:confused:want en me lager plus adapter is toch wel het zwakste punt voor mij en de 4x4 slash.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=237834_480&products_id=62627
bedoel je deze?
En tot zaterdag met 10% korting

Wat voor plugs heb jij aan je lipo's zitten dan?
Ik heb er zelf Traxxas aan zitten maar dat soldeert zich niet zo fijn met 10 en al helemaal niet met 8AWG draad. Zit een beetje te dubben om naar EC5 (waarschijnlijk de goedkope van HK, aangezien ik daar alleen maar goede verhalen over lees) te switchen. Maar met 16 LiPo's is dat natuurlijk wel een kleine onderneming / investering.

@ DJLeonardo, je offroad set-up zit er heel vet uit. Werd die Mamba Monster warm in je 4x4? Hoe warm?

Leonardo: Vette Bug!! Vind hem er in de laatste setup nog beter uitzien:thumbsup:

M.b.t. de overtray: Deze heb ik inmiddels afgezworen...Weet natuurlijk niet hou het met de mamba gaat, maar met de VXL gaat de temp snel omhoog...Dus rij nu zonder. De undertray gaat het schijnbaar worden....Zie hem wel verschijnen! (TNX had nog niet gereageerd op je pb):hammer:

Laatst bewerkt:
@bricks,
nee ik bedoel dat opvul stukje wat tussen je motormountlager en je slipperclutch as zit.
maar deze moet ik zeker ook nog gaan bestellen.
maar dat komt nog nu even geen haast ermee.

heb hem gisteren weer gemaakt maar wil hem helemaal uit elkaar halen en hem opnieuw opbouwen en natuurlijk grondig schoon maken voordat ik dadelijk bij de traxxasdays geen auto heb en erwel mischien naar toe kan.

ik rij nu bijna elke dag s'morgens 4 lipo's leeg en in de avond herhaal ik dat nog even met me scrt10 dus oefen nog genoeg zodat me slash eens goed nagekeken word ipv dat ik weer zo snel mogelijk wilde rijden.

vandaag flink wezen knallen met de novak 4.5 in mijn slash. gearing 15/54
klein fannetje op de motor en de temps waren max 30 graden tov 65 afgelopen zondag.
nu was het 10 graden kouder buiten dus laten we zeggen dat als ik afgelopen zondag ook het fannetje had dat het toen max 45 graden had geworden

ik heb nog wel een leuke video geschoten, maar dat post ik morgenavond wel

Links sturen en rechts filmen werkt natuurlijk niet maar hier dan toch wat bewegend beeld van de MartiniBug.
Geen idee ook trouwens waarom YT het eerste beeld niet laat zien (en wel geluid :confused:)

Durfte niet meer dan maximaal 50% gas te geven in deze situatie. Komt nog wel een keer een offroad speedrun filmpje (ooit) Vol gas is wel een beetje beangstigend en 1x fout sturen is een 20 voudige salto :mad: Standaard alu pinion is al bijna versleten. Straks een stalen 19t proberen en gauw een stalen spur kopen ook.
De motor wordt met de overtray wel wat heet idd. Maar heb nog geen fan gevonden die over deze motor past. :( Helaas hebben de undertrays op een dag na de boot gemist (bedankt Proline!) dus die liggen nu nog ff in een warehouse in de VS....

ik heb al hier en daar wat van die BUG kappies voor bij zien komen.. maar dit is toch wel een van de mooiste
hij ziet er prima uit Leonardo !!

hmm raar dat mensen last hebben van hete motoren met de overtray, ik heb er helemaal geen last van. Ik heb wel alle 3 de koelsleuven (en 1 kleintje) bovenop open gesneden en heb aan de voorkant en achterkant ook een stuk open gelaten.

die bug kap is supergaaf Leonardo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back