Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet zeggen dat ik een tijd lang geen problemen heb gehad met warmte. Afgelopen weekend sloeg het VXL setje een aantal maal in z'n beveiliging. (had ff geen temp gun bij de hand dus kon niet nameten, maar de motor/regelaar waren bijna niet beet te pakken) De vertanding is nog hetzelfde als voorheen. Rijstijl ook.....Dus.....Overtray eraf en rijden maar weer:D Daarna geen problemen meer gehad

Leonardo: Balen dat ze de boot gemist hebben...maarja;)

Laatst bewerkt:
en waar rijd je dan?
afgelopen weekend was het heerlijk weer op de club
gisterenavond ook weer prima gereden

maar je bent er nooit rinaldo? :(

Vaak werken he...Gelukkig kan ik wel forummen op werk;)

Ik rij vaak op een veldje, zo'n 100 m bij mijn huis vandaan. Grindpaadjes, een paar bulten en alle ruimte... Het is natuurlijk geen circuit, maar wel leuk!

je moet ook gas geven met dat ding robin !!

doe ik ook hoor. rijdt vooral op gras wat erg zwaar is voor een rc. Meestal leg ik dan wat grote stenen neer met een paar gipsplaten erop, zodat ik een tabletop jump krijg alleen dan zonder de top;) Best geinig...Misschien heb ik geen last van hitte doordat ik nog op nihm rij en dus niet alles eruit haal wat erin zit.

Ja bedankt voor de complimenten mannen. Ik ga maar eens wat extra ventilatie maken in de overtray. De Mamba ESC heeft geen aux output dus ik zit nog even te kijken hoe ik dan een fan aan ga sluiten.:confused: Ik dacht dat dat ook kon via de ontvanger weet iemand daar iets van? (ik heb een spektrum SR3000 ontvanger)
@ RCW: is je motor misschien vuil geworden vanbinnen? Als ie vol met gruis zit (van oxidatie of slijpsel b.v.) dan gaat ie stroef lopen en snel warm worden natuurlijk. Ik zou 'm eens open maken.

@ Robin: Ik denk dat je met de standaard stickpack nog geen 30.000 rpm draait. Zal ook wel meespelen in de hitte?

Ja bedankt voor de complimenten mannen. Ik ga maar eens wat extra ventilatie maken in de overtray. De Mamba ESC heeft geen aux output dus ik zit nog even te kijken hoe ik dan een fan aan ga sluiten.:confused: Ik dacht dat dat ook kon via de ontvanger weet iemand daar iets van? (ik heb een spektrum SR3000 ontvanger)
@ RCW: is je motor misschien vuil geworden vanbinnen? Als ie vol met gruis zit (van oxidatie of slijpsel b.v.) dan gaat ie stroef lopen en snel warm worden natuurlijk. Ik zou 'm eens open maken.

@ Robin: Ik denk dat je met de standaard stickpack nog geen 30.000 rpm draait. Zal ook wel meespelen in de hitte?

de bec van de regelaar levert 5 of 6 volt.
ik heb mijn fan in elk geval op mijn ontvanger aangesloten. een plus en min van een willekeurig kanaal volstaat (alle plussen en alle minnen in een ontvanger zijn namelijk doorverbonden)

de bec van de MMM levert 6V 3A, mits voorzien van een redelijke stuurservo kan daar prima een fan bijgezet worden.
N.B. CC heeft een koelventilator voor de motor in het programma. Kost een 10 euro op liquid

Na het verwijderen van de overtray geen problemen meer. Rijd als een zonnetje. Voor de zekerheid zal ik de motor morgen wel eens open maken. Dank voor de tip:p

Je ontvanger heeft een aux uitgang. Volgens mij geeft deze vaste spanning voor bv een fan. Castle Creations heeft overigens wel een upgrade voor regelaars. Edit: Bricks was me net even voor...En lees net dat je een fan voor de motor zoekt...Anyway..Misschien heb je er wel iets aan;-)

Castle Creations | Mamba Monster Replacement Case and Fan

Wordt geen gebruik gemaakt van een aux (of andere) aansluiting. Moet, zo te lezen, op de print aangesloten worden.

Laatst bewerkt:
hier kijk eens.. orginele castle meuk

lcsem0400.jpg

Ah bedankt, he. Handig zo'n forum :rolleyes: Ik had al eens een led setje aangesloten op de aux van mijn ontvanger maar dat werkt niet. Misschien de verkeerde pinnen geweest dan. Ik ga maar weer eens bij liquidRC kijken dan.

Als ik een mamba max pro wil bestellen met die 10% welke motor moet ik dan nemen snap niets van die KV??

5700kv
7700kv
9000kv

Volgens mij hebben ze hem niet zonder motor. Hij is voor in mijn 4x4

meer KV is sneller, maar ook sneller warm lijkt me.
ik weet niet wat je wilt gaan doen? speedruns?

ter vergelijking. de VXL motor is 3500kv

meer KV is sneller, maar ook sneller warm lijkt me.
ik weet niet wat je wilt gaan doen? speedruns?

ter vergelijking. de VXL motor is 3500kv

KV is het aantal rotaties dat de motro wil maken per Volt (per minuut)
Een Velineon 3500 maakt dus 3500 rotaties (zonder belasting) per Volt en dus 38850 RPM met een 3S Lipo.
Op de Castle site kan je lezen welke Voltages aangeraden worden bij welke motor. In het algemeen geld dat hoe lager het KV hoe meer koppel.
En hoe meer koppel, hoe zwaarder je kan vertanden.

Toch is er iets onduidelijk aan de namen van de cm36 motoren want Castle geeft op dat de 4600 een 30 mijl per uu haalt met de 2S lipo. Als de KV dus de omwentelingen bepaald zou hij beduidend sneller moeten zijn dan een Velineon 3500. Wat er waarschijnlijk aan de hand is dat dit dus idd het aantal RPM is zonder belasting. Dit geef dus alleen maar aan dat de moter veel omwentelingen kan maken maar niet dat het de motor ook daadwerkelijk lukt bij belasting om daarbij in de buurt te komen. Meer kan ik er ook niet van maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back