Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja...Heb helaas de wedstrijdleiding moeten verzoeken om mijn deelname te cancelen. Dit door plotselinge omstandigheden (waken bij/overlijden familielid) die natuurlijk voor gaan.

Jammer...Zou met Robert naar Purmerend komen, om eens goed te knallen. Het mocht niet zo zijn... Maar.... er komt nog een Traxxas Days dag:p

Als ik met mijn Revo of Flux rij gebruik ik wel altijd 2 de zelfde lipo´s zelfde merk zelfde A.
Ook dezelfde C waarde neem ik aan?

Ben wel benieuwd naar het idee erachter waarom het zou moeten.
Omdat de staat van de cellen, ondanks het balanceren, wel van elkaar kunnen verschillen. Als ik een pack van drie jaar geleden pak en die combineer met een nieuwe zal dat geen succes worden. Oudere cellen verliezen vaak hun power en gaan sneller leeg, de mAh neemt af.

Sommige mensen zeggen ook dat je niet (altijd) hoeft te balanceren, hoeft ook niet maar de kans dat een cel onder de 3.0v of boven de 4.2v komt is dan wel hoger. Zelfde verhaal bij het combineren van twee verschillende 'dezelfde' packs. Het hoeft niet fout te gaan, maar het is niet aan te raden.

We maken allemaal 'fouten', bij deze heb jij het geleerd en voor leren hoef je je niet te schamen ;).

Iemand toevallig al een topic gezien van een Rustler 4x4 oid (waarom de Slash 4x4 is opgebouwd naar iets anders) ? Ben wel benieuwd eigenlijk.

jongens,

ik moet via deze weg toch even slashbasher's reputatie rechtzetten. Hij staat momenteel bekend als degene die werkelijk alles aan zijn wagens kapot heeft gereden.

Vandaag heb ik met hem afgesproken op zijn zelfgemaakte circuit. Ik moet zeggen dat het een leuk baantje is om op te oefenen. Heel erg weinig grip, krappe bochten en een uitdagende jump (tegen de wind in vandaag). Ik heb in totaal 5 accu's leeg gereden (van ongeveer 3000 mAh) en guess what....geen breukschade, maar wel bijna alle lagertjes moeten schoongemaakt worden! Het circuit is echt slopend voor je wagen, gezien het gemaakt is van "los" zand wat stuift als een gek. De draaiende delen hebben er daarom veel op te lijen. Heb er wel lol in gehad en zie nu al uit naar de volgende keer dat ik op een echt circuit ga rijden.

Ook was het leuk om eens een forumlid in het echt te ontmoeten. Zo zie je ook eens welk gezicht er bij die forum-naam hoort:) Thanks to slashbasher die mij toegelaten heeft op "zijn" terrein:p

EDIT: voor degenen die het niet wisten. Gesealde lagertjes kun je zo schoonmaken

[media=youtube]T_yhucQjFBg[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
tja en dan kom ik even kijken hoe robin aan het rijden is,hebben ze van het weekend heel me staan plaats weggehaald en dat gebruikt voor de fietscrossbaan!
dus ik baalde wel een beetje toen ik daar aan kwam en zag wat ze hadden gedaan:mad:

dus denk dat ik het daar maar voor gezien hou want je rijdt toch alles stuk.
en ze maken toch alles kapot wat je probeert te maken.
ik ga wel naar berghem toe waar ze ook een buitenbaan hebben.
ORMCO

had me slash 4x2 meegenomen maar stripte me spur redelijk snel omdat er een boutje los trilde die me aandrijfas blokeerde.
dus me naam hou ik voorlopig aan :mrgreen:

ja een beetje jammer dat ze de boel weer slopen inderdaad. Misschien snapten ze heel de hedoeling niet van die berg zand ofzo??...ik weet het niet.
Het is inderdaad een beetje jammer dat je door het losse zand werkelijk veel onderhoud MOET plegen wil je alles heel houden. Kon iemand er maar een groot tapijt overheen droppen haha.
Het rijden in clubverband brengt denk ik ook wel veel vreugd. Men kan en wil elkaar daar in elk geval altijd helpen en je hebt alle faciliteiten die je nodig hebt ter beschikking:)

EDIT: overigens deed ik het voor een rookie-baanrijder nog niet heel erg slecht vond ik zelf:D

je deed het zeker niet verkeerd voor de eerste keer.
maarja daarvoor heb je ook al 7 jaar ervaring met de hobby;)

ik denk wel dat ze het snappen alleen ze zien mij er nog maar alleen op staan en denken dan zoveel plek heeft die niet nodig in zijn 1tje.

Laatst bewerkt:
haha ja en daar heb jij het toch mee geleerd,en zoals je bij mij over de baan gaat kan je handig meedoen met een wedstrijd.

ik ben blij dat ik die stap redelijk snel heb gemaakt want zie nu pas een beetje in hoe je eigenlijk moet rijden met zo'n rc model ook al is het offroad.

we gaan het zaterdag zien:D
Ik heb er zeker zin in, want op een circuit is wel veel uitdagender joh! Jouw circuit was ook lastiger dan het leek op de filmpjes, puur door de gladheid (vooral die gladde bocht voor de jump)
De voorkant heb ik inmiddels de lagers van verschoont, nu de achterkant nog.

Heeft iemand wel eens zijn stuurmechanisme uit elkaar gehad eigenlijk? En dan bedoel ik de 2 gelagerde bussen waar ook de servosaver in zit. Ik wilde dit schoonmaken maar ook al draai ik die 2 imbusjes eruit...ik krijg het niet uit elkaar. Hoe moet dit?

veel prutsen.. het gaat niet makelijk.maar het is te doen. ik had een klein fittingschroevendraairtje erbij nodig.
beetje pielen..

enne .. tot zaterdag.. ik denk dat we met een mannetje of 5 a 6 zijn..

Vandaag een heerlijk weertje voor te rijden. Vandaag wat speedruns aan het doen op 2s 18T pinion 54t spur.

Kom ik een ongelukkig borduurtje tegen en begeeft men aandrijfas en fusee het !!

Ach ja spijtig maar het had erger gekund!

Nu komen er rondom dan maar alu fusee's op van Traxxas zelf..
Picje vant resultaat. Ja er hangt wat zand en gras aan de wagen maar men wagen werd naar het gras gekatapulteerd net niet in de beek.
full

het blijft vet om te zien.. :p

op 38 seconden parkeert mr traxxas himself ff zijn auto (mike jenkins)

Kumho Venture MT Replica Tire van traxxas ( nieuwe band )

deze is weer nieuw van traxxas zelf..

natuurlijk ook in S1 compound. maar naar het profiel te oordelen een leuke bashers band.

6870kumhosplitspoke001.jpg

oh kijk dan doe ik het nog niet zo verkeerd met me shortcourse truck:cool:

en nieuw banden van TRAXXAS,cool man krijgen we dadelijk nog een keuze op de TRAXXAS DAY'S.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back