Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben ook niet mee zo voor vxl.
ben overgestapt op ezrun vind ik persoonlijk beter en kost veel minder.

als je de VXL ESC bedoelt snap ik dat ,maar de velineon motor is redelijk tot goed te noemen, ook bij de EZ serie's geleverde motoren moet je de lagers goed in de gaten houden , maar dat geld voor bijna alle motoren die in off-road terrein worden (mis)ge-bruikt :rolleyes:

Laatst bewerkt:
de motoren vind ik ook goed rijden maar ze hebben snel te pakken van de warmte vind ik.
prijs/kwaliteit is uitaard beter he bij ezrun?
een ezrun combo kost je 70euro en een vxl setje 110... (ongeveer)

Ik heb afgelopen weekend m`n center diff aan gort gereden doordat ik een lager was vergeten te plaatsen...

Nou kan ik hem wel maken met een nieuw Center Diff Housing (tra6884) maar welke olie moet hierin?
En welke dikte olie heeft welke eigenschap in het diff?

greetz

zelf rijd ik rond de 50.000cst a 60.000cst olie.
heb een flesje 50K en 100K en dan meng ik soms een beetje

dikke olie :
beter acceleren
achterwiel aandrijving duwt . geeft ook iets meer onderstuur
dikkere olie is ook iets beter mee te rijden op een baan met hoge grip en niet zo hobbelig.

dunne olie :
rijd weer iets lekkerder op een hobbelige baan.
geeft meer stuur off-power
geeft minder stuur on-power dus minder overstuur
voorwielen balloonen iets eerder bij acceleratie

Ik heb pas een betere servo geplaatst. Nu merk ik dat mijn servo lekker snel zijn werk doet, maar de voorwielen niet altijd de servo beweging volgen ==> mijn servosaver veer is te slap. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik heb ooit eens iets gehoord over de servoveer van de E-Maxx.
Bij mijn weten had Murky iets dergelijks gefabriceerd;)

Van wat ik online heb kunnen ontdekken is ie niet verstelbaar :?:

In dat geval zou ik kijken of je niet met shims de veerspanning wat op kan voeren , daarmee doe je eigenlijk hetzelfde als het aandraaien van de moer bij een verstelbare ;)

Ik heb pas een betere servo geplaatst. Nu merk ik dat mijn servo lekker snel zijn werk doet, maar de voorwielen niet altijd de servo beweging volgen ==> mijn servosaver veer is te slap. Hoe hebben jullie dit opgelost?

de E-maxx en T-maxx hebben de zelfde soort veer in hun servosaver zitten.
die zijn iets sterker.

met de proline alu servo-saver arm. (voor 1 stuur servo) gaat je servo saver ook een stuk stugger. gebruik ik nu al geruime tijd op m'n Revo, bevalt perfect. :)

Ik ga definitief niet murky,

Heb nachtdienst dus slaap eerst wat uit denk ik en dan met m`n zwager en een maat naar Ormco of Raco2000...

Ook heb ik (nog) geen transponder dus deze laat ik schieten maar denk wel dat ik binnekort eens een wedstrijdje meepak!

misschien tot binnenkort

Nog een week wachten en m'n rolkooi is binnen.
Ik heb iets doms gedaan LiPo 3S verkeert aangesloten en dus kapot.
Beetje dom maar vandaag meschien een nieuwe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back