Traxxas SLASH topic

Nee de regelaar en motor zijn nog bijna nieuw RCW heeft nog maar 4 ladingen gehad. Ik kon de software van de regelaar (de regelaar is programmeerbaar) niet updaten om dat de usb 'dongle' niet met Vista X64 overweg kan >< Gelukkig een oude laptop kunnen lenen met XP erop en heb de regelaar uiteindelijk kunnen updaten. Dus meteen even testen gaat best snel (3.5 turns, 7,4 lipo en alle opties op max. vermogen). Na een halve accu het spur gear al weg. Vind de slash ook best sterk, bijna volgas te scherp sturen met gevolg paar keer over de kop en zonder problemen verder rijden! Alleen wel jammer dat 9 van de 10 keer hij niet terug op zijn wielen valt maar ondersteboven blijft liggen, zal wel door die breede kap komen hihihi

Alleen wel jammer dat 9 van de 10 keer hij niet terug op zijn wielen valt maar ondersteboven blijft liggen, zal wel door die breede kap komen hihihi

Moet je toch eens "crash lessen" gaan nemen, die van mij komt gewoon
op alle drie!:confused: z'n wielen terecht. hehehehe

:offtopic:Moest de Slash toch schoonmaken, en wacht nog op de onderdelen bij PK vandaan. De electronica even overgezet in m'n Maverick MT. Gaan als een speer!!! Alleen vond het motortje van de Maverick het wel welletjes na een half uurtje 8,4v. En ik maar denken...lijkt wel of er iets in de fik staat.... zucht..

Al vaker gehoord dit probleempje. Net als dat er een motorschroefje lostrilt (dan is je spur wel kaal btw)

Tijd voor een flesje locktide??;)

Haha heb er nu een dikke klodder op zitten. Vanmiddag even gereden en wat gefilmd ben nu het beeldmateriaal aan het bewerken. 2x last van storing gehad en bijna ging de slash het water in :p

Hier wat hop-ups voor de Slash:TRAXXAS 5805 - Accessories

De borsteloze set kost bij Pk 169 van Traxxas, valt mee dus, eigenlijk vallen alle prijzen mee van de slash, ik heb hem vandaag ook maar besteld, ben onder de indruk van jullie impressies over dit karretje, gelukkig rij ik op plekken waar ze veel heuvels e.d. hebben (zonder paaltjes).
Alleen heb ik 7,2 accu's besteld, heb deze toch maar veranderd in de volgende starterset:LIPO STARTSET

Laatst bewerkt:
Mexx...leuk filmpje...ben benieuwd naar hetgeen wat je met je shocks hebt gedaan t.b.v. het asfalt. Ligt lekker zo te zien.

Gossie...Veel plezier met je Slash!!! Hij zal je niet telleur stellen! Leuke link! Beetje weinig hop up parts voor de Slash maarja..Als we verder kijken op het internet, zijn er tuning delen genoeg voor de Slash. je kan hem zelfs full alu maken. Heeft alleen geen zin! Alu verbuigt alleen maar, en dat is met een auto als de Slash niet handig, gezien de vele koprollen die de auto maakt.

Ik zou persoonlijk kiezen voor alu bulkheads voor en achter...en miss alu shock towers+shocks. Het blijft een feit dat er iets af moet breken tijdens een crash. Dan liever een suspention arm als het halve chassic verbogen.

het blijft een feit dat de energie die tijdens een crash optreed ergens heen moet. Alu delen verdelen de energie en vervormen, soms niet direct zichtbaar, over het hele chassis. Kunststof breekt gewoon af.

Alu delen zijn daarbij ook vrij duur...bv suspension arm alu = 25 dollar
terwijl je bij pk een setje spare parts besteld voor 11 euro.
En hoe vaak rijd je nou echt tegen een (GGRRRR:confused:) paaltje!

Je keuze voor een lipo setje vind ik super.kijk maar eens naar het filmpje van mexx. benieuwd of je de Slash aan de grond houdt. Ik hou het even bij 12T BL met een 8,4 volt...hard zat offroad!

Ik heb gemerkt dat de Traxxas onderdelen trouwens gewoon te lijmen zijn met bizon secondenlijm! PK loopt even vertraging op met het leveren van het nieuwe setje armpjes voor. Ik had trouwens wel een hele mooie breuk gereden;)..En ik dacht...laten we het eens proberen voor 3,50 euro.....wel even goed laten uitharden. Dit trouwens geen ideale oplossing..wel een tussen oplossing!

Ik heb in ieder geval weer gereden....;)

Greetz,

Rinaldo

Doordat ik zelf wedstrijden heb gereden met 1:10, 1:18 en 1:6 kan ik me redelijk goed redden met afstellen van een auto. Het eerste wat ik ga veranderen aan de slash zal zijn de dikte van de olie in de schokdempers en de veren omdat ik zie dat hij veelvuldig over de kop vliegt. Er zijn veel merken auto's die allemaal dezelfde type veren hebben, dus daar ga ik vast de goede lengte c.q. dikte veer vinden. De viscositeit van de olie even bekijken, hierin zijn zoveeeeeeel soorten dus dat komt vast goed.
Ik denk dat de optie dempers met een grotere inhoud het werk beter doen dan de basis dempers, dit zie je ook terug in de 1:6 waar ook steeds meer grootvolume dempers hun intrede doen.
En na de veeeeellllleeeeeee filmpjes die ik heb gezien weet ik zeker als die verandering is doorgevoerd, incl. de dempers schuiner te zetten, dat hij stabieler zal zijn tijdens het insturen en minder koprollen zal maken. Maar die info ga ik wel met jullie delen als het zover is. (moet even wat warmer zijn buiten)
Alleen wat ik jammer vindt dat ze bij Traxxas niet goed hebben nagedacht over de accubrace, wetend dat lipo accu's zijn intrede maken, hier niet een extra verhoging meeleveren zodat ook de lipo-accu past omdat deze iets hoger is.:nooo: Uiteindelijk zelf iets in elkaar knutselen is nie erg maar toch jammer dat ze hier niet aan denken, maar dat komt misschien nog wel:puppydogeyes:....als optie:p

Doordat ik zelf wedstrijden heb gereden met 1:10, 1:18 en 1:6 kan ik me redelijk goed redden met afstellen van een auto. Het eerste wat ik ga veranderen aan de slash zal zijn de dikte van de olie in de schokdempers en de veren omdat ik zie dat hij veelvuldig over de kop vliegt. Er zijn veel merken auto's die allemaal dezelfde type veren hebben, dus daar ga ik vast de goede lengte c.q. dikte veer vinden. De viscositeit van de olie even bekijken, hierin zijn zoveeeeeeel soorten dus dat komt vast goed.
Ik denk dat de optie dempers met een grotere inhoud het werk beter doen dan de basis dempers, dit zie je ook terug in de 1:6 waar ook steeds meer grootvolume dempers hun intrede doen.
En na de veeeeellllleeeeeee filmpjes die ik heb gezien weet ik zeker als die verandering is doorgevoerd, incl. de dempers schuiner te zetten, dat hij stabieler zal zijn tijdens het insturen en minder koprollen zal maken. Maar die info ga ik wel met jullie delen als het zover is. (moet even wat warmer zijn buiten)
Alleen wat ik jammer vindt dat ze bij Traxxas niet goed hebben nagedacht over de accubrace, wetend dat lipo accu's zijn intrede maken, hier niet een extra verhoging meeleveren zodat ook de lipo-accu past omdat deze iets hoger is.:nooo: Uiteindelijk zelf iets in elkaar knutselen is nie erg maar toch jammer dat ze hier niet aan denken, maar dat komt misschien nog wel:puppydogeyes:....als optie:p

je kan de accu brace op 2 manieren bevestigen dat scheelt paar mm.
mijn trakpower past prima.
bij de mod slash heb ik gewoon een paar ringen onder de bev punten gedaan .
dus voor schroef je de pin er wat uit en achter onder het blokje ook een paar ringetje,s.
tja moeten we een stikie maken voor het controleren en beter vastzetten van de motor en pinion ????wie weet wel makkelijk .
houd er ook rekening mee dat het spur wat wat eiert [hobbelt]
en je het spur ook wat wegdrukt als je de speling instelt er zit wat speling in ,
als je dat niet even wegduwt heb je snel een gestript spur[met mod]
toch niet een gek idee om gewoon er een papiertje er tussen te doen ,dan gebeurt dat vanzelf.
ik zou wel de achterste schoktower plastic houden nu scheurden bij de stampede de boutje,s uit de tower en niet uit het chassis .
tja modified rijden vraagt om wat meer stuuren.
atandaart valt het wel mee
wel een leuk filmpje.maar als je de banden laat freewheelen ,dan houd geen enkele lijm het volgens mij.
groetjes wiebe
ps ga vanmiddag op de onroad baan gassen een kijken wat dat doet.

En na de veeeeellllleeeeeee filmpjes die ik heb gezien weet ik zeker als die verandering is doorgevoerd, incl. de dempers schuiner te zetten, dat hij stabieler zal zijn tijdens het insturen en minder koprollen zal maken.

Zou inderdaad de meest duurzame oplossing zijn. Maar veranderd het "karakter" van de Slash dan niet? Met de spacers op de veren mis ik het duiken etc. al. Da's nou net het leuke, vind ik

hij zal echt niet snel koprollen als je gewoon hard gas geeft en een flauwe bocht of zacht gas en een harde bocht

een auto geef je toch oo kegen vol ags als je scherp staat gestuurd:P valtie ook om xD

In de zender van de Slash moeten 8 AA accu's.
Ik heb deze van het merk Tronic (Lidl) 2500 mAH.
Deze batterijen passen bijna niet in het vakje, hebben deze niet allemaal een standaard dikte?

De Lidl dingen hebben inderdaad een andere maat voering, tis maar heel weinig maar ze passen er eigenlijk niet goed in, ongeacht welk merk zender, en kwalitatief zijn ze ook gewoonweg slecht te noemen.
Ik heb ze snel vervangen voor de Sanyo's, kost wel wat extra maar dan heb je ook jaren lang plezier en weinig omkijken.

Dat probleem heb ik ook , oplaadbare passen bijna niet en gewone batterijen kunnen er zo in .
Na meting blijkt inderdaad dat de oplaadbare een stukje dikker zijn. :(

Ik heb het gemerkt ja , GP past ook gewoon erin.
Het is wel een beetje een gefrot onder dat dekseltje :D

nou vandaag nog even de slash 2 stuks meegenomen naar de baan.
even met de mod gereden buiten niet echt te houden.
en later met de Standaard buiten en later binnen .
binnen kreeg ik de zender niet meer in handen,na dat je 30 keer verteld dat ge oe oe oe
hoeft niet gaat niet stuk van omvallen,werd er een schans gebouwd.

en weer kreeg ik de zender niet te pakken 2 man een half uur lang springen[ik mocht alleen nog maar kijken]

ik denk dat er nog wel 1 a 2 verkocht worden .

het lijkt er op dat ze hem niet super mooi vinden tot ze er mee gereden hebben.
tja en dat omvallen, op het zand waar hij voor bedoelt is heeft hij er geen last van.

en een meeting lijkt me wel leuk ,maar wel wanneer het wat warmer is.
en ligt er aan hoe ver weg .[voor mij dan]

groeten wiebe.

WTF, jouw auto en je mocht er niet meer rijden?
DAn had ik ze toch wel even kwaad aangekeken!

Back