Traxxas SLASH topic

Hier de site van FLM mocht je het willen zien...

Slash Products

lol kijk dit nou

fastlanelogo8.jpg

Wiebe,

Ik ga het vanavond even inbouwen, dan morgen bij het licht even een testrit.
Snelheid zal wel meevallen denk ik , mijn zwager rijdt een TT-01 met een 3.5 LRP erin , dat is pas snel (en niet te houden :D)

Ik laat je weten wat ie doet , vindt de stock 12T brushed veel te tam ;)

Nou mijn Traxxas Slash is binnen! Lang leve PK!

Bij het openen van de doos direct zoiets van wow
icon_eek.gif
wat is dat ding groot. Natuurlijk had ik al topics en reviews gelezen, waarin gesproken werdt over het 1:8 karakter van de Slash. Maar deze auto maakt direct uit de doos al indruk! Size matters!Ook het soepele veren, en de enorme veerweg maken indruk. Net als de weggewerkte draden en (waterdichte) boxen voor de electronica.

Accu's waren al geladen. Ik heb voor de Slash 8,4v/4500 mah gekocht. Alleen de "dean" aansluiting moest ik er nog op solderen. Hierna de auto nog even nagekeken op losse schoeven, en het stootblok van foam uit de ruimte voor de accu gehaald. Er moest immers een 8,4 v accu in passen. Aansluiten, zender aan, regelaar aan, en checken. Alles goed, en dat betekend rijden!!
icon_eek.gif

Ik moet zeggen dat ik nog nooit een RC, binnen 20 meter na aankoop, een koprol heb kunnen laten maken. De vering is enorm soepel, en de auto beweegt zich heel realistisch.
Dus even te hard een bocht in en hij "struikelt"! Nu was dit op de stoep ( had de veren strakker kunnen stellen hiervoor, en de veerhoek kunnen wijzigen) Dit op weg naar een terreintje waar een grind/zandpad doorheen loopt. Hier is de Slash in zijn elementje. Wat gaat dat ding hard. Zelfs als je al snel rijd, en even "full trottle" doet, wil de achterkant harder dan de voorkant. Controle houden is dan wel eens lastig. Gevolg: Driedubbele salto met enkelvoedige schroef!
icon_eek.gif
Schade: none! De Slash lijkt niet kapot te krijgen, al komt dit mede door de grote body, die alles beschermt!

Ik vind dit zelf een RC die uitdaging beidt...Knallen met die bak, en het vertrouwen hebben dat het ding niet zomaar kapot gaat. Heb eerlijk gezegd nog nooit zo agressief kunnen rijden als vandaag! En dat na een stuk of tien auto's. waaronder BL/Lipo.

Zo... en dan douchen met de Slash! Het was meer bagger dan auto. De auto is min of meer "waterproof" Heb wel de motor en regelaar even uitgebouwd...Gewoon alles goed afspoelen, en even voorzichtig doen rondom de gearbox, anders loopt dat weer vol water.
Goed uitschudden, in elkaar zetten, en even laten drogen. Natuurlijk wel even olie op de kritieke punten. Even testen...alles doet het nog! Slash of Splash?

Lijkt een beetje een review...maarja, ben super enthousiast over dit karretje. Aanrader!:D

Groeten,

Rinaldo

PS bcs..8,4v..met een 12T BL lijkt me hard zat gaan. En lange rijtijd. Maar ben nog niet op het circuit geweest. Of gewoon de ruimte nog niet gehad.

Morgen ff worstelen met foto'S

Laatst bewerkt:
Liefst onbelast.
Met een andere losse motor dmv rubber slangetje (Tamiya) aandrijven en zo even laten lopen.
Zo doe ik dat ;)

Ik liep altijd de motoren in in een bakje water!

Bakje gedistilleerd water en de motor erinhangen op 6-7.2v.

Dat een kwartiertje doen en dan al draaiende eruit halen(of als water erg grijs is van slijpsel). Dan laten draaien en met de föhn drogen. Daarna weer even de lagers smeren en je motor is goed ingelopen.

Nut van in water inlopen is dat hij er een stuk zuiniger van word en hij loopt ook nog harder:)

Greetz,
Joram

Water doet je motor niks hoor, met inlopen juist goed zoals ik al uitlegde.

Google maar eens erover.

Greetz,
Joram

der zit toch electronica in die motor?
Dus ik moet mijn motor van de slash ook in water inlopen?

Je moet niks, het kan...:p

Eecht elektronika zit er niet in de motor, behalve wat stroomgeleiders en ontstoorders...
Is juist goed voor de motor en als je me niet geloofd, lees maar!

Tip-pagina 24

Greetz,
Joram

Wiebe hoe laat je electro motoren inlopen?

ik laat hem hier aan ongeveer 3 volt een tijdje draaien[regelbare voeding]
maar ook de eerste paar ritten een beetje rustig aan met het gas kan ook .
waarom ik het doe.... om de koolborstels in te laten slijten op het anker.
als je met een zaklamp in de achterkant van de motor kijkt kun je zien dat de koolborstels nog niet volledig contact maakt met het anker.
het kan ook in water ,maar 6a7 volt zou ik niet doen 3 a4 is genoeg.

de koolborstels zijn redelijk hard bij deze motor ,na 3 uur en 2 accupaketten later zijn ze nog niet helemaal ingesleten op het anker.

inlopen aan een andere motor kan ook maar duurt ook nog langer [is wel het beste]
en als je het in water doet haal hem niet lopend uit het water dan kan je anker nog inbranden en dat willen we niet.
gewoon laten drogen op de kachel of droogspuiten met compressor.
en dan een beetje olie op de lagers.

maar ach er lijden vele wegen naar rome.

en wat je leest bij de Amerikaanse fora over de slechte motoren,
ik kom er zelf wel eens en de meesten kunnen niks en het is altijd schuld van een ander.
uitzonderingen daargelaten ,dus eerst een tijdje op 6 cellen op asfalt .met de originele pinion.
en een paar paketten later kun je met meer cellen en het grotere tandwiel werken .
wel af en toe de temp van de motor controleren.

nu zul je zien dat iemand zoals ik, die staat te wachten tot de originele motor opbrand of stuk gaat ,er maanden mee rijd.
en een ander die er lang mee wil doen de pech heeft hem snel op te branden.
maar vrees niet het valt vast wel mee ,een beetje gezond verstand en af en toe een drupje olie op de lagers en hij gaat vast wel lang mee.
maar alles kan stuk natuurlijk

groeten wiebe

Inlopen van een motor...tja eigenlijk nooit echt gedaan. En al zeker niet op de manier die Wiebe en Joram beschrijven..Zo zie je maar. Zat te leren!

Wel de eerste 2 pack rustig gereden, om alles in te laten lopen.

Gaan motoren als ze niet "goed" zijn ingelopen snel kapot, of neemt de prestatie na een tijdje af?

Greetz,

Rinaldo

Inlopen van een motor...tja eigenlijk nooit echt gedaan. En al zeker niet op de manier die Wiebe en Joram beschrijven..Zo zie je maar. Zat te leren!

Wel de eerste 2 pack rustig gereden, om alles in te laten lopen.

Gaan motoren als ze niet "goed" zijn ingelopen snel kapot, of neemt de prestatie na een tijdje af?

Greetz,

Rinaldo

tja dat is allemaal verschillend ,ik hoorde op de amerikaanse fora ook dat je te maken hebt met fabrieks toleranties,de eene is sneller als de andere.
maar het valt vast allemaal wel mee .
maar ik had in mijn zwift wel een motor die sloom werd maar dat was op te lossen door hem in te laten lopen in de jif met water dat maakt je anker weer mooi schoon gewoon voor een paar minuten op 3 volt ongeveer.
wist ik dat maar eerder had hem al gesloopt.

vertrouw je het niet, pak een motor van tamiya of een andere oude en probeer het eens.
en minder vonken,beter inlopen is ook een beter berijk, met je zender.
vonken = storing.
wel iedere keer kijken naar je anker anders weet je niet wat er gebeurt

groeten wiebe.

Wiebe bedankt voor de uitleg! Ga ik zeker iets mee doen.

Vanavond de slash uitgepakt ziet er erg mooi uit (ook al had ik hem in de winkel al gezien ^^). Ik heb toch maar de Losi Xcelorin Brushless er in geplaatst heb nu even geen tijd voor het inlopen van de motor. Alleen heeft die regelaar last van kuren als ik langzaam rij voor een tijdje en daarna volgas geef wil de motor niet door trekken en maakt een vreemd geluid. Als ik meteen volgas geef trekt deze wel door tot de top... Morgen maar eens testen hoop ook meteen een filmpje te kunnen maken.

@ Wiebe: Dank voor je uitleg....ga me er nog verder in verdiepen.
@ Mex: Het inhouden is een van de eigenschappen van de eerste generatie BL regelaars/motoren. Is je set al oud?

Update van mijn kant: De Slash is niet onverwoestbaar. Ik heb het voor elkaar gekregen om binnen 24 uur na aflevering schade te rijden.:confused:

Ik haat het "je mag hier niet rijden paaltje" op het terrein hier vlakbij!:bad-words:

Gevolg: linker veerarm aan stukken (schade 11 euro)
Heb dan weer wel 2 setjes besteld bij PK.

Greetz

Inlopen doe ik altijd door de motor gewoon in te bouwen, het pinion eraf te halen en dan via de motortrim van de zender de motor langzaam te laten lopen. Meestal op rond de 1,5V. Een minuut of 5 a 10 is genoeg. Je hoort vaak de motor beter gaan lopen tijdens het proces. Voordeel is dat de motor dan goed vast zit (geen rondspringende motoren, mocht je er teveel stroom opzetten) en vaak de motormount ook nog wat koeling kan geven (in mijn TA-05 wel, met alu motormount).

maar hij is desondanks toch heel stevig. ik ben met de mijne deze week vol tegen een boom geknald, maar hij heeft nog geen schrammetje.

tja murphy is meestal hier ook aanwezig,kan nie stuk maar bij mij wel.
tot dat je de normale dingen op voorraad hebt[of een 2e hebt dan rijd je niks meer stuk]
groeten wiebe

maar hij is desondanks toch heel stevig. ik ben met de mijne deze week vol tegen een boom geknald, maar hij heeft nog geen schrammetje.

Stevig is de Slash zeker. Die van mij reed full trottle tegen een metalen paal. Doffe klap...auto stond direct stil! dat overleeft geen enkele ophanging. Eigenlijk maar goed dat de veerarm breekt, anders was het chassic etc. misshien wel aan gort geweest.:confused:

Stevig is de Slash zeker. Die van mij reed full trottle tegen een metalen paal. Doffe klap...auto stond direct stil! dat overleeft geen enkele ophanging. Eigenlijk maar goed dat de veerarm breekt, anders was het chassic etc. misshien wel aan gort geweest.:confused:

moest verboden worden plotseling overstekende paaltje,s bomen stoepranden.

Back